خانه » همه » خبر » وزیر علوم: برای ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی، کنکور حذف شده است

دانلود کتاب های امتحان شده

وزیر علوم: برای ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی، کنکور حذف شده است

وعلی محمد زلفی گل شامگاه شنبه در جریان سفر به اراک و در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی اظهار داشت: برای ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی امکان حذف کنکور و یا پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای رشته‌های پر طرفدار راهی جز برگزاری کنکور نیست، ادامه داد: اکنون در برخی از رشته‌ها پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد اما با توجه به اینکه تقاضا برای رشته‌های خاص زیاد است، کنکور حذف شدنی نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اکنون ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است، گفت: در حال حاضر حدود یک و نیم برابر این شرکت‌ها، هسته‌های فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد هستند و چنانچه بسترهای لازم برای این هسته‌ها فراهم شود، به مرور می‌توانند به شرکت دانش پایه و دانش بنیان تبدیل شوند.

بسترهای مناسب برای تحقق شعار سال در وزارت علوم وجود دارد

زلفی گل اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ستاد، وظیفه سیاست گذاری در علم و فناوری را دارد و اکنون بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری تحقق شعار سال در وزارت علوم فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، بسترهای مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در فضای فیزیکی مناسب و همچنین زمینه حضور افراد صاحب ایده در مراکز رشد وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اعضای هیأت علمی و دانشجویان که در راستای تبدیل ایده به نوآوری، تولید و پدیده گام بردارند به طور حتم مشمول سیستم ترغیبی و تشویقی می‌شوند.

برای پیشرفت و توسعه، اعتبار مالی نباید ملاک باشد

زلفی گل با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه، اعتبار مالی نباید ملاک باشد گفت: عزم و اراده می‌تواند تعیین کننده باشد و سال جاری دانشجویان عزم جدی دارند تا در راستای تحقق شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری بیشترین بهره گیری را داشته باشند.

وی عنوان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی و با ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، اعتبارات مناسبی در قانون بودجه امسال پیش بینی شده تا حداقل‌هایی برای آزمایش ایده و تبدیل آن به محصول آماده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اکنون تعامل و همکاری مناسبی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فناوری وزارت علوم وجود دارد و به منظور حضوری شدن دانشگاه‌ها از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری شده است هرچند در برخی از دانشگاه‌ها به واسطه پاره‌ای از محدودیت‌ها، آموزش‌ها به صورت ۱۰۰ درصد حضوری نیست و امید است با حمایت استانداران و همکاری وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان شرایط حضور پرشور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان منصوب شد

توضیح وزیر علوم درباره برگزاری کنکور دکتری

47231

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها