خانه » همه » سلامت » مکمل‌های گیاهی چه هستند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

مکمل‌های گیاهی چه هستند؟

مکمل‌های گیاهی: مرز جدید مکمل‌ها

امروزه استفاده از مکمل‌های غذایی افزایش پیدا کرده است. این‌که چه نوع مکملی را باید مصرف کرد؟ سوالی است که ممکن است برای اشخاصی که به دنبال استفاده از این مواد غذایی هستند، پیش بیاید.


مکمل‌های گیاهی: مرز جدید مکمل‌ها
استفاده از مکمل‌های گیاهی به جای مکمل‌های مصنوعی
 
چکیده
امروزه استفاده از مکمل‌های غذایی افزایش پیدا کرده است. این‌که چه نوع مکملی را باید مصرف کرد؟ سوالی است که ممکن است برای اشخاصی که به دنبال استفاده از این مواد غذایی هستند، پیش بیاید. به‌خاطر وجود مکمل‌های مصنوعی و شیمیایی، ممکن است برخی بخواهند از نوع خوب آن‌ها استفاده کنند. در این میان افراد سود‌جو و یا شرکت‌های سود‌جو نیز ممکن است از این نیاز مردم سوء‌استفاده کنند. در این مقاله با این مکمل‌ها آشنا می‌شویم و قادر خواهیم بود، مکمل‌های خوب را از بد تشخیص بدهیم.

تعداد کلمات 1423/ تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه

مکمل‌های گیاهی: مرز جدید مکمل‌ها
نویسنده: دکتر ادوارد گروپ
مترجم: میثم نریمانی
 
این‌گونه نیست که همه ویتامین‌ها و مواد معدنی که به‌وجود آمده‌اند، یکسان و مساوی باشند و بدن شما می‌تواند تفاوت بین مکمل‌های مصنوعی و مکمل‌های گیاهی را تشخیص بدهد. اگر شما تاکنون ویتامین‌های مصنوعی یا مواد معدنی مصنوعی را مصرف کرده اید، اما نمی‌توانید تغییراتی که در بدن‌تان در‌اثر مصرف این مواد به‌وجود آمده را تشخیص بدهید و بشناسید، یک دلیل وجود دارد. ویتامین‌های مصنوعی، اغلب از درون بدن شما و از میان «جهاز ‌‌هاضمه» شما عبور می‌کنند؛ بدون این‌که جذب شده باشند. بدن شما این ویتامین‌های مصنوعی را جذب نمی‌کند؛ به عنوان مثال وقتی که یک ماده غذایی برای خوردن انتخاب می‌شود، در‌نظر گرفتن زمانی برای مطالعه‌یِ برچسب مقدار انرژی و مواد تشکیل دهنده همان ماده غذایی، می‌تواند بین سلامتی که می‌خواهید بدست بیاورید و تلف کردن زمان و پول‌تان، تفاوت ایجاد کند.
ممکن است شما تا به حال، قواعد و قوانین مشابه زیادی را برای انتخاب مواد غذایی به کار برده باشید؛ همین طور می‌توانید این قوانین و قواعد را برای انتخاب صحیح و درست یک مکمل خوب، به کار ببرید. برچسب حقایق تغذیه را مطالعه کنید و مواد غذایی که گیاهی هستند و به صورت ارگانیک تهیه شده‌اند و هم‌چنین از همه منابع غذایی تشکیل شده باشند را جستجو کنید. علاوه بر این، از غذا‌‌های شمیایی و مصنوعی یا سایر مواد مصنوعی، شیرین کننده‌های مصنوعی و افزودنی‌های مصنوعی عبور کنید (آن‌ها را انتخاب و مصرف نکنید).
 

مکمل‌های گیاهی چه هستند؟

مکمل‌های گیاهی از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل‌ها، دانه‌ها، چاشنی‌ها، پوست درختان، گل‌ها، برگ‌ها و دیگر مشتقات گیاهی ساخته شده‌اند. منبع دقیق‌تر در‌مورد این‌که چه ویتامین یا ماده معدنی مورد نیاز است، به‌طور نمونه، فرآیندی که در گیاهی انجام می‌شود که تاکنون به‌طور طبیعی از لحاظ ماده مغذی در درجه بالای مطلوبیت قرار داشته. به این خاطر است که کسانی که مکمل‌ها را تولید می‌کنند، روش‌های متنوع و گوناگونی را به کار می‌برند تا مواد مغذی مطلوب را جدا‌سازی کنند و مکمل‌های گیاهی را تولید کنند که بتواند تمام مقدار مجاز توصیه شده مربوط به رژیم غذایی را از گونه‌های وسیع و متعدد ویتامین‌ها و مواد معدنی تهیه و ارائه دهند.
 

نمونه‌هایی از مواد مغذی و منابع گیاهی آن‌ها

اگر شما با این مکمل‌های گیاهی و موجودیت آن‌ها آشنایی ندارید و آن‌ها برای شما ناشناخته‌اند، در این صورت، خیلی آسان است که فکر کنید هر ویتامینی که بر روی قفسه قرار دارد، یکسان است و مانند هم هستند. این نمی‌تواند کمکی به حقیقت و واقعیت بکند. برای این‌که یک ایده بهتر به شما بدهیم، در این‌جا برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی معمولی و رایج، به همراه منبع اولیه گیاهی آن‌ها در کنار جایگزین‌های مصنوعی یا حیوانی آن‌ها برای شما نشان داده شده است.
 

 مکمل  منبع گیاهی  منبع غیر گیاهی
 ویتامین‌ث  میوه‌هاو دانه‌ها  اَسِتُن
 ویتامین‌دی  قارچ‌ها روغن پشم (که از پشم گوسفند تهیه می‌شود)
آهن  برگ‌های مورایا کوِنیجی اسید‌سولفوریک
 امگا 3  جلبک دریایی  روده و امعاء و احشاء ماهی

 

 بیشتر بخوانید: مکمل‌های ویتامینی برای گیاه‌ خواران

 

فایده‌ها و مزایای مکمل‌های گیاهی چه هستند؟

مکمل‌های گیاهی که حداقلِ پردازش را داشته اند، مزایا و منافعی بیشتر از ویتامین‌ها و مواد معدنی مصنوعی عرضه می‌کنند. در این‌جا عالی‌ترین و برترین مزیت‌ها و فواید مکمل‌های گیاهی بیان شده است:
 

دسترسی بهتر

در این‌جا دسترسی به این معناست که چگونه بدن شما می‌تواند یک ماده مغذی را جذب کند؟ تعداد زیادی از شواهد و مدارک نشان می‌دهند که غذاهای تماماً گیاهیِ سالم، اصل و اساس یک رژیم کامل تغذیه‌ای هستند. این مطلب شامل مکمل‌هایی می‌شود که شما مصرف می‌کنید تا سلامتی و تندرستی خود را حفظ کنید. بهترین مکمل‌ها آن‌هایی هستند که بدن شما آماده و مجهز است تا آن‌ها را استعمال کند؛ به بیان دیگر آن‌ها گیاهی هستند. این مطلب به این دلیل تهیه شده تا آن‌چه را که بدن ما، مواد مغذی که از منابع گیاهی که توسط اجداد ما از دل طبیعت به دست آمده‌اند را تجزیه می‌کند را بهتر بشناسد و مورد استفاده قرار بدهد.
 

احتمال کمتری دارد که سمی ‌باشند

جذب مناسب به معنی دریافت بیشتر نیست. در بعضی موارد، دریافت بیش از حد یک ماده معدنیِ به‌خصوص، می‌تواند تولید مسمومیت کند؛ به طور نمونه، مکمل‌های گیاهی نسبت به مواد مصنوعی و یا حیوانی که در نقطه مقابل آن‌ها قرار دارند، میزان کمتری از ریسک و خطرِ داشتن مواد معدنیِ مسمومیت‌زا را به همراه دارند. به عنوان مثال، میزان خطر و ریسکِ مسموم کنندگی یک مکمل آهن گیاهی، کمتر از مکمل‌های آهن حیوانی است.
 

هم‌عامل‌ها و مواد مغذی اضافی

گیاهان، حاوی یک طیف کاملی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، روغن‌های معطر و دارو‌های گیاهی هستند. در خیلی از موارد، این مواد مغذی با یک‌دیگر همکاری می‌کنند. وقتی که شما، یک ماده مرکب خاصی را جدا می‌کنید، ممکن است که ستاره تیم را گرفته باشید، اما شما بقیه بازیگران کمکی و فرعی را در پشت سر رها کرده‌اید. این بازیگران فرعی و کمکی، هم‌عامل‌ها و مواد مغذی هستند که فقط در مکمل‌های گیاهی وجود دارند. در این‌جا، تعدادی از مکمل‌هایی که مصنوعی هستند و در آزمایشگاه ساخته شده‌اند، ذکر شده است که ممکن است کنار گذاشته شوند.
    • رنگ‌دانه گیاهی: کلروفیل، ماده رنگی زردچوبه، فلاونوئید‌ها، کاروتنوئید‌ها، لوتئین (ماده زرد رنگ با فرمول شیمیایی خاص) و آنتوسیانین‌ها
    • فلاونوئید‌ها: کاتچین‌ها، کو‌اِرستین و پلی‌فنل‌ها
    • مرکب‌های معطر: آلیسین، سولفورافین، کارواکرول و تیمول
    • آلکالوید‌ها (شبه قلیایی‌ها): کافئین، جوهر گنه‌گنه، تئوبرومین و ماده قلیایی فلفل
    • آنزیم‌ها: پروتاز (آنزیم تجزیه کننده پروتئین)، سلولاز، آمیلاز، ناتوکیناس و لیپاز (آنزیم تجزیه‌کننده لیپید)
    • ترپنوئید‌ها: صابون‌ها، لیمونن (هیرو‌کربن شیرین)، استرول‌های گیاهی و اسید اُلینولیک
    • پلی‌ساکارید‌ها: سلولز، پکتین و هِمی‌سلولز

 

بو و طعم طبیعی

یکی از خصیصه‌ها و ویژگی‌های مطلوب و مورد پسند مکمل‌های گیاهی این است که شما می‌دانید چه چیزی را دارید مصرف می‌کنید و می‌خورید. به طور نمونه، مکمل‌های گیاهی، پر‌کننده مصنوعی، مواد شیمیایی سمی و شیرین کننده‌های مصنوعی که در دیگر مکمل‌ها بسیار زیاد رواج دارد را ندارند. گیاهان روغنی و دیگر موادی که بوی طبیعی و مزه طبیعی دارند، در ویتامین‌های مصنوعی که در آزمایشگاه تولید می‌شوند، وجود ندارند. اگر می‌خواهید کیفیت و چگونگیِ یک مکمل گیاهی را بررسی کنید، آن‌را باز کنید و بو و مزه آن‌را چک کنید. شما باید قادر باشید بعضی از رایحه‌ها و بو‌های طبیعی را در ذرات و مواد ارگانیک تشخیص بدهید.
 

آن‌ها وگان هستند

اعتماد به گیاهان برای سلامتی شما بهتر است و برای محیط‌زیست هم بهتر است. هم‌چنین در حالی که اکثر مکمل‌های گیاهی وگان هستند، هنوز هم ممکن است که تولید کنندگان، بی توجه به خوبی و بدی این کار، محصولات جانبی خود که فرآورده‌ای حیوانی است را پنهانی تولید کنند یا کپسول‌های ژلاتینی غیر وگان را به کار ببرند تا مواد وگان را به‌گونه‌ای دیگر نگه دارند. گرچه اغلب مکمل‌های گیاهی وگان هستند، اما برای اطمینان از وگان بودن آن‌ها، باید برچسب توضیحات را با دقت چک کنید.
 

پرسش‌های متداول در هنگام انتخاب مکمل‌های گیاهی

همیشه خریدن مکمل‌های گیاهی انتخابی هوشمندانه‌تر است، اما از کجا می‌دانید که بهترین را برداشته‌اید؟ برندی را جستجو کنید که می‌توانید مطمئن شوید که تولید کنندگان آن محصول، به این‌که مواد گیاهی چگونه و کجا تولید می‌شوند و چه فرآیندی را طی می‌کنند تا تولید شوند، توجه می‌کنند.
گیاهان رشد کرده چگونه هستند؟
مطمئن شوید گیاهانی که به کار رفته‌اند با استفاده از شیوه‌های پایدار و با دوام، رشد کرده‌اند. منابع ارگانیک و وحشی بهترین گزینه هستند و احتمال فاسد شدن توسط آفت‌کش‌ها و کشاورزی صنعتی شیمیایی را کاهش می‌دهند.

 

گیاهان چه مراحلی را طی می‌کنند؟

به محض این‌که گیاهان درو شدند و کار برداشت به پایان رسید، شروع به تجزیه شدن می‌کنند. حرارت، رطوبت و زمان، دشمنِ مواد مغذی و ضعیف و لطیفِ گیاهان، هستند. شرکت‌های مکمل که در مورد سلامت شما جدی هستند، همه آن‌چه را که می‌توانند انجام بدهند، انجام خواهند داد تا از گیاهان محافظت کنند و مواد مغذیِ ارزشمندِ آن‌ها، هم عامل‌ها و مواد مغذیِ موجود در محصول نهایی را حفظ کنند. خشک کردن مناسب، آرد کردن صحیح و تکنیک‌های غلیظ کردن تا بتواند این ترکیب‌ها را محکم نگه دارد، باید در محل مناسب قرار بگیرد. بدون این پروتکل‌ها، مکمل‌های شما مزایای حداکثری خود را ارائه نخواهند کرد.

برگرفته از سایت: Food Articles – Global Healing Center.url

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها