خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » چرا برلوسکونی با ملونی سر ناسازگاری دارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چرا برلوسکونی با ملونی سر ناسازگاری دارد؟

فرارو- جورجیا ملونی شروع بدی دارد، زیرا رقبا بر سر مشاغل کلیدی کابینه بحث می‌کنند.

به گزارش فرارو به نقل از پولیتیکو، «جورجیا ملونی» نخست وزیر حال حاضر ایتالیا است. او درگیر جنگ قدرت در ائتلاف راستگرای خود شده است. امری که تلاش‌هایش برای تشکیل دولت تازه ایتالیا را به خطر می‌اندازد. معضل او روز پنجشنبه بر سر انتصاب «ایگنازیو لاروسا» به عنوان رئیس تازه مجلس سنا، بالا گرفت. لاروسا جمع کننده یادگاری‌های دوره فاشیسم ایتالیا و هم حزبی ملونی در حزب برادران ایتالیا بوده است.

علیرغم آن که اکثریت نمایندگان در حمایت از لاروسا رای دادند، یک گروه به طور مشخص او را رد کرد: حزب راست میانه فورزا ایتالیا (ایتالیای پیشین) به رهبری «سیلویو برلوسکونی»؛ حزبی که قرار است در کنار ملونی در دولت راستگرای ایتالیا باشد.

شورش برلوسکونی؛ مشکل به ائتلاف راستگرای جدید ایتالیا رسید/ چرا برلوسکونی با ملونی سر ناسازگاری دارد؟ / میانه برلوسکونی و ملونی شکراب شد/ شکراب شدن میانه برلوسکونی و ملونی بر سر مادری که فرزندش را به پارلمان می‌برد/ قهر ملونی و برلوسکونی بر سر ریاست یک فاشیست بر سنا و مادری که فرزندش را به پارلمان می‌برد ////ترجمه آقای اعتضاد

این بن بست، دوام درازمدت اتحاد انتخاباتی را که ملونی با برلوسکونی و ماتئو سالوینی از حزب ضد مهاجرت «لگا» (اتحادیه) ایجاد کرد، زیر سوال می‌برد.

بلوک راستگرای ملونی مجموعا ۴۴ درصد از آرا را در انتخابات ۲۵ سپتامبر به دست آورد که برای کسب اکثریت کرسی‌های پارلمانی کافی است، اما این بلوک راستگرا از آن زمان تاکنون در تلاش است بر سر تقسیم پست‌های کلیدی در دولت تازه به توافق برسد. ملونی رهبر حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» گفته که در حال کار است تا اعضای کابینه تعیین کند، اما حاضر نیست تمام خواسته‌های شرکای خود را برآورده سازد.

«ولفانگو پیکولی» تحلیلگر مسائل ایتالیا به «پولیتیکو» می‌گوید: «شکافی که در ائتلاف جناح راست پدید آمده است، قطعا شروع بدی است؛ زیرا نشان می‌دهد که آنان هنوز از نظر ترکیب کابینه با هم فاصله دارند و عنصری از بی‌اعتمادی بین‌شان وجود دارد. این تنها روز نخست است. در ادامه مسیر با چالش‌های بیش‌تری مواجه می‌شوند و محبوبیت‌شان را از دست می‌دهند و همه چیز برای‌شان بسیار دشوارتر خواهد شد».

برلوسکونی

پس از یک سال و نیم ثبات در دوران «ماریو دراگی» نخست وزیر پیشین ایتالیا، اکنون آن کشور در برهه زمانی نامطمئنی از نظر اقتصادی قرار گرفته است. ملونی باید طی جلساتی که در روز‌های آینده برگزار می‌شود به رئیس جمهور اطمینان دهد که می‌تواند اکثریت پارلمان را با خود همراه سازد. یکی از نقاط اختلاف بین ملونی و برلوسکونی درخواست برلوسکونی برای اعطای پست جدی در کابینه به «لیسیا رونزولی» است. رونزولی سناتور حزب فورزا ایتالیا و پرستار سابق است. این سناتور به دلیل حضورش در پارلمان همراه با فرزندش خبرساز شده بود.

پس از آن که رهبران احزاب راستگرای ایتالیا نتوانستند در نشست چهارشنبه و پنجشنبه درباره مواضع کابینه به توافق برسند، نمایندگان حزب فورزا ایتالیا تحت رهبری برلوسکونی جلسه رای گیری برای لاروسا به عنوان رئیس سنا را تحریم کردند.

ایتالیا

برلوسکونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل آن «ناراحتی شدید از وتو‌هایی است که در روز‌های اخیر درباره تشکیل دولت صورت گرفته است». برلوسکونی گفت که او به «علامتی از صراحت و همکاری» رای داد، اما ویدئو‌های بعدی منتشر شده نشان می‌داد او در جریان درگیری شدید لفظی با لاروسا، از زبان و اصطلاحاتی توهین‌آمیز استفاده کرده بود. انتخاب لاروسا به عنوان رئیس مجلس دومین مقام عالی دولتی پس از رئیس جمهور، نمادی از تغییر تاریخی در سیاست ایتالیا و انتقال قدرت به یک دولت راست افراطی خواهد بود.

در سال ۲۰۱۸ میلادی لاروسا مجموعه‌ای از مجسمه‌های موسولینی و عکس‌های دوران فاشیسم در ایتالیا را در روزنامه ایتالیایی «کوریه ره دلاسرا» به نمایش گذاشت.

در زمان آغاز شیوع کرونا او به شوخی گفته بود که سلام فاشیستی، محافظی موثر در برابر کووید -۱۹ است و در توئیتی نوشته بود: «با کسی دست ندهید. از سلام رومی آنتی ویروس و ضدمیکروب استفاده کنید».

ایتالیا

ماه گذشته در ویدئویی منتشر شده برادر لاروسا، یکی دیگر از سیاستمداران حزب تحت رهبری ملونی، در حال سلام فاشیستی در یک مراسم تدفین دیده شد. لاروسا آن را «اشتباهی جدی» خواند، اما این حرکت را درخواست یک فرد مرده خواند و گفت که  از واکنش «غیر طبیعی» رسانه‌ها  برای یک «سلام» خاص، عصبانی شده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها