خانه » همه » سلامت » ویژگی مغز راست

دانلود کتاب های امتحان شده

ویژگی مغز راست

خصوصیات نیمکره راست مغز

به نظر می‌رسد شخصیت افرادی که در استفاده از مغز راست برتری دارند، به شدت متفاوت از افراد چپ مغز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های مغز راست، شما را به خواندن متن زیر دعوت می‌کنیم…


خصوصیات نیمکره راست مغز

تا همین اواخر، افراد چپ دست، به نوعی پایین‌تر از افراد راست دست در نظر گرفته می‌شدند. این به این خاطر است که آنها در مقایسه با افراد راست دست، فکر و عملکرد متفاوتی دارند. برای شروع، زمانی که کسی از مغز راست یا مغز چپ صحبت می‌کند، در واقع در مورد نیمکره راست یا چپ مغز که فرد از آن استفاده می‌کند، صحبت می‌کند. ما هنوز نمی‌دانیم دلیل آن چیست و چرا نیمکره چپ یا راست توسط بدن یک فرد در کودکی ترجیح داده می‌شود.
 
خوشبختانه امروزه وضعیت تغییر کرده است. امروزه مهم نیست که آیا فردی راست دست است یا چپ دست می‌باشد. در حال حاضر، فهمیده شده است که افراد چپ دست، مغز راست خود را به عنوان بخش اصلی خود استفاده می‌کنند. با استفاده از مغز راست، آنها ویژگی‌های نیمکره چپ مغز را نشان می‌دهند. اگر تاریخ را مطالعه کنید، بسیاری از افراد چپ دست را پیدا خواهید کرد که نسبت به همتایان راست دستشان خیلی بهتر عمل کرده‌اند (متاسفیم برای این مقایسه!). دانشمندان معروفی مانند بنجامین فرانکلین، اسحاق نیوتون و آلبرت انیشتین راست مغز بودند. همچنین نقاشان معروفی مانند لئوناردو داوینچی و میکل آنژ و بازیگرانی از جمله بابی فیشر چپ دست بودند.
 

ویژگی مغز راست

قشر خاکستری مغز چیزی است که ما را از قلمرو حیوانات متمایز می‌کند. وظیفه آن جمع ‌آوری و ادغام اطلاعات از ارگان‌های حسی است که نقش مهمی در شکل‌گیری ادراک دارد. این بخش همچنین عملکردها را کنترل می‌کند. مهم‌تر از همه، احساسات را کنترل می‌کند و به عنوان حافظه، ذخیره‌ سازی می‌کند. با این حال، کار اصلی آن کنترل احساسات و تفکر است. از طرف دیگر، لوب راست مغز متفاوت از مغز چپ عمل می‌کند. این بخش متخصص در تشخیص چهره، تشخیص بصری، توانایی فضایی، موسیقی و بینش است. در زیر لیستی از ویژگی‌های مغز راست برای مراجعه آورده شده است:
 
سطوح مهارت موسیقیایی که توسط راست دستان و چپ دستان به دست می‌آید، متفاوت هستند و افراد چپ دست را به نظر می‌رسد که خداوند برکت داده است. نوازندگانی مانند باخ، جیمی هندریکس چپ دست بودند. همین طور پل مک کارتنی، یکی از هنرمندان چپ دست است.
 
یکی از ویژگی‌های مهم مغز راست مربوط به توانایی آن در شناسایی الگوهای اطلاعاتی است که دریافت می‌کند و بر اساس آن نتیجه‌گیری می‌کند، حتی قبل از این که اطلاعات کامل شود. آیا شهودی است؟ بله این باعث می‌شود افراد چپ دست بصری باشند. آنها همیشه یک قدم جلوتر از همتایان راست دستشان هستند که این توسط موج مغزی راست آنها پیشگویی می‌شود.
 
نتیجه‌گیری بر اساس احساس و دیدگاه بصری، یکی از ویژگی‌های مغز راست است.
 
هنگامی که پای یادگیری به میان می‌آید، افراد چپ دست آن را با تصاویر بصری و صوتی بسیار ساده‌تر یاد می‌گیرند. به ویژه هنگامی که آنها در حال تلاش برای حفظ یک متن هستند یا کار با ریاضیات انتزاعی، که مشکل بزرگی است.
گاهی در مدرسه، آنها را به عنوان دانش آموزان کند یادگیرنده یا کند ذهن می‌شناسند همانطور که برای آلبرت انیشتین بزرگ اتفاق افتاد، و این به این علت است که آنها به استفاده از عبارات و بدست آوردن معنای کامل جملات اعتنایی ندارند.
 
واقعیت این است که در افراد راست مغز بیشتر از چپ مغز، اختلالات تکاملی وجود دارد. این به معنی دشواری در تلفظ حروف یا کلمات است، در هنگام خواندن ممکن است این برای کل کلمه یا عدد و یا یک حرف یا یک رقم اتفاق بیفتد که آن را نادیده می‌گیرند.
 
در حالی که مسائل ریاضی را حل می‌کنند، مغز راست آنها را قادر می‌سازد تا بدون در نظر گرفتن سختی‌ها، گام به گام به راه حل آن برسند، و آنها راه حل مشابهی را ارائه می‌دهند.
 
واژه‌هایی که می‌شنویم با تصاویر ارتباط دارند. کلمه “شیر” می‌تواند دنباله‌ای از تصاویری از فیلم “شیر شاه ” را که آنها مشاهده کرده‌اند، تداعی کند یا می‌تواند آنها را به یک شکارگاه که ممکن است آنها از آن بازدید کرده باشند یا به خارج از اتاق درس و به جنگل ببرد. آیا این در کوتاه مدت، خیال پردازی نیست؟ این یک ویژگی معمول فرد راست مغز است.
 
به طور مرتب آنها قوانین را می‌شکنند و شما نباید انتظار داشته باشید که آنها قوانینی را که برای آنها بی‌معنی است دنبال کنند.
آیا آسان است که این افراد را درک کنید؟ نه! آنها اغلب به اشتباه درک می‌شوند. این افراد چپ دست به دلیل غالبیت مغز راست خود دچار مشکل می‌شوند. خصوصیات معمول در افراد راست مغز این است که آنها در حالی که به چیزی فکر می‌کنند ناگهان از یک فکر به فکر دیگر می‌پرند، چنان سریع، که بدون تغییر آن، چیزی غیر مرتبط با آن را، درست در وسط جمله‌ای که ارائه می‌دهند، می‌گویند.
 
این افراد نه تنها اجتماعی هستند، بلکه برای دیگران نیز بسیار جذاب هستند. آنها می‌توانند مصالحه کنند. آنها بهترین کار را می‌کنند تا جمعیت را قانع کنند و به نوبه خود باید پذیرفته شوند. افرادی که دارای غالبیت مغز راست هستند حساس، پرشور و بی‌صبر هستند که ترکیب مرگباری است. و آنها را به یک رابطه بدون تفکر برای پیامدهای آن سوق می‌دهد. قشر خاکستری مغز چیزی است که ما را از قلمرو حیوانات متمایز می‌کند. به عنوان یک رهبر آنها خطرپذیر هستند، و با توانایی خود برای دیدن فراتر از افق، هدف‌هایشان را تنظیم می‌کنند. بهبود، بازسازی، و راه حل‌های آنها تحت تأثیر عوامل مثبتی قرار می‌گیرد که آنها را به راحتی انگیزه می‌دهد.
 
آنها داستان سراهای طبیعی و نویسندگان خلاقی هستند و می‌توانند فاکتورهای زیادی را به اشتراک بگذارند تا چیزی با فانتزی بالا ایجاد شود. شما می‌توانید افراد راست مغز را در عناوین کارآفرینان، نوازندگان، سیاستمداران و هنرمندان پیدا کنید. صنعتگر، ورزشکار و به طور طبیعی دانشمند نیز هستند.
 
آیا این افراد واقعا توانایی حل مسئله دارند و چه چیزی برای درک مفاهیم و نظریه‌های پیچیده دارند؟ خوب، آنها خلاق هستند؛ مغز راستشان، آنها را قادر می‌سازد تا ایده‌ها، افکار و نظریه‌های جدید را بدون زحمت به دست بیاورند. خوب، نظریه نسبیت و قوانین گرانش، هر دو کار مغز افراد دست چپ است، که نمایانگر دید فضایی یا تفکر خلاق می‌باشد. این ویژگی بسیار منحصر به فرد و دقیق مغز است که با فضا و معنای آن مواجه بشود. جای تعجب ندارد که چپ دست بودن در جهانی که عمدتأ ساکنان آن راست دست و افراد محدود و معمولی هستند که فرایند تفکر را گرامی می‌دارند، عجیب باشد.
 
منبع: شرینیواز کاناد – بازل

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها