خانه » همه » مذهبی » هشدار از هند

دانلود کتاب های امتحان شده

هشدار از هند

بیماران طی ۸ تا ۱۰ ساعت از وضعیت خفیف به حالت شدید و مرگ می رسند. بیمارانی که قبلاً در سال گذشته از کووید-۱۹ بهبود یافته بودند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند زیرا سیستم تنفسی آنها هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. به همین دلیل زمانی که یه ویروس جهش‌یافته مبتلا می‌شوند، میزان مرگ و میر آنها بسیار بیشتر است. 
ما داده هایی را از سراسر هند دریافت می کنیم که فقط نگران کننده نیستند، بلکه یک فاجعه‌ی محض در ابعاد تاریخی است. ما گمان می‌بریم که پاکستان، افغانستان و بنگلادش هم اکنون با جهش‌های جدید ویروس مواجه شده‌اند و وضعیت هولناکی مانند هند را تجربه می‌کنند. 
همکاران ما در شهرهای کوچک هندوستان به ویژه مناطق شمال شرقی می گویند این نبردی است که  ما از قبل در آن شکست خورده‌ هستیم. اکنون زمان کنترل آسیب و نجات جان افراد تا حد امکان است.
ما شاهد مرگ ۴۰۰ کودک در طی ۱۰ تا ۱۲ بوده‌ایم. مراحل اولیه‌ی بیماری آنها هیچ علائمی نداشت اما در عرض چند ساعت سطح اکسیژن آنها کاهش یافت و منجر به مرگ آنها شد.
 ما همچنین گزارش‌هایی از چند بیمار داشته‌ایم که از خارج از کشور به بمبئی سفر کرده بودند در حالی که واکسن دریافت کرده بودند، اما به ویروس جهش‌یافته مبتلا شدند و از ۲۸ نفر ۱۷ نفر فوت کردند. خدمات درمانی چه در بیمارستانهای دولتی و چه در بیمارستانهای خصوصی با شکست مواجه شده است. طبقه ثروتمند، متوسط و فقیر همه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و با سرعت بسیار زیادی گسترش می یابد. هر جهش یا نوع دیگری از ویروس رقم‌زننده‌ی فاجعه‌ای دیگر است. این یک هشدار است برای آنکه شدیدترین احتیاط های ممکن را برای خود و اعضای خانواده‌تان اعمال کنید. از کودکان تا سالخوردگان. 
این ویروس دیگر در هند قابل کنترل نیست. دولت و سیستم های ما شکست خورده اند. هیچ کس نمی توانست چنین چیزی را پیش بینی کند. برای سایر کشورهای در حال توسعه با سیستم‌های بهداشتی ضعیف هم چنین وضعیتی فراتر از ظرفیت‌های درمانی موجود است. 
بیایید تلاش کنیم تا جلوی گسترش این ویروس را بگیریم حتی اگر مستلزم قرنطینه‌ای سخت‌گیرانه‌تر باشد. در غیر این صورت تنها چیزی که برای ما باقی خواهد آمارهای تلفات سنگین‌تری است که فاجعه‌ی آنفلوآنزای اسپانیایی در برابر آن هیچ خواهد بود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها