خانه » همه » خبر » کناره‌گیری دسته‌جمعی مدیرعامل و اعضای دفتر شعر جوان و نیمی از اعضای هیئت مدیره انجمن شاعران ایران

دانلود کتاب های امتحان شده

کناره‌گیری دسته‌جمعی مدیرعامل و اعضای دفتر شعر جوان و نیمی از اعضای هیئت مدیره انجمن شاعران ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیوک ملکی(مدیرعامل)، محمدرضامحمدی نیکو، ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی و آرش شفاعی (اعضای هیئت‌مدیرهٔ دفترشعرجوان) با امضای نامه‌ای ضمن بیان شمه‌ای از وضعیت فعلی کشور خصوصا در حوزهٔ فرهنگ، از ادامهٔ فعالیت در دفترشعرجوان کناره گرفتند.

گفتنی‌ست که پیش از این نیز مصطفی رحماندوست، ساعد باقری و بیوک ملکی از عضویت در هیئت‌مدیرهٔ انجمن شاعران استعفا داده بودند که با تشکیل‌نشدن مجمع عمومی در موعد مقرر، بررسی استعفاها در آن هنگام ممکن نشد. متن نامه و اسامی امضاکنندگان از این قرار است:

به نام چاشنی‌بخش زبان‌ها

حلاوت‌بخش معنی در بیان‌ها

مجموعهٔ خانهٔ شاعران مشتمل بر انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان، چندین دهه به‌رغم همهٔ بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌ها تلاش کرد تا محیطی فراهم آورد برای رشد و اعتلای شعر امروز. جلسات حضوری نقد و بررسی شعر در حوزه‌های متنوع بزرگسال و کودک‌ونوجوان، بازشناخت میراث گران‌بهای ادب فارسی و همچنین فراهم آوردن عرصه برای شناخت جریان‌های نوین شعر فارسی و ترغیب شاعران جوان به نوگویی و نوجویی وجههٔ همت بانیان و اعضای ادوار هیئت‌مدیره‌ها طی این سال‌ها بوده است. منت خدای را که با همهٔ فراز و فرودها و تنگناها و فشارها، خانهٔ شاعران هماره بر حفظ استقلال خود در پیمودن این راه پای تاکید فشرده‌ست.

و اما مدت‌هاست که به علل گونه‌گون، تداوم این مسیر در عین حفظ گوهر استقلال و آزادگی، و نیز نگاه‌داشت میراث معنوی مشفق و قیصر، سخت‌دشوار، و بل که ممتنع است. از سویی افزایش تضییقات و فشارها و از دیگرسو برخی بدعهدی‌ها گلوی خانهٔ شاعران را می‌فشارد، و این‌همه در شرایطی است که بی‌رسمی‌های متولیان و مدیران در عرصهٔ فرهنگ و هنر کشور نیز- همچون دیگرعرصه‌ها- نسبتی با سرزمین فردوسی و نظامی و مولانا و سعدی و حافظ ندارد و دریغا رنج‌ها و تلخکامی‌ها که از این رهگذر بر مردم این سرزمین تحمیل می‌شود و کیست که نداند که آزادی بیان همچون نفس است برای بقای هنر و ادبیات.

ما امضاکنندگان که در شمار موسسان، یا اعضای هیئت‌مدیره و یا هردوانیم، اعلام می‌کنیم که راه مواجهه با این فشارها و تضییقات و بدعهدی‌ها نه رفتن بر در ارباب بی‌مروت‌و فرهنگ‌ستیز، بل که در کناره‌گیری داوطلبانه از ادارهٔ خانهٔ شاعران است و دیگر چه با اصحاب زر و زور توانیم گفت، جز آنکه:

بدین راه و روش میرو، که با دلدار پیوندی!

-بیوک‌ملکی مدیر عامل دفتر شعر جوان و عضو هیئت‌مدیرهٔ انجمن شاعران ایران

– مصطفی رحماندوست عضو هیئت‌مدیرهٔ انجمن شاعران ایران

-محمدرضا محمدی نیکو عضو موسس و عضو هیئت‌مدیرهٔ دفتر شعر جوان

– ساعد باقری عضو موسس و عضو هیئت‌مدیرهٔ انجمن شاعران ایران و دفتر شعر جوان

– عبدالجبار کاکایی عضو هیئت‌مدیرهٔ دفتر شعر جوان

-آرش شفاعی عضو هیئت‌مدیرهٔ دفتر شعر جوان

۵۷۵۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها