خانه » همه » سلامت » کمک چای زالزالک به بیماری های قلبی و نارسایی قلب

دانلود کتاب های امتحان شده

کمک چای زالزالک به بیماری های قلبی و نارسایی قلب

خواص چای زالزالک برای سلامتی

مصرف چای زالزالک خواص شگفت انگیزی را به همراه دارد که در ادامه از تمام فواید و خواص چای زالزالک مطلع خواهید شد.


خواص چای زالزالک برای سلامتی

از مهم ترین خواص چای زالزالک می توان به آرامش بخش بودن آن اشاره کرد. در کشور ما دمنوش ها جایگاه مهمی در بین نوشیدنی ها دارند. نوشیدنی های گیاهی انواع مختلفی دارند که هر کدام فواید مخصوص به خود را دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

زالزالک یکی از میوه هایی است که شاید کمتر از دیگر میوه ها مورد توجه مردم قرار گیرد اما این محصول مناطق گرمسیری علاوه بر طعم دلپذیر، دارای ریزمغذی های فراوانی است که فواید بی شماری را به بدن می رساند.

زالزالک بومی مناطق آسیایی، اروپایی و آفریقایی است و علاوه بر مصارف گوناگونی که در صنعت غذا دارد به تازگی چای آن نیز بسیار استفاده می شود.

درخت زالزالک در برخی از شهرهای کشور ما مانند ایلام تا 8 متر ارتفاع دارد و میوه آن عموماً زردرنگ است. زالزالک دارای تانن، مازو، اسید تارتریک و اسید مالیک است و میوه تازه آن دارای روغن چرب، قندهای گلوکز، فروکتوز، مواد معدنی گوناگون مانند کلسیم و نیز ویتامین «C» است. زالزالک همچنین مقداری پکتین دارد.1

در ادامه به برخی از خواص چای زالزالک برای سلامتی اشاره می کنیم همراه ما باشید.

کمک چای زالزالک به بیماری های قلبی و نارسایی قلب

زالزالک به عنوان درمان ایمن و موثر برای مراحل اولیه بیماری قلبی به طور گسترده ای مورد توجه است. قطعا زالزالک برای بیماری های قلبی مزایایی دارد. عمدتا در افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب مورد مطالعه قرار گرفته است و بیماری است که در آن قلب در واقع قادر به پمپاژ کردن مقدار کافی خون در سایر اعضای بدن نیست. چهار مطالعه به این نتیجه رسیدند که زالزالک به طور قابل توجهی عملکرد قلب را بهبود می بخشد و سه نفر از آنها دریافتند که گیاه باعث بهبود توانایی بیمار در ورزش می شود. زالزالک باعث بهبود علائم بیماری مانند تنگی نفس و خستگی می شود.

کمک چای زالزالک به تسکین درد قفسه سینه

چای زالزلک در مبارزه با درد قفسه سینه و به عنوان آنژین شناخته شده است و این یک مشکل بهداشتی است که ناشی از خونریزی کافی برای قلب است. در یک مطالعه، 16 بیمار مبتلا به آنژین چای زالزالک می خورند و جریان خون را به قلب بهبود می بخشند و همچنین قادر به تمرین طولانی مدت بدون هیچ درد قفسه سینه بودند.

چای زالزالک برای مبارزه با کلسترول بالا

مطالعات نشان می دهد چای زالزالک ممکن است عامل قوی برای از بین بردن کلسترول بد باشد که به معنی چربی لیپوپروتئین یعنی کلسترول بد، در جریان خون شناخته شده است. زالزالک تولید کلسترول بد را از کبد کاهش می دهد بنابراین نوشیدن چای زالزالک ممکن است ایده خوبی باشد اگر کلسترول بالا و مشکلات مربوط به آن را دارید.

چای زالزالک برای تنظیم فشار خون

فشار خون بالا یا پایین می تواند بسیار خطرناک باشد و بسیاری از افراد از آن رنج می برند. تنظیم فشار خون بسیار مهم است و زالزالک درمانی طبیعی است که می تواند به شما کمک کند. اگرچه زالزالک در افراد مبتلا به فشار خون بالا به طور خاص مورد مطالعه قرار نگرفته است، شواهد قابل توجهی از مزایای قلبی عروقی گیاه وجود دارد. مطالعات همچنین نشان می دهد که زالزالک می تواند برای افراد مبتلا به پرفشاری خون که از داروهای فشار خون استفاده می کنند، خوب باشد.

خواص چای زالزالک برای سلامتی

کمک چای زالزالک به مشکلات پوستی

زالزالک همچنین می تواند به مشکلات پوستی مختلف مانند جوش، دمل، زخم، خارش، وسرمازدگی کمک کند. علاوه بر این، چای را می توان به طور مستقیم روی پوست اعمال کرد و یا می توانید پوست را در چای زالزالک خیس کرد. این به این معنی نیست که زالزالک دارای ویژگی های ضد التهابی است، بنابراین می تواند همچنین بثورات اگزما و پسوریازیس را درمان کند.

چای زالزالک برای مبارزه با عفونت روده

چای زالزالک برای روده شما بسیار سالم است. بسیاری از ما مسائل هضم داریم و نوشیدن چای زالزالک می تواند به کاهش آن کمک کند. در بخش قبلی سلامت تغذیه نمناک و در مطلب خواص زالزالک گفته شد که فیبرهای موجود در زالزالک، هضم ما را بهبود می بخشد و بنابراین سلامت کلی ما را بهبود می بخشد. زالزالک همچنین به یبوست کمک می کند که می تواند بسیار ناخوشایند و موجب تخریب و گرفتگی عضلات شود. چای زالزالک همچنین می تواند با عفونت های روده ای و انگلی مانند کرم کمک کند، به طور کامل آنها را از بین ببرید.

چای زالزالک برای مبارزه با پیری

نوشیدن چای زالزالک همچنین می تواند پیری را کند کند زیرا آنتی اکسیدان ها آن غنی هستند. همچنین پوست را انعطاف پذیر تر می کند ومانع ایجاد چین و چروک پوست می شود. از آنجایی که به بسیاری از مشکلات پوستی مختلف نیز کمک می کند، می توانید چهره ی جوان داشته باشید.

چای زالزالک یک انرژی زا است

چای زالزالک می تواند انرژی را افزایش دهد، زیرا رگ های خونی را منبسط می کند و از این طریق خون بیشتری در بدن گردش می کند. شما هوشیار تر، انرژی بخش تر، مهارت های شناختی خود را بهتر خواهید کرد و سوخت و ساز بدن به درستی کار خواهد کرد. زالزالک حاوی مواد شیمیایی است که به تولید سروتونین و سطح سرتویین بالا کمک می کند تا خلق و خو را بهبود بخشد.2

 خواص گل زالزالک

گل زالزالک اندکی معطر است و قبل از آن که غنچه اش کاملاً باز شود، برای مصرف داروسازی، می چینند. این گل ضد تشنج است و حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و داروی مفید و خاصی برای ضد تپش قلب و ضربان شدید آن است.

روش تهیه چای زالزالک

اگر چه در بسیاری از مناطق، چای زالزالک به صورت کیسه ای و آماده در دسترس مردم قرار دارد، اما تهیه این نوشیدنی از میوه تازه همراه با طعم خوش، خواص بیشتری دارد؛ به این ترتیب که با افزودن یک تا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک به یک فنجان آب جوش، پس از 10 تا 15 دقیقه، این دم کرده گیاهی آماده مصرف است. از آنجا که گل و برگ های این میوه نیز خواص فراوانی دارد، افزودن یک قاشق برگ و گل خشک شده زالزالک به چای آن توصیه می شود.

مضرات زالزالک

مصرف زیاد زالزالک سمی است و زنان نباید در دوران بارداری و شیردهی آن را مصرف کنند.3

پی نوشت:
1.www.hidoctor.ir
2.www.namnak.com
3.www.beytoote.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها