خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » گرندپری فرمول یک بریتانیا 2020؛ پیروزی همیلتون با سه چرخ

دانلود کتاب های امتحان شده

گرندپری فرمول یک بریتانیا 2020؛ پیروزی همیلتون با سه چرخ

مرحله‌ی چهارم رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۲۰ طبق تقویم مسابقات در پیست سیلورستون برگزار شد. در گرندپری بریتانیا، قهرمانی این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون رسید و مکس وشتاپن و چارلز لکلرک نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند. همیلتون پیش‌از‌این در فصل‌های گذشته نیز به پیروزی در سیلورستون دست یافته بود و اکنون به رکورد جدیدی در این پیست دست می‌یابد.

خودروی فرمول یک / formula 1 سباستین فتل از تیم فراری / ferrari در گرندپری بریتانیا 2020

مسابقه در همان دورهای ابتدایی با خروج نیکو هالکنبرگ و درادامه برخورد خودرو الکس آلبون و کوین مگنوسن آغاز شد که راننده‌ی تیم هاس دراثر تصادف از مسابقه بیرون رفت. درادامه، داوران پنج ثانیه جریمه زمانی برای الکس آلبون در نظر گرفتند. چند دور بعد نیز، خودرو دنیل کویات به‌دنبال برخورد به دیواره پیست به‌شدت آسیب دید و این راننده نیز به کار خود در گرندپری بریتانیا پایان داد. 

ورود خودرو ایمنی در دو تصادف ابتدای مسابقه باعث شد تا بیشتر رانندگان از این فرصت استفاده و لاستیک‌های خود را تعویض کنند؛ به‌همین‌دلیل، تغییر خیلی زیادی در جدول رده‌بندی ایجاد نشد و مسابقه تا دورهای پایانی بدون اتفاق خاصی ادامه یافت. بااین‌حال، دورهای پایانی مسابقه رقابت شدیدی بین رانندگان پیشتاز رخ داد.

درحالی‌که والتری بوتاس در رده دوم و لندو نوریس در رده‌ی ششم قرار داشتند، ناگهان لاستیک جلو سمت چپ هر دو دچار مشکل شد تا آن‌ها وارد پیت‌لین شوند. این اتفاق باعث شد والتری بوتاس تا رده‌ی یازدهم سقوط کند و نوریس نیز جایگاه خود را از دست داد. همین اتفاق برای لوئیس همیلتون نیز رخ داد؛ اما راننده انگلیسی مرسدس به‌لطف فاصله‌ی زیاد با مکس وشتاپن توانست دور پایانی را با سه چرخ به‌پایان ببرد و بازهم پیروزی خود را در سیلورستون جشن بگیرد. نکته‌ی جالب دیگر بخت مناسب رانندگان فراری بود که باعث شد لکلرک به سکوی سوم و فتل به جایگاه دهم دست یابند تا فراری با وجود ضعف خودرو، با امتیاز از این گرندپری خارج شود.

خودروی فرمول یک / formula 1 مکس وشتاپن از تیم ردبول / red bull در گرندپری بریتانیا 2020

بد‌ین‌ترتیب، لوئیس همیلتون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه و ۱/۲۸۳ ثانیه در گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۰ اول و مکس وشتاپن با اختلاف ۵/۸۵۶ ثانیه دوم و چارلز لکلرک نیز با ۱۸/۴۷۴ ثانیه اختلاف با پیشتاز مسابقه سوم شد. دنیل ریکیاردو، لندو نوریس، استبان اُکُن، پیر گسلی، الکس آلبون، لنس استرول و سباستین فتل هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. ناگفته نماند وشتاپن به‌دلیل سریع‌ترین دور مسابقه نیز توانست یک امتیاز کسب کند.

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس و مکس وشتاپن به‌ترتیب با ۸۸ و ۵۸ و ۵۲ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز، مرسدس‌ AMG پتروناس و ردبول و مک‌لارن به‌ترتیب با ۱۴۶ و ۷۸ و ۵۱ امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه راننده امتیاز
۱ لوئیس همیلتون ۸۸
۲ والتری بوتاس  ۵۸
۳ مکس وشتاپن ۵۲
۴ لندو نوریس ۳۶
۵ چارلز لکلرک ۳۳
۶  الکس آلبون  ۲۶
۷ سرجیو پرز ۲۲
۸ لنس استرول ۲۰
۹

دنیل ریکیاردو

۲۰
۱۰ کارلوس ساینز ۱۵

مرحله‌ی پنجم فصل ۲۰۲۰ فرمول یک یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ باردیگر در پیست سیلورستون انگلستان برگزار می‌شود. 

رتبه تیم امتیاز
۱ مرسدس AMG پتروناس ۱۴۶
۲ ردبول ۷۸
۳ مک‌لارن ۵۱
۴ فراری  ۴۳
۵ ریسینگ پوینت ۴۲
۶ رنو ۳۲
۷ آلفاتاوری ۱۳
۸ آلفا رومئو ۲
۹ هاس ۱
۱۰ ویلیامز 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها