خانه » همه » خبر » مهم ترین اخبار امروز » «گل به خودی» و «قدغن» هنوز ۵۰۰ میلیون تومان هم نفروخته‌اند!

دانلود کتاب های امتحان شده

«گل به خودی» و «قدغن» هنوز ۵۰۰ میلیون تومان هم نفروخته‌اند!

مهسا بهادری: فیلم سینمایی«سگ‌بند» با فروش ۵ میلیارد تومانی در هفته‌ای که گذشت، نسبت به دو هفته گذشته، حدود ۱ میلیارد تومان افزایش فروش را تجربه کرد، دیگر فیلم‌های سینمایی نیز نسبت به هفته گذشته افزایش فروش داشتند و هرچند انتظار می‌رفت باتوجه به نیم‌بها شدن بلیت سینماها پیش از افطار و اکران شبانه ویژه ماه رمضان، میزان فروش نسبت به اکران نوروزی که ناکام مانده بود و عده‌ای آن را ناموفق می‌دانستند، کمی بهبود پیدا کند، اما این اتفاق به صورت چشمگیری رخ نداد.

در هفته‌ای که گذشت تنها ۳۴۸ هزار و ۴۵۰ نفر به سینما رفتند و فروش ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی را برای گیشه سینماها ثبت کردند. رقمی که نسبت به هفته گذشته حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش فروش و ۳۷ هزار نفر افزایش مخاطب داشت اما نسبت به نوروز با کاهش فروش همراه بود.

اتفاقی که یکی از دلایل آن می‌تواند عدم اکران فیلم تازه در ماه رمضان باشد و این که از میان ۷ فیلم اکران شده در نوروز که اکرانشان همچنان ادامه دارد، اگرچه ۵ فیلم فروش نسبتا خوبی داشتند اما «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری روی هم رفته تنها ۷۱۲ میلیون تومان فروختند.

فیلم کودک و نوجوان «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری که اکران آن از ۱۸ اسفند شروع شد، تاکنون فقط ۴۹۵ میلیون تومان و تنها ۱۵ هزار و ۲۸۰ قطعه بلیت فروخته است و با گذشت ۴۰ روز از اکران، هنوز مجموع فروشش به ۵۰۰ میلیون تومان نرسیده است.

«گل به خودی» و «قدغن» هنوز ۵۰۰ میلیون تومان هم نفروخته‌اند!
تصویری از عروسک مسعود فراستی در فیلم سینمایی «گل به خودی»

فیلم سینمایی «قدغن» هم در جایگاه آخر این فهرست هفت فیلمه قرار دارد. فیلمی که بازیگرانی چون سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، علیرضا استادی و محمود جعفری در آن ایفای نقش کرده‌اند و درباره بزه‌ اجتماعی است و در خلاصه داستانش چنین آمده است: «مرتضی و رفیقش که رابطه‌ای قدیمی دارند، با ورود دختری جوان وارد چالشی تازه می‌شوند. مرتضی که بعد از مدت‌ها به شهرش برگشته، نمی‌داند که چه خیانت و عشقی انتظارش را می‌کشد.»

این فیلم علاوه بر پرده سینما، در یکی از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی هم در اختیار مخاطبان قرار گرفته است اما همچنان ۶ هزار و ۳۶۶ قطعه بلیت فروخته و فروش آن هم ۲۱۷ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

شروع طوفانی هادی حجازی‌فر با «موقعیت مهدی»

هفت فیلم نوروزی، هشت میلیارد تومان فروختند

ترکیب نهایی فیلم‌های اکران نوروزی، اعلام شد

مخاطبان اکران نوروزی بالاخره به یک میلیون نفر رسید

براساس آمار درج‌شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینماها (سمفا) فیلم کمدی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی با ۶۶۲ هزار و ۵۸ تماشاگر پرمخاطب‌ترین فیلم اکران نوروزی است.

فیلم دفاع مقدسی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر در رتبه دوم پرمخاطب‌های جدول فروش قرار دارد و تعداد تماشاگرانش از ۲۸۳ هزار نفر بیشتر است.

سومین فیلم پرفروش این نوبت اکران، کمدی «شادروان»‌ ساخته حسین نمازی است که بیش از ۲۱۸ هزار قطعه بلیت فروخته است.

فیلم پلیسی_امنیتی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان هم با حدود ۱۷۳ هزار و ۶۱۲ تماشاگر جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

در جایگاه پنجم جدول فروش اکران نوروزی فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان قرار دارد که با میزبانی از ۱۳۳ هزار و ۱۷ تماشاگر، حدود ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته است.

به این ترتیب با توجه به نیم‌بها شدن بلیت سینماها اگرچه کمی به فروش فیلم‌ها اضافه شده است اما این تصمیم برای همه فیلم‌ها کارساز نبوده و فقط بعضی از آن‌ها توانسته‌اند به فروش بیشتری برسند. بر همین اساس است که برخی صاحب نظران معتقدند جدا از موضوع قیمت بلیت باید در چینش و انتخاب فیلم‌ها هم تغییرات جدی صورت گیرد.

جدول فروش فیلم‌های روی پرده که اطلاعات آن در جدول زیر است از سامانه سمفا، برداشته شده است:

فیلم‌ها کارگردان زمان اکران میزان فروش هفتگی میزان فروش کل
«سگ بند» مهران احمدی ۲۵ اسفند ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر ۱۸ اسفند ۱میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان ۸میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان
«شادروان» حسین نمازی ۲۵ اسفند ۱ میلیاد تومان ۷میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
«روز صفر» سعید ملکان ۲۵ اسفند ۱ میلیارد و ۱۴۵میلیون تومان ۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان
«مرد بازنده» محمدحسین مهدویان ۲۵ اسفند ۸۳۰ میلیون تومان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان
«گل به خودی» احمد تجری ۱۸ اسفند ۷۶ میلیون تومان ۴۹۵ میلیون تومان
«قدغن» مجید مافی ۱۸ اسفند ۹ میلیون و۴۰۰ هزار تومان ۲۱۷ میلیون تومان

۲۵۹۲۴۵

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها