خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » کعبی‌: «سلام فرمانده» پاسخ خوبی به «عنکبوت مقدس» بود / سخنگوی دولت پاسخ داد: چرا افزایش صادرات نفت در سفره مردم نمایان نشد؟! /شمخانی: تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است/نماینده مجلس: قطعنامه شورای حکام «آبکی» است

دانلود کتاب های امتحان شده

کعبی‌: «سلام فرمانده» پاسخ خوبی به «عنکبوت مقدس» بود / سخنگوی دولت پاسخ داد: چرا افزایش صادرات نفت در سفره مردم نمایان نشد؟! /شمخانی: تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است/نماینده مجلس: قطعنامه شورای حکام «آبکی» است

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کعبی‌: «سلام فرمانده» پاسخ خوبی به «عنکبوت مقدس» بود
آیت‌الله کعبی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیون با ایمان و صلابت برابر جبهه استکبار و دشمنان ایستاده‌اند و همه شیاطین و جریان‌های ضددین و انحرافی، دین و ایمان را مانع خود برای رسیدن به اهدافشان می‌دانند.وی ادامه داد: فیلم «عنکبوت مقدس» را صهیونیست‌ها و بهایی‌ها برای خاموش کردن نور خدا در دل‌ها و برای اینکه غیرت دینی مردم کشورمان را مورد آزمایش قرار دهند، حمایت کردند؛ اما با سرود «سلام فرمانده» جواب خود را گرفتند. عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه برخی اشتباهات کوچک روحانیون را بزرگنمایی می‌کنند، اما خدمات بزرگ آنها را نادیده می‌گیرند، ادامه داد: باید این خدمات بزرگ را برای نشان دادن نهاد روحانیت و ارتباط پیوسته آنها با مردم نشان دهیم.

پلیس: هانی کُرده، شرور معروف شرق تهران و همدستانش دستگیر شدند
ئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری شرور معروف شرق تهران (هانی کُرده) و همدستانش در یک درگیری که تلافی علت آن بوده است، خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور شرور معروف شرق تهران به همراه چند نفر دیگر از ارذل و اوباش در محله نبرد تهران و قصد ایجاد درگیری و اخلال در نظم و امنیت محل موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۲ نبرد قرار گرفته و سریع به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه مأموران پس از حضور در محل متهمان را همراه با سلاح سرد در یکی از کوچه‌های محله نبرد مشاهده کردند، افزود: با هماهنگی و اجرای طرح مهار و یک عملیات منسجم پلیسی شرور سابقه دار شرق تهران به همراه ۴ نفر دیگر از اراذل و اوباش سابقه دار قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و به کلانتری دلالت داده شدند. رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی و پی جویی های انتظامی به علت حضور متهمان برای اقدامی تلافی جویانه و درگیری با دو نفر از ساکنین آن محل پی بردند و دو نفر از شکات در کلانتری حاضر و اعلام شکایت کردند. سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه اخلال در نظم و امنیت کشور و شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد در پایان خاطرنشان کرد: متهمان و پرونده متشکله به مرجع قضائی معرفی شدند.

سخنگوی دولت پاسخ داد؛ چرا افزایش صادرات نفت در سفره مردم نمایان نشد؟
بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور در حال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد. سخنگوی دولت با اشاره به فروش نفت، بیان داشت: امروز مطرح می‌شود که اگر فروش نفت در دولت سیزدهم بالاست، چرا در سفره ها نمایان نیست. باید گفت فروش نفت در دولت سیزدهم بالا بوده اما متاسفانه با به وجود آمدن مشکلاتی در جهان شاهد افزایش قیمت ها در کشورها بودیم. از این رو درآمد وقتی بیشتر شد، مخارج نیز هم افزایش پیدا کرد. وی تاکید کرد: حجم مبادلات تجاری ایران در سال گذشته شکسته شد و ما توانستیم از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کنیم که این نشان دهنده آن است سیاست متوازن بسیار کارگشاست و باید به سمت همه کشورها برویم. بهادری جهرمی گفت: اساسا سیاست خارجی دولت سیزدهم ارتباط متوازن با همه کشورهاست و برای دولت سیزدهم همه کشورها در اولویت ارتباط هستند و معاون سیاسی وزیر امور خارجه مسئول این ارتباط است.

مسیح مهاجری: سازمان تبلیغات، چه خدمتی می‌کند که صدها میلیارد تومان از بیت‌المال بودجه می‌گیرد؟
حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سازمان تبلیغات اسلامی، اکنون چه خدمتی به فرهنگ کشور می‌کند که باید به فعالیت خود ادامه دهد و هر ساله صد‌ها میلیارد تومان از بیت‌المال را به خود اختصاص بدهد؟ فلسفه تأسیس این سازمان در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امری قابل قبول بود، ولی این قبیل دستگاه‌ها بطور طبیعی عمر مشخصی دارند و سازمان تبلیغات اسلامی باید بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال به هدف نهایی خود رسیده باشد. اگر نرسیده به این معناست که موفق نبوده و اگر رسیده، طبعاً باید با ارائه کارنامه موفق خود، اعلام پایان مأموریت نماید.

رسیدگی به موضوع حجاب هرگز نمی‌تواند منافی اصلاح اقتصادی باشد؛ اتفاقا برعکس، مایه برکت است
علی‌اکبر سیفی‌مازندرانی، مدرس حوزه علمیه قم: رسیدگی به موضوع حجاب هرگز نمی تواند منافی اصلاح اقتصادی باشد؛ اتفاقا برعکس، این مایه برکت است. از نظر اسلامی اگر حکومتی بخواهد خود را از حوادث بیمه کند، باید به مساله حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دهد. هر گونه اقدامی در راستای تضعیف سیاست های رهبری حرام بوده و امام راحل(ره) یا رهبر انقلاب در هیچ جایی ذره ای تقیه نداشته اند، چون آن ها مبسوط الید بوده اند و تقیه بر آن ها حرام است.ائمه ما مبسوط الید نبوده و در زمان حکومت بنی امیه و بنی عباس زندگی می کرده اند و شکنجه ها در حد اعدام بود؛ چه بسا یاران حضرات معصومین بدترین شکنجه ها را تجربه کرده اند و طبیعی است که اهل بیت(ع) برای حفظ جان خود و مسلمین تقیه کنند.اما رهبر انقلاب مبسوط الید هستند و کسی که در مقابل آمریکا قد علم می کند و به هیچ مستکبری باج نمی دهد، چه تقیه ای می تواند داشته باشد؟/ایرنا

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها: صدها متروپل دیگر در استان وجود دارد
امید خدری در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس شورای عالی استان ها که صبح امروز 19 خرداد ماه در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با تسلیت حادثه متروپل آبادان و تصادف قطار مشهد – یزد گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود ضمن محاکمه مقصران حادثه متروپل زمینه ای را فراهم آورد تا دیگر شاهد رخدادهای مشابه نباشیم.نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان این که متروپل بخشی از مشکلات استان خوزستان است که با دست نالایق مسئولان ایجاد شده است. ما صدها متروپل در استان داریم، تصریح کرد: خوزستان که نامش با غیرت و شجاعت در جنگ تحمیلی معروف شده است. خوزستان با وجود منابع عظیم و ظرفیت های زیاد دارای مشکلات زیادی از جمله ریزگردها، کمبود آب و … است.

احتمال تغییر در ضوابط شیشه دودی خودروها
هادیانفر، رئیس پلیس راهور:بعضی از استان های جنوبی کشور به دلیل گرمای زیاد باید در زمینه جریمه شیشه دودی مستثنی شوند، که این موضوع به معاونت عملیات و حقوقی ابلاغ شده تا بررسی های لازم انجام شود تا در صورت امکان در آیین نامه شیشه دودی برای استان های جنوبی کشور تغییراتی اعمال شود.

دو باشگاه ورزشی در مشهد به دلیل عدم رعایت موازین شرعی مهر و موم شد
رییس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: دو باشگاه ورزشی بدنسازی و بیلیارد به دلیل عدم رعایت موازین شرعی در این شهر مهر و موم شد. هاشم نعمتی افزود: یکی از این دو باشگاه یک مجموعه بدنسازی بود که برای تبلیغ مجموعه خود اقدام به انتشار تصاویر بدون حجاب بانوان ورزشکار باشگاه در فضای مجازی کرده بود. وی ادامه داد: باشگاه دیگر یک مجموعه بیلیارد بود که بدون مجوز فعالیت و در ضمن مشروبات الکلی نیز توزیع و سرو می کرد که در نهایت باشگاه یاد شده مهر و موم شد و مسئول باشگاه نیز هم اکنون در زندان به سر می برد. رییس اداره ورزش و جوانان مشهد به فعالیت باشگاه های فاقد مجوز در مشهد اشاره کرد و گفت: بسیاری از باشگاه ها در حال طی مراحل قانونی برای کسب مجوز هستند و البته در این بین برخی باشگاه ها نیز اخطار گرفته یا مهر و موم شده اند؛ اما تخلفات آنها از نوع موارد یاد شده نیست. نعمتی شمار باشگاه های ورزشی در این کلانشهر را حدود هزار و ۵۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: با توجه به اتمام محدودیت های کرونایی و ازسرگیری فعالیت کامل باشگاه ها و مجموعه های ورزشی و همچنین آغاز فصل تابستان و اوجگیری دوره های ورزشی تابستانی برای دانش آموزان نظارت بر فعالیت باشگاه های ورزشی در سطح این کلانشهر شدت گرفته است.  

شمخانی: تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است
دبیر شورای عالی امنیت ملی: تغییر رفتار یونان پس از واکنش مقتدرانه ایران، در کنار ده‌ها تجربه دیگر نشان می‌دهد تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، چه در برجام چه در آژانس و چه در سایر عرصه‌ها، اقدام متقابل است.

نماینده مجلس: قطعنامه شورای حکام «آبکی» است
حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی هاست نه ما؛ آنها باید بدانند که با قطعنامه آبکی شورای حکام علیه جمهوری اسلامی هیچ کاری پیش نمی‌رود و ایران با قدرت بیشتر حق خود را بر اساس دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای به دست می آورد.رژیم صهیونیستی مشکل اساسی جهان اسلام است و باید قدرت کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کند تا بتوانیم لابی صهیونیست‌ها را هم مثل رژیم صهیونیستی محو کنیم./فارس

می‌خواهیم قیمت تن ماهی را به ۴۵ هزار تومان برسانیم
محمد میررضوی دبیر سندیکای کنسرو بیان کرد: قیمت ماهی ۵۰ درصد، روغن ۶ برابر، دستمزد کارگر ۵۷ درصد و قیمت درب و قوطی ۳۵ درصد گران شده است، لذا ما مجبوریم قیمت تن ماهی ۱۸۰ گرمی را به ۴۵ هزار تومان برسانیم. /نود اقتصادی

تفریح فرزندان اشخاص پولدار بلای جان پدران شده است
محمد مسیحی رئیس شورای عالی مالیاتی کشور گفت: تفریح فرزندان اشخاص پولدار بلای جان پدران شده است. مثلاً در کشورهای دیگر فرزندانی که جت شخصی دارند باعث مالیات سنگین برای پدرانشان شده‌اند. اما در فرانسه 95 درصد مالیات‌ها بر مبنای ابرازی است و اخیراً دولت فرانسه اجازه سرکشی به صفحات اشخاص در فضای مجازی پیدا کرده است. باید در کشور ما هم نظام مالیاتی اجازه سرکشی داشته باشیم.

سپرده‌های بانکی مردم مشمول مالیات می‌شود؟
داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به شایعات موجود فضای مجازی درباره اخذ مالیات از سود سپرده‌های حقیقی اظهار کرد: سود سپرده‌های بانکی پیش از این معاف از مالیات بود، اما در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شد که این معافیت برای اشخاص حقوقی با لحاظ محدودیت‌هایی برداشته شود، یعنی اگر شرکتی پول خود را در بانک سپرده‌گذاری و سود دریافت کند، این سود سپرده هم مانند سایر درآمدها مشمول مالیات می‌شود. این قانون شامل اشخاص حقیقی نمی‌شود و سودی که افراد دریافت می‌کنند مشمول مالیات نیست. در پیش‌نویسی که برای لایحه مالیات بر مجموع درآمد تهیه شده، پیش‌بینی کرده بودند که مالیات بر سود سپرده برای اشخاص حقیقی نیز در نظر گرفته شود، واقعیت این است که این تنها یک پیش‌نویس است و باید در کمیسیون‌های مختلف دولت بررسی شود و بعد از آن به مجلس برود، ولی برخی افراد در فضای مجازی از این موضوع سوءاستفاده کردند و گفتند که قرار است مالیات از سود سپرده افراد دریافت شود.

تعطیلی سه ماهه کارخانه‌های فولاد را قویا تکذیب می‌کنیم
سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به خبر منتشر شده به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مبنی بر تعطیلی سه ماهه کارخانه‌های فولاد به دلیل قطعی برق، اظهار کرد: اخیراً یک خبری از قول بنده در رسانه‌های معاند کار شده که برداشتی غلط از نامه انجمن فولاد به وزارت صمت بوده است. اگر به محتوای نامه ارسالی دقت شود، مشخص خواهد شد که مفهوم پیشگیری و چانه‌زنی در آن نهفته بوده و هرگونه برداشت مبنی بر تعطیلی سه ماهه کارخانه‌های فولاد را قویاً تکذیب می‌کنیم.

اقتصاد زیرزمینی ما بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است
علی عسکری رئیس اسبق سازمان مالیاتی گفت: اقتصاد زیرزمینی ما بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است که در بخش خاکستری یا سیاه قرار دارد یعنی یا قاچاق یا فرار مالیاتی یا اجتناب مالیاتی است که به دلیل اجتناب از تبادل و تقاطع اطلاعات است.

زمان برداشت یارانه خردادماه
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره برداشت یارانه خردادماه افرادی که مشمول یارانه طرح مردمی سازی یارانه‌ها شدند  گفت: یارانه خردادماه این افراد پس از اعلام سازمان برنامه و بودجه طبق روال گذشته قابل برداشت است. 

شاخص مدیران خرید اقتصاد ایران قد کشید
اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: شاخص مدیران خرید اقتصاد ایران در اردیبهشت امسال هم به‌واسطه خروج کسب‌وکارها از تعطیلات فروردین و هم به‌واسطه رشد تقاضا از ترس تورم‌های آتی، به بیشترین مقدار در ۳۲ ماه اخیر رسید.
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها