خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » چرا خرید گوشی A32 منطقی نیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چرا خرید گوشی A32 منطقی نیست؟

فرارو– گلکسی A32 تقریبا دو سال قبل عرضه شد و از آن موقع پای ثابت فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ایران بوده است. تا همین چند ماه پیش گلکسی A32 بین گوشی‌های پنج، شش میلیونی رقیب درست‌وحسابی نداشت و خرید آن منطقی بود اما الان که سامسونگ گلکسی A33 را روانه بازار کرده اوضاع تاحدودی متفاوت است. فروشنده‌های موبایل گلکسی A33 را نهایتا نیم‌میلیون گران‌تر می‌فروشند و از طرفی دیگر شیائومی در ماه‌های گذشته سراغ عرضه ردمی نوت 11 پرو رفته که انتخاب بهتری نسبت به محصول سامسونگ محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی در همان بازه A32 قرار می‌گیرد.

گلکسی A32 یا A33

به گزارش فرارو، گلکسی A33 نسخه جدید A32 است. سامسونگ اواخر سال ۹۹ گلکسی A32 را عرضه کرد و الان تقریبا دو سال از حضورش در بازار می‌گذرد درحالی که کمتر از شش ماه پیش گلکسی A33 روانه بازار شده است. از نظر قیمت شاهد اختلاف نیم‌میلیون تومانی این دو مدل هستیم. نسخه ۱۲۸ گیگابایت گلکسی A32 را تقریبا شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌فروشند و برای خرید گلکسی A33 با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت باید الان حداقل هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کنار گذاشت.

مقایسه گلکسی A32 و A33 نشان می‌دهد مدل جدید در بخش پردازنده جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد، در آیتم باتری دوئل را به شکل میلیمتری می‌برد و در بخش نمایشگر رقابت پایاپایی با A32 دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ مهمترین برتری گلکسی A33 سامسونگ درقیاس با تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک G۸۰ است. همین تراشه علاوه بر اینکه باعث می‌شود پردازنده A33 نسبت به A32 عملکرد بهتری داشته باشد، به اجرای بهتر بازی‌ها و دوام بیشتر باتری کمک می‌کند.

 

از طرفی ظرفیت باتری هر دو مدل پنج هزار میلی‌آمپرساعت است، اما چیزی که باعث می‌شود A33 را در این آیتم برنده بدانیم، شارژر سریع ۱۵ وات است. از نظر صفحه نمایش، هر دو مدل به نمایشگر‌های ۶.۴ اینچی سوپر AMOLED مجهز شده‌اند و نمی‌توانیم برنده‌ای در این بخش معرفی کنیم. ناگفته نماند که A32 در آیتم دوربین هنوز انتخاب بهتری درمقایسه با A33 محسوب می‌شود. چون به حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهز شده و این عدد برای دوربین اصلی A33 سامسونگ ۴۸ مگاپیکسل است.

گلکسی A32 یا ردمی نوت 11 پرو

ردمی نوت 11 پرو شیائومی را می‌توانیم یکی از رقبای اقتصادی گلکسی A32 سامسونگ بدانیم. فروشنده‌های موبایل که نسخه ۱۲۸ گیگابایت گلکسی A32 را نزدیک ۶.۷ میلیون می‌فروشند، بابت فروش همین نسخه از ردمی نوت 11 پرو شیائومی ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان بیشتر دریافت می‌کنند. اختلاف ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومانی باعث می‌شود به مدل دسترسی داشته باشید که علاوه بر پردازنده، دوربین، باتری و نمایشگر بهتری دارد. شیائومی در طراحی ردمی نوت ۱۱ از تراشه مدیاتک G۹۶ استفاده کرده که اگر سختگیرانه مقایسه کنیم و به قول معروف خط‌کش بگذاریم، عملکرد آن نهایتا بهتر از تراشه G۸۰ گلکسی A32 است. در بخش دوربین، ردمی نوت 11 پرو به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل مجهز شده درحالی که این عدد برای حسگر اصلی گلکسی A32 سامسونگ ۶۴ مگاپیکسل است و حداقل روی کاغذ برتری با نماینده شیائومی است. جذابیت ردمی نوت 11 پرو در بخش باتری می‌تواند شارژر‌های سریع ۶۷ وات آن باشد که ظرف نیم‌ساعت ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رساند. از طرفی همان تراشه G۹۶ به دوام بیشتر باتری ردمی نوت ۱۱ کمک می‌کند و به‌عنوان جمع‌بندی باید دست ردمی نوت ۱۱ را در آیتم باتری به عنوان برنده بالا ببریم. در بخش صفحه نمایش هم با اینکه هر دو به نمایشگر‌های سوپر AMOLED مجهز شده‌اند، اما نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی ردمی نوت ۱۱ نسبت به نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتزی، کفه ترازو را تاحدودی به سمت نماینده شیائومی پایین می‌آورد.

مقایسه گلکسی A32 با رقبای اقتصادی

مشخصات

گلکسی A32

گلکسی A33

ردمی نوت 11 پرو

ابعاد

۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلیمتر

۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر

وزن

۱۸۴ گرم

۱۸۶ گرم

۲۰۲ گرم

سایز نمایشگر

۶.۴ اینچ

۶.۴ اینچ

۶.۶ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

تراشه اصلی

مدیاتک G80

اگزینوس 1280

مدیاتک G96

ظرفیت باتری

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر ۱۵ وات

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر ۲۵ وات

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

+ شارژر ۶۷ وات

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها