خانه » همه » خبر » وزن کشی پایداری‌ها در میان اصولگرایان

دانلود کتاب های امتحان شده

وزن کشی پایداری‌ها در میان اصولگرایان

این جریان ابتدا با راه‌اندازی جنجال موسوم به سیسمونی گیت فضای حمایتی برای قالیباف را دچار چالش جدی کرد و سپس آقای مرتضی آقاتهرانی لیدر خود را به صحنه رقابت آورد. این جبهه تلاش کرد با کاندیدا کردن الیاس نادران برای کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی آرای جمعیت ایثارگران را هم از قالیباف جدا کند تا راحت‌تر به ریاست برسد.

چهارشنبه چهارم خرداد سومین انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و محمدباقر قالیباف برخلاف اجلاسیه‌های اول و دوم که هر بار ۲۳۰ رأی برای ریاست مجلس کسب کرده بود در سومین سال مجلس با ۱۹۴ رأی مثبت نمایندگان خانه ملت ولی با فاصله رأی زیاد نسبت به آقاتهرانی روبرو شد. در انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی مرتضی آقا تهرانی ۵۳ و الیاس نادران ۲۱ را به دست آوردند. بی‌تردید رأی حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی وزن واقعی پایداری‌ها در مجلس یازدهم است.

اگر بخواهیم وزن آنها را میان اصولگرایان حدس بزنیم چقدر است باید بپذیریم، قطعاً از این مقدار خیلی کم‌تر است. بسیاری از چهره‌های پایداری به خاطر حمایت دیگر اصولگرایان به مجلس یازدهم راه یافتند و اگر این جمعیت به تنهایی کاندیدا معرفی می‌کرد وزن واقعی آنها مشخص‌تر می‌شد.
علی‌ای حال با این وزن کشی جبهه پایداری اشتباه فاحشی را مرتکب شد. آرای مرتضی آقاتهرانی برای جریان اصولگرایان به ویژه آقای رئیسی وزن آنها را مشخص کرد تا کمتر تحت تأثیر جوسازی‌های آنها قرار بگیرند.

* منتشر شده در روزنامه 19 دی قم

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها