خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » (ویدئو) جنجال استخوان فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

دانلود کتاب های امتحان شده

(ویدئو) جنجال استخوان فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

فرارو- انتشار ویدیویی از استخوان فروشی یک فروشگاه زنجیره‌ای در تهران با واکنش‌های بسیاری روبرو شده است. ویدیویی که نشان می‌دهد یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور، استخوان‌های گوسفندی دنده و کمر را در بسته بندی‌های متفاوت عرضه کرده است. بسته‌هایی که اتفاقا مجوز سازمان دامپزشکی هم روی آن‌ها درج شده است.

به گزارش فرارو، این ویدیو که حال میان کاربران و رسانه‌ها دست به دست می‌شود، انتقاداتی را هم به همراه داشته است. برخی کاربران معتقدند که این پدیده در نتیجه نامساعد شدن اوضاع اقتصادی به وجود آمده است.

اما فعالان صنفی می‌گویند که استخوان فروشی موضوع تازه‌ای نیست.  

در این رابطه منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفته که پیش‌تر استخوان فروشی رواج داشت، اما حالا شکل عرضه بهداشتی آن در فروشگاه بیشتر شده است.

او می‌گوید براساس تعاریف سازمان دامپزشکی کشور که مبنای آن قوانین سازمان بهداشت جهانی دام است، همه بخش‌های قابل مصرف یک دام از جمله استخوان همانند گوشت است و می‌تواند مورد مصرف مردم قرار گیرد.

استخوان فروشی از چه زمانی رسمیت پیدا کرد؟

این اولین بار نیست که استخوان فروشی جنجال به پا می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید، چهار سال قبل هم تصاویری از استخوان فروشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و با واکنش‌های بسیاری روبرو شد.

همان زمان، علی‌صفر ماکنعلی، معاون وقت سازمان دامپزشکی گفته بود که اگر مشکل بهداشتی آن برطرف شود و متقاضی برای آن وجود داشته باشد، عرضه این نوع گوشت مشکلی ندارد. پس از آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی شرکت‌های بسته بندی به فکر عرضه بهداشتی استخوان افتادند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها