خانه » همه » خبر » پیش‌بینی آب‌وهوای کشور در آخرین روزهای سال

دانلود کتاب های امتحان شده

پیش‌بینی آب‌وهوای کشور در آخرین روزهای سال

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: امروز در مرکز، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، سواحل دریای خزر، بخشهایی از جنوب، غرب و به صورت پراکنده در شمال غرب و شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

پیش‌بینی آب‌وهوای کشور در آخرین روزهای سال

وی با بیان اینکه بیشینه بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، شمال غرب فارس، شمال شرق خوزستان و شرق لرستان انتظار می رود، افزود: شنبه بارش‌ها در شمال شرق، شرق و بخشهایی از جنوب شرق کشور ادامه دارد. همچنین در این روز ابرناکی و بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و دوشنبه و سه شنبه سامانه بارشی جدیدی دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب غرب و بخشهایی از غرب و جنوب کشور را تحت تاثیر قرار داده و در این مناطق ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ایجاد می کند.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه در استان های ساحلی دریای خزر افزایش محسوس دما و روز سه شنبه در این مناطق کاهش محسوس دما پیش بینی می شود. امروز نیز خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ اسفند) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۲۱ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ اسفند) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز (۱۹ اسفند) زنجان با دمای ۱ درجه سانتیگراد و فردا (۲۰ اسفند) و همدان با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

عکس| تصویری دیده نشده از پارک‌وی در دهه ۴۰/ نام این چهارراه‌ از کدام طرح گرفته شد؟

۲۷۱ ۲۳۳

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها