خانه » همه » مذهبی » چگونه در دوران کرونا یک مسافرت کم‌خطر داشته باشیم؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه در دوران کرونا یک مسافرت کم‌خطر داشته باشیم؟

عصراسلام: نکته بسیار مهم این است که در حال حاضر حتی افراد واکسینه کامل (افرادی که دو نوبت واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند و دو هفته از نوبت دوم هم گذشته است) از نظر محدودیت مسافرت هیچ تفاوتی با سایر افراد ندارند و باید همه دستورالعمل‌ها را بدون استثنا رعایت کنند.

اخیراً مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) اعلام کرد افراد واکسینه کامل می‌توانند در جمع‌های کوچک خانوادگی شرکت کنند ولی با توجه به پوشش محدود واکسن حتی در بیشتر مناطق ایالات متحده، این مرکز همچنان مسافرت را توصیه نمی‌کند. البته راه‌هایی برای کاهش خطر مسافرت وجود دارد ولی باید توجه کنیم که خطر حتی در صورت رعایت همه توصیه‌ها هرگز به صفر نمی‌رسد.

خطر مسافرت را ارزیابی کنید
نکته مهم بعدی این است که پیش از مسافرت، میزان خطر را ارزیابی کنیم. وسیله مسافرت در این میان بیشترین اهمیت را دارد. نوع فعالیت‌هایی که قصد دارید در طول مسافرت انجام دهید نیز مهم است.

کمترین خطر مسافرت مربوط به وسایل نقلیه شخصی است. هر چه تماس با سایر افراد در طول مسافرت بیشتر باشد خطر مسافرت بیشتر خواهد بود. استفاده از ماسک در سالن انتظار یا در داخل اتوبوس، قطار، یا هواپیما و اجتناب از تجمع با کاهش خطر همراه است.

توصیه می‌شود پیش از مسافرت حتماً غذا بخورید یا مقداری غذا با خود داشته باشید تا مجبور نشوید در طول مسیر برای غذا خوردن به مکان‌های پرازدحام مراجعه کنید.

بلیط یا کارت پرواز خود را قبلاً چاپ بگیرید یا در گوشی همراه خود داشته باشید. حتی‌الامکان سبک سفر کنید تا مجبور نباشید برای تحویل یا دریافت بار معطل شوید. شستشو یا ضدعفونی دست را فراموش نکنید.
محدودیت‌های خود را مشخص کنید
ممکن است خویشاوندان تصمیم بگیرند به مناسبت سفر شما یک مهمانی بزرگ ترتیب بدهند. این کار بسیار خطرناک است. پس بهتر است پیش از مسافرت محدودیت‌های خود را مشخص کنید و به دیگران هم اطلاع بدهید. حتی مهمانی‌های خانوادگی کوچک نیز در صورت لزوم بهتر است در فضای باز یا اتاق‌هایی که تهویه مناسب دارند برگزار شود.

از همراهان خود جدا نشوید
در کنار افرادی بمانید که می‌شناسید و از ابتدای مسافرت با هم هستید. حضور در کنار یک فرد جدید یا غریبه که از وضعیت ابتلای او آگاه نیستید خطر احتمالی را افزایش می‌دهد.

اگر همراه با اطفال سفر می‌کنید نکات ایمنی را برای آنان توضیح دهید. زمان حضور در مناطق پرازدحام یا فضاهای بسته را به حداقل برسانید. سالن غذاخوری به دلیل برداشتن ماسک، جاهایی که افراد با صدای بلند صحبت می‌کنند یا داد می‌زنند، و سالن ورزشی به دلیل تنفس عمیق افراد بیشترین خطر را دارد.

به شهرهای آبی سفر نکنید!
از سفر به مناطقی که محدودیت‌ها برداشته شده خودداری کنید چون تجربه نشان می‌دهد معمولاً در این مناطق ازدحام افراد بیشتر است و دستورالعمل‌ها کمتر رعایت می‌شود.

دکتر بابک عزیز افشاری

پزشکان گیل

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها