خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » گوگل فوتوز با قابلیت‌ها و طراحی جدید در بخش رابط کاربری منتشر می‌شود

دانلود کتاب های امتحان شده

گوگل فوتوز با قابلیت‌ها و طراحی جدید در بخش رابط کاربری منتشر می‌شود

گوگل انتشار به‌روزرسانی برای اپلیکیشن گوگل فوتوز را شروع کرد. اپلیکیشنی که حدود پنج سال عمر دارد و ابزاری کاربردی برای ذخیره‌سازی عکس محسوب می‌شود، تأثیر عمیقی بر نحوه‌ی نگه‌داری و تعامل کاربران با محتوای تصویری داشته است. شرکت سازنده می‌گوید امروزه افراد بیشتری از سرویس فوتوز خصوصا در بخش memories استفاده می‌کند. این بخش به کاربر امکان می‌دهد تا رخدادهای هفته‌ی جاری خود را به‌صورت عکس‌هایی از سال‌های گذشته، مشاهده کند.

گوگل نسخه‌ی جدید را با تغییرهای قابل‌توجهی در بخش رابط کاربری عرضه می‌کند که به‌نوعی یک بازطراحی کامل را نشان می‌دهد. آیکن اصلی هنوز به‌صورت فرفره‌ای رنگی دیده می‌شود، اما لبه‌های گرد و طراحی کاملا تخت، تفاوت آن را با نسخه‌های قبلی کاملا واضح می‌کند. گوگل طراحی تخت را در دیگر اپلیکیشن‌های خود هم به کار گرفت و اکنون فوتوز هم به این زبان جدید ملحق می‌شود. در رابط کاربری جدید، به‌‌جای چهار تب، شاهد سه تب به‌نام‌های Photos و Search و Library هستیم.

رابط کاربری گوگل فوتوز

در تب Photos، عکس‌های بندانگشتی بزرگ‌تری دیده می‌شوند و فاصله بین عکس‌ها هم کمتر می‌شود. به‌علاوه، ویدیوها هم به‌صورت خودکار پخش می‌شوند. گردونه‌ی Memories در طراحی جدید ابعاد بزرگ‌تری دارد که انواع بیشتری از عکس‌های مجموعه‌ی را به شما نمایش می‌دهد. به‌عنوان مثال عکس‌های گذشته با یک دوست خاص، با اعضای خانواده یا یک سفر خاص و برترین عکس‌ها از هفته‌ی گذشته، در رابطی شبیه به استوری اپلیکیشن‌های مشهور، نمایش داده می‌شود. به‌علاوه، کاربر می‌توان استوری‌های مرتبط با فرد خاص یا دوره‌ی زمانی خاص را در فوتوز مخفی کند.

تغییر آیکن گوگل فوتوز

در بخش جست‌‌وجوی گوگل فوتوز جدید، یک نقشه‌ی تعاملی مشاهده می‌کنید که برای پیدا کردن مجموعه‌ی عکس‌ها مناسب خواهد بود. این قابلیت، از زمان رونمایی گوگل فوتوز بیشترین درخواست‌ها را داشت. کاربر می‌تواند با بزرگ‌نمایی و جابه‌جایی نقشه، عکس‌های مربوط به موقعیت مکانی خاصی را جست‌وجو کند. به‌علاوه در زمان مرور عکس‌ها، نقشه به‌صورت خودکار جابه‌جا و بزرگ‌نمایی می‌شود. گوگل همیشه به کاربران یادآوری می‌کند که می‌توان گزینه‌ی ثبت موقعیت عکس یا موقعیت‌یابی دوربین را از بخش تنظیمات غیرفعال کرد.

تب آخر در طراحی جدید، Library نام دارد که آلبوم‌ها، سطل زباله، آرشیو و عکس‌های محبوب را به شما نمایش می‌دهد. در همین بخش، قابلیتی برای سفارش چاپ عکس در بازارهای ایالات متحده و کانادا و اروپا وجود دارد که به‌نام Print Store، امکان سفارش آنلاین چاپ را دراختیار کاربر می‌گدارد.

به‌روزرسانی جدید گوگل فوتوز به‌مرور در گوگل پلی استور و اپ استور iOS منتشر می‌شود. با به‌روزرسانی می‌توانید تغییر آیکن را تجربه کنید، اما تغییرات کلی رابط کاربری هنوز در بخش سرور هستند و به‌مرور به بخش کاربر اضافه می‌شوند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها