خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » «کلش آف کلنز» هم فیلتر شد؛ اینترنت تا کی قطع می‌ماند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

«کلش آف کلنز» هم فیلتر شد؛ اینترنت تا کی قطع می‌ماند؟

فرارو- واتساپ، تلگرام و اینستاگرام همچنان فیلتر هستند. دسترسی به این شبکه‌ها از روز چهارشنبه هفته گذشته و همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در پی درگذشت مهسا امینی، محدود شد. 

به گزارش فرارو، با وجود اینکه وزیر ارتباطات در مصاحبه تلویزیونی گفته بود فعالیت سایت‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی به مانند قبل ادامه دارد و هیچ‌گونه کندی و یا قطعی وجود ندارد؛ اما با دستور شورای عالی امنیت ملی محدودیت‌هایی برای اینترنت در داخل ایران ایجاد شد. 

سی و یک شهریور ماه خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت این محدودیت‌ها با تصمیم شورای عالی امنیت کشور لحاظ شده بود و خبرگزاری تسنیم نیز خبر داد این تصمیمات مقطعی هستند.

اما با وجود گذشت چند روز از آغاز محدودیت‌های گسترده، کماکان دسترسی به پیام رسان واتساپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام حتی با اینترنت خانگی و ثابت نیز وجود ندارد. با این حال با برخی فیلترشکن‌ها و به سختی امکان دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام فراهم است. 

از شب گذشته و پس از فیلتر شدن پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ و گوکل‌ پلی دسترسی به شبکه اجتماعی لینکدین نیز‌ با اختلال شدیدی مواجه شد. به نظر می‌رسد این پلتفرم نیز برای کاربران داخل ایران مسدود شده است. 

اینترنت همراه در تهران و برخی نقاط کشور با محدودیت شدیدتری همراه است. نت‌بلاکس نیز در توییتی فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتس اپ را برای کاربران ایرانی تایید کرد. بر اساس گزارش برخی مخاطبان فرارو اینترنت در برخی شهرها به کل قطع شده است. 

«کلش آف کلنز» هم فیلتر شد؛ اینترنت تا کی قطع است؟

کلش آو کلنز؛ بازی محبوب دهه هشتادی‌ها هم فیلتر شد

در همین حال سایت دیجیتاتو نوشته: «کلش آو کلنز، یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها میان گیمر‌های ایرانی، از شب گذشته در دسترس نیست. این بازی قبلا یک‌بار موقتا به دلیل اینکه «مصداق بارز آموزش و ترویج خشونت از طریق جنگ قبایل» است، فیلتر شده بود. امروز، اما دلیل فیلترشدن آن هنوز مشخص نیست.»

کلش آف کلنز یا نبرد قبایل یک بازی آنلاین چندنفره در سبک استراتژی است. در این بازی کاربر مسوولیت یک سرزمین را به عهده می‌گیرد و با ارتقای آن، دهکده‌اش را برای دفاع و حمله پیشترفته‌تر توانمند می‌کند و توسعه می‌دهد.

تا این لحظه محدودیت در اینترنت‌های خانگی کمتر است. قطعی اینترنت که درپی اعتراضات چند روز گذشته و به دستور شورای عالی امنیت ملی رخ داده است به نظر می‌رسد همچنان ادامه داشته باشد. هنوز مقام مسئولی درباره پایان محدودیت برای اینترنت همراه و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی اظهار نظری نکرده است. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها