خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » همه چیز درباره فروش بدون قرعه‌کشی شاهین

دانلود کتاب های امتحان شده

همه چیز درباره فروش بدون قرعه‌کشی شاهین

فرارو– فروش بدون قرعه‌کشی شاهین برای دومین بار در سال ۱۴۰۱ پنجشنبه هشت اردیبهشت انجام شد. اتفاقی که تا امروز فقط برای شاهین رخ داده و در یکی‌دوسال گذشته خبری از طرح فروش بدون‌قرعه‌کشی برای سایر محصولات داخلی نبوده است. خرید و فروش شاهین برای دلال‌ها سود زیادی ندارد و فاصله قیمت این محصول بین کارخانه و بازار آزاد از تمام مدل‌های داخلی کمتر است. تا همین فروردین امسال سود حاصل از خرید و فروش شاهین به دو میلیون تومان نمی‌رسید و حالا این گپ قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان است. درحالی که بین سایر خودرو‌های پرفروش سایپا اختلاف قیمت ساینا دنده‌ای بین کارخانه و بازار تقریبا ۹۰ میلیون تومان است و این عدد برای تیبا صندوقدار به ۸۰ میلیون تومان و برای کوییک به ۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی شاهین

به گزارش فرارو، فروش شاهین بدون قرعه‌کشی امسال برای دومین بار انجام می‌شود. بار اول ۲۸ فروردین سایپا این کار را انجام داد و طبق اعلام این کارخانه، شاهین اساسا از فرآیند قرعه‌کشی پیش‌فروش حذف شده است. حالا بعد دو هفته از اولین مرحله فروش بدون قرعه‌کشی شاهین، متقاضیان این خودرو روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت با مراجعه به سایت سایپا می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند و فرآیند پیش‌فروش تا زمان اتمام ظرفیت ادامه خواهد داشت. زمان تحویل خودرو هفته چهارم مرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است. به‌همین دلیل سایپا از ثبت‌نام‌کننده‌ها علی‌الحساب ۱۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان دریافت می‌کند و باقی پول را به‌نرخ روز شاهین در موعد تحویل می‌گیرد.

جزییات طرح پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی شاهین

خودرو

مبلغ‌ علی‌الحساب

قیمت نهایی

موعد تحویل

شاهین G

۱۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان

قیمت روز خودرو در زمان تحویل

هفته چهارم مرداد ۱۴۰۱

قیمت شاهین در کارخانه

قیمت کارخانه شاهین اردیبهشت امسال به ۳۴۴ میلیون تومان رسید. این رقم درقیاس با فروردین ۳۰۰ هزار تومان بیشتر شده، اما نسبت به یک سال قبل ۷۷ میلیون تومان رشد دارد. درست یک سال قبل شاهین G در کارخانه ۲۶۷ میلیون تومان قیمت داشت. یک ماه بعد قیمت شاهین در کارخانه به ۲۹۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این رقم تا بهمن ۱۴۰۰ بدون تغییر باقی ماند. در بهمن قیمت کارخانه شاهین با جهش ۵۲ میلیون تومانی به حدود ۳۴۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. اسفند پارسال و فروردین امسال قیمت شاهین در کارخانه تقریبا ۳۴۳ میلیون تومان بود و حالا در اردیبهشت شاهد فروش این محصول به‌قیمت ۳۴۴ میلیون تومان در کارخانه هستیم.

قیمت شاهین در بازار آزاد

قیمت شاهین در بازار آزاد متفاوت است. ممکن است شاهین را با قیمت نزدیک به کارخانه بفروشند و گاهی آن را ۴۰ میلیون تومان بیشتر از نرخ کارخانه خرید و فروش می‌کنند. قیمت کارخانه شاهین درحالی حدود ۳۴۳ میلیون تومان است که فروشنده‌ای در تهران قیمت شاهین مدل ۱۴۰۰ را ۳۴۹ میلیون تومان درنظر گرفته است. شخص دیگری شاهین صفرکیلومتر سفید را با قیمت ۳۵۴ میلیون تومان می‌فروشد. در یکی از نمایشگاه‌های خودرو حوالی میدان صادقیه تهران قیمت شاهین G را ۳۵۵ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. شخص دیگری در ازای ۳۶۰ میلیون تومان شاهین را می‌فروشد و یک نفر دیگر قیمت فروش شاهین را ۳۷۰ میلیون تومان اعلام کرده است. بین فروشنده‌ها یکی از بالاترین نرخ‌ها برای شاهین، رقم ۳۹۰ میلیون تومان است. مهمترین تفاوتی که باعث شده قیمت پیشنهادی نسبت به سایر فروشنده‌ها بیشتر باشد، داشتن سقف سانروف است.

قیمت شاهین در بازار

خودرو

کارکرد

قیمت

شاهین G مدل ۱۴۰۰

صفر کیلومتر

۳۴۹ میلیون تومان

شاهین G مدل ۱۴۰۰

صفر کیلومتر

۳۵۴ میلیون تومان

شاهین G مدل ۱۴۰۰

دو کیلومتر

۳۵۵ میلیون تومان

شاهین G مدل ۱۴۰۰

یک کیلیومتر

۳۶۰ میلیون تومان

شاهین G مدل ۱۴۰۰

دو کیلومتر

۳۷۰ میلیون تومان

شاهین G سانروف مدل ۱۴۰۰

صفر کیلومتر

۳۹۰ میلیون تومان

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها