خانه » همه » سلامت » نشانه‌های میگرن بدون سردرد

دانلود کتاب های امتحان شده

نشانه‌های میگرن بدون سردرد

علائم میگرن بدون سردرد

بسیاری از افراد این تصور اشتباه را دارند که میگرن به معنی سردرد می‌باشد. اما افرادی وجود دارند که دچار علائم میگرن بدون وجود سردرد می‌شوند. این مقاله را خوانده تا بیشتر در خصوص این نوع غیر عادی میگرن اطلاع کسب کنید.


علائم میگرن بدون سردرد
میگرن خاموش
 
چکیده
بسیاری از افراد این تصور اشتباه را دارند که میگرن به معنی سردرد می‌باشد. اما افرادی وجود دارند که دچار علائم میگرن بدون وجود سردرد می‌شوند. این مقاله را خوانده تا بیشتر در خصوص این نوع غیر عادی میگرن اطلاع کسب کنید.

تعداد کلمات 798/ تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

علائم میگرن بدون سردرد
مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
بسیاری افراد معمولاً میگرن را با سردرد مزمن مرتبط می‌دانند. بله، سردرد می‌تواند نشانه‌ای از میگرن باشد اما در میان بیماران مبتلا به میگرن حدود 3٪ علائم میگرن بدون سردرد را از خود نشان می‌دهند. این نوعی از میگرن بوده که در آن بیمار تمام علائم دیگر میگرن را غیر از سردرد خواهد داشت. این نوع از میگرن را میگرن چشمی، معادل میگرن، میگرن وابسته به چشم، میگرن خاموش، و غیره گویند. و گاهی خطرناک می‌باشد، به این دلیل که علائم در مرحله‌ی اولیه محسوس نمی‌باشند. میگرن می‌تواند به دو نوع کلاسیک و شایع طبقه بندی شود. در میگرن کلاسیک، فرد می‌تواند میگرن اورا (aura) یا پیش آگاهی دهنده را تجربه کند که به معنای اختلالات بینایی است و میگرن شایع بدون پیش آگاهی دهنده می‌باشد. در میگرن بدون سردرد، فرد وارد مرحله‌ی پیش آگاهی دهنده می‌شود اما هیچ گونه سردردی را متوجه نخواهد شد. در پاراگراف ذیل در خصوص این عارضه اطلاعات بیشتری آورده شده است.
 

نشانه‌های میگرن بدون سردرد

هنگامی که فردی از میگرن بدون سردرد رنج می‌برد، یافتن علت دقیق این وضعیت کار بسیار دشواری می‌شود. افراد معمولاً هنگامی که دچار برخی اختلالات بینایی می‌شوند، جهت معاینه به چشم پزشک مراجعه می‌کنند. برای فرد عادی حقیقتاً بسیار دشوار است که متوجه‌ی میگرن پیش آگاهی دهنده، بدون وجود سردرد شود. برخی از علائم آن در ذیل آورده شده‌اند:
• فرد ممکن است اختلالات بینایی در طول میگرن را تجربه کند. این فرد، نقاط کوری (نقاطی که در آن دید خوب وجود ندارد) را می‌بینند که در حال گسترش می‌باشند. نورهای شدید و چشمک زن، خطوط چرخشی و کج و معوج در این وضعیت دیده می‌شود. خطوط مستقیم به نظر مواج می‌رسند. این گرایش را اورا گویند و به مدت 10 تا 15 دقیقه به طول می‌انجامد.
• بی حسی در انگشتان دست که به تدریج به سمت دست و پس از آن به بازوها کشیده می‌شود.
• ضعف و احساس سرگیجه نیز با میگرن همراه است. فرد ممکن است احساس ضعف کرده و تمایل به خواب را از خود نشان دهد.
• ممکن است فرد از فراموشی رنج ببرد. این وضعیت ممکن است به مدت 1 تا 2 ساعت طول بکشد. در طول این دوره فرد ممکن است بسیار نرمال و طبیعی رفتار کند اما بعد امکان دارد که در بخاطر آوردن فعالیتهایی که در طول این دوره انجام داده است با مشکل مواجه شود.
• گاهی اوقات ممکن است فرد دچار مشکل در صحبت کردن شود.
• تهوع، استفراغ، گیجی و درد شکم نیز برخی از علائم شایع میگرن چشمی به حساب می‌آیند.

 

بیشتر بخوانید: میگرن خاموش

علل میگرن بدون سردرد

علل میگرن هنوز هم ناشناخته می‌باشد. بعضی افراد بر این باورند که میگرن به دلیل مصرف مواد غذایی و بعضی دیگر اعتقاد دارند که این عارضه یک اختلال عصبی است. همچنین گفته می‌شود که میگرن به دلیل بوجود آمدن تغییراتی در فعالیت برخی سلول‌های عصبی ایجاد می‌شود. در ادامه برخی از عللی که ممکن است مسئول ایجاد میگرن باشند و شاید هم نباشند را معرفی خواهیم کرد.
• این عارضه ممکن است به دلیل مصرف برخی از انواع آجیل، جایگزین‌های شکر، سخت پوستان، شکلات، و غیره ایجاد شود. مصرف الکل یا کافئین همچنین می‌توانند علت بوجود آمدن میگرن باشند.
• قرار گرفتن در مقابل نور روشن و سر و صدا ممکن است میگرن را آغاز کند.
• این عارضه ممکن است به دلیل برخی نقص‌های عصبی یا به دلیل برخی بیماری‌های دیگر ایجاد شود. یائسگی، تغییرات پیش از قاعدگی، استرس، فشار خون بالا و وعده‌های غذایی نامنظم نیز می‌توانند شما را دچار میگرن نمایند.
مواردی که اشاره شد برخی از علائم و علل احتمالی میگرن بدون سردرد به شمار می‌رفتند. هیچ درمانی برای میگرن وجود ندارد و معمولاً میگرن بدون سردرد نیازی به درمان ندارد. این عارضه خیلی دیر تشخیص داده می‌شود به این دلیل که بیمار قادر به درک علت پشت این علائم نمی‌باشد. در صورتی که میگرن بدون سردرد را مشاهده کردید، لازم است که به یک پزشک حاذق مراجعه نمایید. داروهایی وجود دارند که می‌توانند دوره‌ی اورا را کوتاه سازند، اما فرد نمی‌تواند برای تمام عمر از آن خلاص شود. بنابراین پیشگیری بهترین راه دور ماندن از این وضعیت است. از چیزهایی که می‌توانند موجب بروز میگرن شوند، اجتناب کنید. از آنجا که میگرن بدون سردرد شامل اورا یا مشکلات مرتبط با چشم است، فرد بایستی به هنگام رانندگی بسیار مراقب باشد، حتی اگر به طور کامل درمان شده باشد. سعی کنید یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم را حفظ کرده و تکنیک‌های کنترل استرس را امتحان کنید. این کار به تنهایی به شما کمک کرده بتوانید علائم میگرن را تحت کنترل در آورید. اما چنانچه هم اکنون این علائم را تجربه می‌کنید، در این صورت به پزشک مراجعه کرده و توصیه‌های ایشان را دنبال نمایید.

منبع: راسخون

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها