خانه » همه » خبر » «ندای ایرانیان» در دوره پساخرازی

دانلود کتاب های امتحان شده

«ندای ایرانیان» در دوره پساخرازی

روز گذشته صادق خرازی از بنیان‌گذاران حزب ندای ایرانیان با انتشار اطلاعیه ای از حضور در این تشکل سیاسی استعفا داد. بعد از کوچ خرازی از سپهر سیاسی کشور یک عضو شورای مرکزی این حزب مجید فراهانی ،شهاب طباطبایی ،سجاد سالک،عیسی چمپر،محمد بیرانودی و محمد علی محسنی بند پی را گزینه های احتمالی جایگزین دبیر کل معرفی کرد .به گفته سعید نورمحمدی هفتمین کنگره ندای ایرانیان در ۳۱ تیرماه امسال با شعار «مطالبه‌گری جامعه مدنی و پاسخگویی حاکمیت» برگزار می‌شود که در این کنگره ابتدا اعضای شورای مرکزی تعیین و سپس با رأی اعضای شورای مرکزی، دبیرکل جدید انتخاب می‌شود.

خبر آنلاین در گفت و گو با محمد علی محسنی بندپی از اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و نماینده مجلس یازدهم ، به علت استعفای خرازی و آینده این حزب پرداخته است :

آقای خرازی در نامه کناره گیری از حزب ندای ایرانیان گفتند بنا به توصیه برخی بزرگان این کار را انجام داده اند . بعنوان یکی از اعضاء شورای مرکزی حزب، بفرمایید علت استعفای ایشان چه بود؟

بنده موفق نشدم با ایشان صحبت کنم اما از دوستانی که از نزدیک با ایشان در ارتباط بوده اند ، شنیدم که ایشان گفته اند به واسطه کسالت جسمانی و مسائلی که خودشان داشته اند تصمیم به انصراف از فعالیت های حزبی گرفته اند .البته ایشان تحت درمان هستند و اگر چه تصمیم به استعفا گرفتند ولی گفته اند کنار حزب خواهند بود .ایشان با توجه به تجربه هایی که در دوران جوانی از زمان جنگ تحمیلی تا عرصه های بین المللی دارند ، سرمایه بزرگ برای جمهوری اسلامی و حزب محسوب می شوند .

جایگزین ایشان هنوز مشخص نشده است ؟

هنوز جایگزین را مشخص نکرده ایم و انشاالله در کنگره ۳۱ تیر اینکار را انجام می دهیم ،آنجا هم بحث انتخابات شورای مرکزی حزب مطرح است و هم دبیر کل جدید انتخاب خواهد شد .

آقای نورمحمدی گفته اند در این کنگره از مسئولان قوای سه گانه مطالبه گری خواهند داشت ،این مطالبه گری در چه قالبی است؟

مطالبه گری حزب در حوزه های اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی خواهد بود و پاسخگویی حاکمیت را هم می طلبد . سال گذشته و در کنگره پنجم حزب ندای ایرانیان بیش از ۶ تا ۸هزار نفر به صورت آنلاین حضور داشتند ،من تاکنون ندیده ام که جوانان به این حد در کنگره احزاب مشارکت داشته باشند . بالاخره می بایست مسئولین در عرصه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی به مطالبات جوانان پاسخگو باشند .همچنین بحث بین الملل و روابط بین المللی جمهوری اسلامی و برجام نیزمواردی هستند که مطرح است و بنا شده حکمرانی پاسخگو باشد .

«ندای ایرانیان» در دوره پساخرازی

بیشتر بخوانید:

بین گزینه های احتمالی دبیر کلی حزب ، کدام یک شانس بیشتری دارد؟

آقای دکتر فراهانی دوش به دوش آقای دکتر خرازی در فعالیت های حزبی حضور داشتند واز بقیه هم با تجربه تر و آشنا تر به مسائل سیاسی هستند . من با خود ایشان صحبت نکرده ام و قرار شده هفته آینده در شورای مرکزی حزب یک نشست سه چهار نفره با هم داشته باشیم تا در این جوی که فعالیت های حزبی تقریبا رو به خاموشی و سکوت است با اتخاذ تصمیماتی حزب ندای ایرانیان بتواند فعالیت های خود را با جدیت بیشتری در عرصه های مختلف آغاز کند . در نهایت به نظر من دکتر فراهانی می تواند یکی از گزینه های قوی باشد .

حزب ندای ایرانیان متعلق به اردوگاه کدام جناح است ؟ اطلاح طلب،اصولگرا یا میانه رو …

حزب ندای ایرانیان ، مستقل است و فعالان آن ضمن پذیرش اصول انقلاب اسلامی ، به ضرورت اصلاحات در مسیر توسعه تاکید دارند.

بالاخره باید یک گرایشی به یکی از جناح های سیاسی داشته باشد …

ما در دو طیف تند اصلاح طلبان و اصولگرایان ، دو گروه تندرو داشتیم ،حزب ندای ایرانیان ، حزبی است که با پذیرش چارچوب اصولگرایی به اصلاحات در مسیر توسعه کشور معتقد است.

برنامه حزب برای انتخابات سال آینده مجلس چیست؟

قطعا حزب ندای ایرانیان با جدیت و فعالیت بیشتری در عرصه انتخابات حاضر خواهد شد وبطور جدی در سراسر کشور کاندیداهای خود را مورد بررسی قرار خواهد داد .

۲۱۲۱۲

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها