خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » نماینده روسیه: غربی ها یاد نگرفته اند نباید به ایران فشار بیاورند/آمریکا: هدف از ارائه قطعنامه، تشدید تنش با ایران نیست

دانلود کتاب های امتحان شده

نماینده روسیه: غربی ها یاد نگرفته اند نباید به ایران فشار بیاورند/آمریکا: هدف از ارائه قطعنامه، تشدید تنش با ایران نیست

آغاز نشست شورای حکام درباره برنامه هسته ای ایران

بین الملل تابناک:آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند به شورای حکام آژانس تحویل دادند.

در همین راستا، سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین عصر چهارشنبه از آغاز جلسه بررسی اجرای پادمان در ایران در سومین روز از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

 میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی موضوع «راستی‌آزمایی هسته‌ای: توافقنامه پادمان NPT با ایران» را آغاز کرد.

آمریکا: هدف از ارائه قطعنامه، تشدید تنش با ایران نیست
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۲۰:۵۶

نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌‌‌المللی مستقر در وین مدعی شد هدف این کشور و متحدان اروپایی از معرفی قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشدید تنش‌ها با ایران نیست.

نماینده آمریکا در این بیانیه مدعی شده است: «ایران همکاری لازم برای حل و فصل نگرانی‌های باقی‌مانده را انجام نداده است. شورای حکام مسئولیت دارد اقدامات لازم را برای پاسخگو کردن ایران انجام دهد.»

وی همچنین ادعا کرده است: «آمریکا با همکاری سه کشور اروپایی قطعنامه‌ای تهیه کرده که از ایران می‌خواهد برای عمل به تعهدات قانونی‌اش اقدامات فوری انجام دهد.»

نماینده آمریکا اضافه کرد: «ما این اقدام را (معرفی قطعنامه ضد ایرانی) برای دامن زدن به تنش‌ها در راستای اهداف سیاسی انجام نمی‌دهیم. دنبال چنین تنشی نیستیم. گزارش مدیر کل به این شورا درباره وضعیت مسائل باقی‌مانده کاملاً روشن بود. بر اساس آن گزارش، مشخص است که همکاری ناکافی ایران- و نقائص دیرینه‌ای که این موضوع در ضمانت‌های راستی‌آزمایی پدید آورده است- همه ما را ملزم به اقدام می‌کند.»

نماینده آمریکا در واکنش به اقدامات جبرانی ایران گفته است: «چنانچه گزارش‌ها درباره اینکه ایران قصد دارد در واکنش به این قطعنامه شفافیت‌ها را کاهش دهد دقیق باشند این مسئله به شدت تأسف‌انگیز و برای نتایج دیپلماتیکی که ما به دنبال آن هستیم مضر است.»

وی اضافه کرد: «محدود کردن دسترسی آژانس و تلاش برای نشان دادن آژانس به عنوان یک سازمان سیاسی به خاطر آنکه صرفاً دارد کارش را انجام بدهد در خدمت هیچ هدفی نیست.»

نماینده روسیه: غربی ها یاد نگرفته اند نباید به ایران فشار بیاورند 

میخائیل اولیانوف در نشست روز چهارشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که هنوز فرصت برای از سرگیری اجرای برجام وجود دارد. اما «متأسفانه برخی از اعضای شورا حساسیت شرایط موجود را در نمی‌کنند و برای ارائه قطعنامه نابهنگام ضد ایرانی فشار می‌آورند.»

وی بر همین اساس نتیجه گرفت: مذاکرات وین به آنها یاد نداد که فشار بر تهران منجر به تشدید تنش می‌شود.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها