خانه » همه » مذهبی » نحوه ثبت‌نام غیر حضوری در سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

دانلود کتاب های امتحان شده

نحوه ثبت‌نام غیر حضوری در سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

بنا بر الزام قانون آئین دادرسی کیفری، قوه قضائیه در سال ۱۳۹۵ سامانه ای به نام سامانه ثنا را طراحی و اجرایی نمود که کلیه ابلاغیه های دادگستری از طریق آن قابل مشاهده باشد. از این طریق تمام اوراق قضاییه به اشخاص حقیقی و حقوقی ابلاغ می شود.

از آن تاریخ به بعد دیگر هیچ ابلاغیه‌ای به صورت کاغذی و فیزیکی به درب منازل اشخاص ارسال نمی شود. در کنار ابلاغیه‌های قضایی سامانه ثنا دارای امکانات جانبی دیگری نیز برای ایرانیان داخل و خارج از کشور فراهم آورده است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

۳ امکان جدید سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

به تازگی باقری‌کنی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از راه‌اندازی سه خدمت نوین دستگاه قضا برای شهروندان ایرانی ساکن خارج خبر داد. وی گفت: دارندگان کد ثنای قوه قضاییه از طریق سایتی که به طور ویژه برای ایرانیان خارج از کشور ایجاد شده (kharej.adliran.ir)، به خدمات الکترونیک قضایی دسترسی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ایرانیان خارج از کشور که دارای کد ثنا هستند، می‌توانند از کلیه خدمات قضایی همچون رویت ابلاغیه‌ها و متن دادنامه‌های صادر شده، اطلاع‌رسانی روند پرونده و اخذ نوبت از واحدهای قضایی برای پرونده‌های خود و همچنین درخواست گواهی عدم سوءپیشینه استفاده کنند.

احراز هویت و ثبت نام غیر حضوری در ثنا

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: کسانی که فاقد کد کاربری ثنا هستند نیز از اول بهمن ماه سال جاری امکان احراز هویت و ثبت نام آنلاین را خواهند داشت. مشکل چند ساله ایرانیان خارج از کشور که فاقد کد ثنا بوده و امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی به آنها وجود نداشت، حل خواهد شد.

صدور آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال نیز امکان صدور آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی ویژه ایرانیان خارج از کشور هم فراهم خواهد شد تا کاری که هم اکنون بیش از دو ماه از طریق وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل طول می‌کشد، یک روزه و بدون هیچ گونه مراجعه حضوری انجام شود.

سپردن امور طلاق و اختلافات ورثه ای به وکیل دادگستری با سامانه ثنا

در صورتی که که فرد ایرانی ساکن خارج از کشور باشد و در سامانه ثنا نیز ثبت نام کرده باشد به سادگی می تواند با وکیل دادگستری در ایران قرارداد تنظیم کند. با این قرارداد وکالت، وکیل دادگستری می تواند در کلیه امور قضایی مانند طلاق توافقی یا امور مربوط به ورثه ای اقدام کند. در این صورت دیگر نیازی به تنظیم وکالت در سامانه میخک نیست.


منبع: راهش

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها