خانه » همه » خبر » چین: آمریکا دست از قلدری بردارد

دانلود کتاب های امتحان شده

چین: آمریکا دست از قلدری بردارد

براساس بیانیه ای که وزارت امور خارجه چین امروز جمعه منتشر کرده است، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین خطاب به «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرده است که ایالات متحده باید دست از فشار بر سر راه توسعه چین بردارد و نباید به شیوه گذشته قلدری را ادامه دهد.

وانگ در تازه ترین گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود افزود: واشنگتن باید به نگرانی‌های مشروع پکن توجه داشته باشد، از فشار برای جلوگیری از توسعه چین دست بردارد و مدام خطوط قرمز چین را به چالش نکشد.

اظهارات وانگ به دیدار« شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین با «جو بایدن» همتای آمریکایی اشاره دارد که دو طرف در حاشیه نشست “جی ۲۰” در بالی بر سر موضوعات کلیدی از جمله تایوان بحث و گفت‌وگو کردند. این نخستین گفت‌وگوی رهبران دو کشور از سال ۲۰۱۷ به این سو بود.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و معتقد است که واشنگتن در حال نابودی منافع پکن است و و به آمریکا هشدار داده که باید از اقدامی که می تواند به چین برای واکنش قدرتمندانه چراغ سبز دهد، پرهیز نماید.

از سوی دیگر، بایدن به آنچه که اقدامات خصمانه و تهاجمی فزاینده چین در قبال تایوان می داند، اعتراض دارد؛ اقداماتی که به گفته رئیس جمهوری آمریکا صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان تضعیف کرده و آرامش جهانی را به خطر می‌اندازد.

اما رئیس جمهوری چین تایوان را نخستین خط قرمز خود دانسته و تاکید دارد که آمریکا نباید از آن عبور کند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین در روز جمعه، وانگ در این تماس تلفنی با بلینکن تاکید کرده که دو طرف باید بر تبدیل اجماع رهبران دو کشور در بالی به سیاست‌های عملی و اقدامات مشخص متمرکز باشند.

وزیر امور خارجه چین در پایان بر افزایش رایزنی‌ها براساس اصول روابط چین و آمریکا، ترویج گفت‌وگو در همه سطوح و حل مشکلات دو طرف از طریق گروه‌های کاری مشترک تاکید کرده است.

311311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها