خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » (ویدئو) گران قیمت‌ترین خودروی جهان!

دانلود کتاب های امتحان شده

(ویدئو) گران قیمت‌ترین خودروی جهان!

فرارو- مرسدس اخیرا اعلام کرده که یکی از کوپه‌های 1955 300 SLR Uhlenhaut خود را به قیمت ۱۳۵ میلیون یورو (تقریبا ۱۴۲ میلیون دلار) فروخته است و رکورد گران قیمت‌ترین خودروی فروخته شده را شکسته است. این اطلاعیه گزارشی را که برای اولین بار توسط هاگرتی در اوایل ماه منتشر شد، تأیید می‌کند.

به گزارش فرارو، مرسدس این خودرو را در تاریخ ۵ می‌در موزه مرسدس از طریق یک حراج خصوصی که توسط RM Sotheby برگزار شد، به فروش رساند. فروش این SLR با تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار آن را به با ارزش‌ترین خودرو تبدیل کرد و فراری 250 GTO را که در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۴۸ میلیون دلار فروخته شده بود، شکست داد. این خودرو همچنین یکی از ۱۰ کالای برتری است که تاکنون در حراجی فروخته شده است. عواید این مزایده صرف ایجاد “صندوق مرسدس بنز” می‌شود؛ برنامه‌ای برای ارائه بورسیه تحصیلی دانش آموزان در زمینه‌های علوم زیست محیطی و کربن زدایی.

300 SLR Uhlenhaut Coupe یکی از دو نمونه اولیه ساخته شده توسط مرسدس در سال ۱۹۵۵ است. این خودرو که دارای در‌های گولینگ نمادین و یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر بود، در مسابقه گرند پری W196R توسط “خوان مانوئل فانجیو” راننده فرمول یک آرژانتینی هدایت شده بود. 300 SLR سپس در سال ۱۹۸۶ بازسازی شد و عیب و نقص آن به طور کامل برطرف شد.

مرسدس

“مارکوس بریتشوردت” رئیس میراث مرسدس بنز در بیانیه‌ای گفت: «ما مفتخریم که می‌توانیم با مجموعه تاریخی خود در این ابتکار حضور داشته باشیم و گذشته را با آینده فناوری مهندسی و کربن زدایی پیوند دهیم.» 300 SLR Uhlenhaut Coupe برای نمایش عمومی در مناسبت‌های خاص در دسترس خواهد بود. دومین کوپه اصلی 300 SLR در مالکیت شرکت باقی می‌ماند و همچنان در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت نمایش داده می‌شود.

منبع: roadandtrack

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها