خانه » همه » هنری » موفقیت “کودتای 53” و “چهارشنبه سوری” در یک ارزیابی جهانی

دانلود کتاب های امتحان شده

موفقیت “کودتای 53” و “چهارشنبه سوری” در یک ارزیابی جهانی

موفقیت "کودتای 53" و  "چهارشنبه سوری" در یک ارزیابی جهانی

مستند «کودتای ۵۳» در کنار فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی به فهرست فیلم هایی پیوست که تاکنون موفق به کسب نمره کامل از سایت معتبر ارزیابی فیلم «راتن تونیتوز» شده اند.

به گزارش ایسنا، «راتن تومیتوز» که از معروفترین سایت ها جمع آوری نقدهای سینمایی است، فیلم ها را بر اساس امتیاز دریافتی از منتقدان رتبه بندی می کند و تاکنون فهرست محدودی از فیلم های تاریخ سینما موفق به کسب نمره کامل ۱۰۰ درصد از این سایت سینمایی شده اند. 

مستند «کودتای ۵۳» ساخته تقی امیرانی که به وقایع سیاسی منتهی به کودتای ۲۸ مرداد در ایران می پردازد، جدیدترین فیلم ایرانی است که با ۴۲ نقد مثبت توانسته امتیاز کامل ۱۰۰ درصد را به خود اختصاص دهد. در این مستند بلند و ۱۲۰ دقیقه‌ای، «ریف فاینز» بازیگر نامزد جایزه اسکار و برنده بفتا در نقش «نورمن داربی‌شر» مامور سرویس جاسوسی MI6 حضور دارد و «والتر مرچ» تدوین‌گر برنده سه جایزه‌ٔ اسکار نیز تدوین و طراحی صدا ساخته تقی امیرانی را بر عهده داشته است.

 فیلم «همشهری کین» از جمله آثاری بود که علی رغم داشتن نقدهای بسیاری همچنان امتیاز کامل ۱۰۰ درصد را به خود اختصاص داده بود، اخیرا اضافه شدن یک نقد منفی که ۸۰ سال پیش منتشر شده بود، موجب شد تا نمره کامل خود را از دست بدهد و هم اکنون دارای نمره ۹۹ درصد از سوی منتقدان است. 

«همشهری کین» که سالها در رتبه نخست برترین فیلم های سایت «راتن تومیتوز» قرار داشت، حال جای خود را به فیلم-انیمیشن «پدینگتون ۲» واگذار کرده که در سال ۲۰۱۷ اکران شد و با توجه به ۲۴۵ نقد مثبت و بدون نقد منفی رتبه نخست را در اختیار گرفته است. 

انتهای پیام

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها