خانه » همه » خبر » نتانیاهو با آتش بازی می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

نتانیاهو با آتش بازی می‌کند

روزنامه رأی الیوم به نقل از رسانه‌های اسرائیلی نوشت: براساس توافق‌های ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف اسرائیل قرار است پست خاخام نظامی ارشد ارتش تحت نظارت و قدرت خاخام‌ها باشد نه خود ارتش. این قانون جایگاه خاخام نظامی اصلی را از طریق مشروعیت بخشیدن به پست وی به واسطه مشخص کردن یک مکانیزم برای تعیین وی و مستقل بودنش تقویت خواهد کرد.

براساس این قانون خاخام نظامی ارشد از سوی کمیته‌ای با ریاست خاخام ارشد یهودیان سفاردی تعیین می‌شود. این کمیته متشکل از پنج خاخام و یک مسؤول سیاسی و یک افسر است. طبق این قانون این خاخام تحت سلطه خاخام‌ها خواهد بود نه فرمانده ستاد ارتش.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که اختلافات زیادی میان خاخام‌ها و ارتش درباره مسائلی مثل دین یهود، دفن سربازان غیریهود، خدمت نظامی زنان و فعالیت‌های نظامی در روز شنبه و مسائل دیگر وجود دارد.

امیر آویوی، از افسران ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حملاتی علیه ارتش وجود دارند درحالی که ارتش باید خارج از سیاست باشد.

این رسانه‌ها می گویند هشدارهایی درباره دودستگی در جامعه رژیم صهیونیستی وجود دارد و سیاستمداران می‌خواهند ارتش را وارد آن کرده و تبدیل به کیسه بوکس کنند.

311311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها