خانه » همه » خبر » وضعیت باورنکردنی محل زندگی ثروتمندترین فرد جهان

دانلود کتاب های امتحان شده

وضعیت باورنکردنی محل زندگی ثروتمندترین فرد جهان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایلان ماسک در مصاحبه ویدیویی که با «کریس اندرسون»، رئیس سازمان‌دهندگان کنفرانس TED داشته، گفته است: «من حتی در حال حاضر خانه‌ای هم ندارم و به معنای واقعی کلمه در خانه دوستانم می‌مانم. اگر به خلیج سان‌فرانسیسکو (Bay Area)، جایی که اکثر مهندسان تسلا در آن قرار دارند، سفر کنم، در اتاق‌های اضافه خانه دوستانم می‌مانم و میان آن‌ها می‌چرخم.»

واکنش ماسک به انتقادها از ثروتش

ایلان ماسک که طبق شاخص بلومبرگ با ثروتی بالغ بر ۲۵۱ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد کره زمین محسوب می‌شود، به سوال اندرسون برای نابرابری‌های جهانی در تقسیم ثروت هم پاسخ داد. در ایالات متحده آمریکا برخی قانون‌گذاران بخاطر ثروت بالای ماسک و سهم پایینش در پرداخت مالیات، از او انتقاد می‌کنند.

ماسک در واکنش به این سوال پاسخ داده که برای خودش هزینه زیادی نمی‌کند، تاکید کرد: «مسلما اگر سالانه میلیاردها دلار برای مصرف شخصی خرج کنم، این موضوع بسیار مشکل‌ساز خواهد بود، اما در واقعیت چنین نیست. اینطور نیست که مصرف شخصی‌ام بالا باشد. البته یک استثنا هم وجود دارد که هواپیما است، اما اگر از هواپیما استفاده نکنم ساعت‌های کمتری برای کار کردن خواهم داشت.»

ماسک در این مصاحبه گفته کشتی تفریحی (یات) ندارد و به تعطیلات هم نمی‌رود.

در حالی که ظاهرا ایلان ماسک برای اولین بار در یک مصاحبه به صورت رسمی تایید کرده که خانه ثابتی ندارد، در سال ۲۰۲۰ هم در توییتی به این موضوع اشاره کرده بود. علاوه بر این، دوستان ثروتمندترین فرد جهان هم در طول سال‌های گذشته درباره عادت‌های صرفه‌جویانه او صحبت کرده بودند.

در آگوست ۲۰۲۱ گزارشی مبنی بر اینکه ایلان ماسک در یک خانه کوچک ۵۰ هزار دلاری زندگی می‌کند، منتشر شد. البته ماسک این خانه را از اسپیس ایکس اجاره کرده بود.

حتی «گرایمز»، همسر سابق ماسک که چند وقت پیش صاحب دختری به نام «Y» شدند هم در مصاحبه‌ای گفته بود که ماسک برخی مواقع «زیر خط فقر» زندگی می‌کند. در سال ۲۰۱۵ هم هم‌بنیانگذار گوگل، «لری پیج» به این موضوع اشاره کرد که ماسک برخی مواقع که به سیلیکون ولی سر می‌زد، جایی برای ماندن نداشت و چنین ایمیلی به پیج ارسال می‌کرد: «نمی‌دانم امشب کجا بمانم. می‌توانم آنجا بیایم؟»

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ثروت ایلان ماسک مربوط به سهامش در شرکت‌های مختلف می‌شود و حتی برای پرداخت مالیات مجبور به فروش بخشی از سهامش در تسلا شد. در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان می‌خواهد با پرداخت ۴۳ میلیارد دلار توییتر را بخرد که شاید پیشنهادش راه به جایی نبرد.

۲۲۳۲۲۳

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها