خانه » همه » مذهبی » چرا کسی جلوی آفروبازان را نمی‌گیرد؟ 

دانلود کتاب های امتحان شده

چرا کسی جلوی آفروبازان را نمی‌گیرد؟ 

خوشحال شدم که منابع طبیعی قرق دشت شقایق را مصوب کرده است. برای اجرایی شدن قرق با لودر کلیه مسیرهای دسترسی به دشت را کور می کردند. بخشدار محترم و مسئول محیط زیست منطقه نیز آمده بودند. 

من با بستن مسیرها با لودر مخالف بودم و گفتم اینکار باعث تخریب می شود. آنها می گفتند ما چاره ای نداریم چون راننده های متخلف مرتب مسیرها را باز می کنند و به هر طریقی شده است به منطقه حساس می روند. همه مسیرها بسته شد. به ناگه یک انسان خودسر با جیب جلوی چشم همه مسئولین سر و کله اش پیدا شد. او از بیراهه راه خودش را به دشت شقایق باز کرد و از طریق یک مسیر قدیمی در کوهستان غیب شد. مسئولین هر چه فریاد زدند فرد خلافکار بیخیال به مسیر خود ادامه داد. این بندگان خدا کاری نمی توانستند انجام دهند چون خودشان راه را بسته بودند و امکان تعقیب متخلف را نداشتند. 

اینگونه دهن کجی به خاک این سرزمین توسط جماعتی که این روزها به نام طبیعت گردی عزم خود را جزم کرده تا آن را با چرخ خودروهای گران قیمتشان برای تفریح دور از چشمان پلیس لگد مال و ویران کند هیچ توجیهی ندارد. رفتار آفرودبازان به مراتب از شکارچیان خطرناک تر و مخرب تر است. به دلیل درآمد بالایی که صاحبان خودروهای آفرود دارند بازار آنها هر روز گرمتر و گرمتر می شود چرا که با بردن مردم به نقاط دور از چشمان پلیس، گو اینکه آنها را به کشور دیگری برده اند.
 مسئله اصلی نبود یک برنامه جدی توسط منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست با پدیده نوظهور آفرودبازان است. اگر چه دیر است ولی لازم است هر چه سریع برنامه و قانون جدی برای برخورد با آفرودبازان وضع شود. جریمه و خواباندن خودروی آفرودبازان کار سختی نیست. فقط کافی است با یک اصلاحیه در قانون ورود خودرو به مسیرهای غیر متعارف بدون اجازه از منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و بر حسب نوع تخلف جریمه های سنگین و توقیف خودرو  به همراه داشته باشد. منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست می توانند با توافق با پلیس راهور بندی به جرایم رانندگی اضافه کنند که افراد ضمن جریمه شدن در صورت تخریب طبیعت برای جبران خسارت به دادگاه معرفی شوند.  زمان آن است که متخصصان و فعالان محیط زیست یکصدا از مسئولین بخواهیم که به طور جدی این موضوع را در اولویت قرار دهند و ما هم با اطلاع رسانی جامعه را آگاه کنیم که با این جماعت مخرب همراه نشوند.
حسین آخانی

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها