خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » چگونه غلامحسین افشردی، حسن باقری شد؟ / سرکشی تزار روسیه به کازاک‌ها / فاجعه آبرفان / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / بمب‌افکن توپولف 22، ابزار بمباران اتمی و فرشی / مرسدس بنز 190 اس ال

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه غلامحسین افشردی، حسن باقری شد؟ / سرکشی تزار روسیه به کازاک‌ها / فاجعه آبرفان / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / بمب‌افکن توپولف 22، ابزار بمباران اتمی و فرشی / مرسدس بنز 190 اس ال

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و… است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

چگونه غلامحسین افشردی، حسن باقری شد؟

 

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت شهید سرلشکر حسن باقری از فرمانده کلیدی دوران دفاع مقدس و فرمانده اطلاعات و عملیات سپاه از نحوه تغییر غلامحسین افشردی به حسن باقری سخن به میان آورده است. در تابناک می‌بینید.

 

سرکشی تزار روسیه به کازاک‌ها

 

ویدیویی از تزار نیکلای دوم، آخرین وارث دودمان رومانوف و آخرین تزار روسیه که به نیروهای کازاک ارتش خود سرکشی می‌کند. کازاک‌ها جنگجویان ماهر و خبره‌ای بودند که به مهارت در سوارکاری شهره بودند. در دوران تزار سازمان یافته و وارد ارتش روسیه شده بودند و تا حدودی وظیفه دفاع از مرز‌های روسیه را داشتند. تخصص این نیروها جنگ‌های چریکی و نامنظم بود و به همین شکل در برابر پیشروی فرانسوی‌ها در زمان حمله ناپلئون به روسیه مقاومت کردند.

 

فاجعه آبرفان

 

در اکتبر 1966 در دهکده معدنی آبرفان در ولز بریتانیا یک کوه ضایعات معدن زغال سنگ لغزید و مدرسه دهکده را به زیر خود فرو برد.در این فاجعه 116 بچه و 28 بزرگ سال کشته شدند. دلیل آن تجمع آب در میان ضایعات در اثر باران و چشمه‌های زیر آن بود که باعث لغزش توده ضایعات به سمت دهکده شد. تحقیقات، هیئت مدیره زغال سنگ ملی را به عنوان مقصر معرفی کرد و لرد رابنز به خاطر ارائه اطلاعات گمراه کننده راجع به اطلاع از وجود چشمه‌ها زیر کوه ضایعات مورد انتقاد قرار گرفت.در کل هفت کوه ضایعات در اطراف دهکده بود که پس از ریزش یکی از آن‌ها در این قاجعه باقی آن‌ها پس از تلاش بسیار اهالی و مقاومت دولت به خاطر هزینه سنگین منتقل شدند.

 

زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی

 

در تصاویری قدیمی از یک گزارش خبری، روزهای معمولی روسیه در 1936(سه سال پیش از جنگ جهانی دوم) به تصویر کشیده می‌شود. تصاویری از شکار ببر، خرید لباس در دوران حکومت کمونیسم، همینطور تصاویری از مراسم دفن دانشمند شهیر روسی پاولف که در آن سال از دنیا رفته بود. و تصاویری کمتر دیده شده از آغاز دوستی استالین با یک دختربچه مغول.

 

بمب‌افکن توپولف 22، ابزار بمباران اتمی و فرشی

 

«توپولوف تی‌یو-22 / Tupolev Tu-22» یک بمب‌افکن استراتژیک فراصوت است که از اواخر دهه 1950 میلادی در ارتش شوروی و سپس روسیه خدمت می‌کند. خانواده بمب‌افکن‌های توپولف-22 دربرگیرنده چند نوع هواپیمای مختلف است که در بعضی موارد علیرغم تشابه اسمی نمونه‌های کاملا متفاوتی هستند که قابلیت‌های بسیار متفاوتی دارند. نسخه توپولف-22 بلایندر توسط عراق در هشت سال جنگ تحمیلی استفاده می‌شد که یکی از مهمترین نبردهای این هواپیما به شمار می‌رود. نسخه توپولف-22ام که هرگز صادر نشد نسخه قدرتمندتری است که علی‌رغم تشابه اسمی ظاهر و عملکرد کاملا متفاوتی دارد و تنها تعداد اندکی از ویژگی‌های توپولف-22 را حفظ کرده است. از این بمب افکن در جنگ سوریه به شکل گسترده و برای بمباران فرشی استفاده شد و استفاده از آسمان ایران برای تردد آن نیز خبرساز شده بود. این بمب افکن استراژیک جزو بمب افکن‌های روسی است که توان حمل بمب اتمی را دارد و برای این منظور نیز طراحی شدهاست. در این ویدیو با روند توسعه این هواپیماها و انواع مختلف آن همچنین قابلیت‌ها، برتری‌ها و نقاط ضعف آن به خوبی آشنا شوید.

 

مرسدس بنز 190 اس ال

 

خودرو «مرسدس بنز 190 اس ال / Mercedes-Benz 190SL» رودستری دو درب و بسیار لوکس بود که توسط بنز بین سال‌های 1955 تا 1963 تولید و عرضه شد.این خودرو به سبک خودروهای مسابقه‌ای دهه 50 و 60 طراحی و ساخته شده بود و از این نظر در جوامع اتومبیل‌رانی و بین افراد ماشین‌باز بسیار معروف و محبوب بود.در این ویدیو فردی که بسیار شیفته این خودرو است از این خودرو و نحوه بدست آوردنش صحبت می‌کند.طرفداران خودروهای بنز و رودستر این ویدیو را از دست ندهند.

 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها