خانه » همه » مذهبی » یک سند شهربانی و نکاتی از سیره مبارزاتی امام خمینی!

دانلود کتاب های امتحان شده

یک سند شهربانی و نکاتی از سیره مبارزاتی امام خمینی!

از صادق امانی: به ایشان (انواری) گفتم که برای مبارزه مثبت به نظر ما باید چند نفر از شخصیت های مهم ترور بشود …چون آقای خمینی این موضوع را منع نموده از شما خواهش می کنیم با رابطه که با آقای خمینی دارید نزد ایشان بروید از ایشان بخواهید که اجازه بفرمایند اینکار را بکنیم.

و منع خود را بردارند که آقای انواری هم نظر من را تأیید کردند و ضمنا هم قبول کردند که بروند نزد آقای خمینی و جواب برای من بیاورند. بعد از سخنان صادق امانی، انواری صحبت می کند و می گوید: آقای صادق امانی از نظر اینکه اینجانب با آیت الله خمینی ارتباط دارم نزد من آمد.
و این مسئله را مطرح کرد خفقان و اختناق شدید شده و صدای نارضایتی مردم از دستگاه به دنیا منعکس نمی شود اشخاصی حاضر هستند بعضی از مقامات دولتی را ترور کنند و چون آنها مسلمان هستند بدون اجازه مجتهد جامع الشرائط یعنی مرجع تقلید نمی خواهند کاری را انجام دهند

و اشخاصی که داوطلب این کار شده اند مقلد آیت الله خمینی هستند به ایشان مراجعه شده ایشان منع فرموده اند افراد مذکور با منع معظم له از نظر دینی اقدام نمی کنند شما اگر به قم رفتید از آیت الله خمینی راجع به این مسئله سوال کنید و اگر ایشان منع کردند به عرضشان برسانید…

لااقل شما منع خودتان را بردارید تا ما با مجتهد دیگری تماس بگیریم… من در همان هفته یا هفته بعد از آن به قم مشرف شدم و مقاله ایشان را بازگو کردم معظم له فرمودند مکرر راجع به این موضوع بعضی از جوان های حاد و دارای افکار افراطی به من مراجعه کرده اند من آن ها را منع کرده‌ام.

[امام خمینی:] حالا هم باز تکرار می کنم این کار به صلاح مملکت نیست دستگاه روحانیت را با این کار در خارج از کشور اخلال گر معرفی می کند اسلام منطق صحیح دارد سعی کنند مردم را به اسلام واقعی آشنا سازند مردم اگر مسلمان به معنای واقعی شدند مقدرات آن ها خوب می‌شود.

و این ناراحتی ها که پیش آمده و می آید به حول و قوه الهی برطرف خواهد شد. من به مغازه آقای صادق امانی رفتم و سخن و گفته آیت الله خمینی را  نقل کردم و چون اطلاع از کار آقای صادق امانی و رفقایش نداشتم فکر می کردم ترور به وسیله اشخاصی دیگر انجام گرفته.

از آن چه که در برگه مواجهه حضوری «محمدصادق امانی همدانی» و «محمدباقر محی الدین انواری» از مجموعه اسناد شهربانی کل کشور ذکر شد استنباط می شود امام خمینی همیشه با کارهایی چون ترور به شدت مخالف بوده و این مخالفت را در خفا و عیان اعلام می کرده‌اند.

با توجه به موضع امام خمینی در مخالفت شدید و قاطع با ترور افرادی که به این قبیل امور علاقه داشتند و یا آن را منتج به نتیجه می دانستند به علما و مراجع دیگری رجوع می کردند ولی مشی امام خمینی باعث شد که روحانیت مانند چریک های فدایی و مجاهدین خلق و … قلع و قمع نشود.

اگر امام خمینی از ابتدای نهضت با ترور مسئولین پهلوی موافقت کرده بودند رژیم با دست باز کاری که با فدائیان اسلام انجام داد با مبارزین دیگر هم انجام می داد و انقلاب در نطفه خفه می شد و این دوربینی رهبر انقلاب بود که مانع به نتیجه رسیدن این نقشه بارها عملی گشته شدند.

سید روح‌الله امین‌آبادی

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها