خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » ۱۲ شبکه بزرگ تقلب در کنکور شناسایی و دستگیر شدند

دانلود کتاب های امتحان شده

۱۲ شبکه بزرگ تقلب در کنکور شناسایی و دستگیر شدند

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ۳ فرایند قبل از کنکور، روز کنکور و پس از کنکور مطرح است که تولید سوال قبل از کنکور است که در بانک سوال است و به مرور باید تبدیل به دفترچه آزمون شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او گفت: ۵ گروه‌های آموزشی در داخل و خارج مطرح می‌شود و فرایند طراحی سوال کار سنگینی است که باید در محیط‌های ایزوله بنشینند و سوالات را با استرس زیاد مطرح کنند.

پورعباس گفت: استخراج سوالات نهایی از منبع و بانو سوالات شامل متخصصان سنجش هستند که بر اساس بودجه بندی سوالات را استخراج کرده و تبدیل به دفترچه کنکور می‌کنند. دوره چاپ داریم که بسیار سخت است و متخصصان طراحی سوالات کنکور ۶ ماه در قرنطینه اصلی هستند که استخراج از بانک می‌کنند و سپس آن‌ها را آماده و چاپ و سپس دسته بندی می‌کنند.

او گفت: امسال به علت شرایط پیش رو، ۳ پاسخ نامه را توزیع کردیم ۴ و نیم میلیون دفترچه تولید کردیم که نسبت به سال گذشته ۳ و نیم برابر است و باید با نظام هوشمند دسته بندی شوند و سپس روی میز داوطلب قرار بگیرند.

به گفته رئیس سازمان سنجش، ۲۹۱۱ مرکز، کنکور را برگزار می‌کنند و به صورتی طراحی کرده ایم که پس از حرکت به حوزه‌های کنکور در همان محل دفترچه‌ها باز خواهند شد و کوچک‌ترین خطا را هم تحمل نخواهیم کرد.

پورعباس گفت: امسال حدود ۱۲۴ هزار نفر مسئول سنجش درگیر کنکور بودند و فرایند قبل کنکور تا روز امتحان طول می‌کشد. تا صبح روز کنکور هیچ فردی نمی‌تواند سوالات کنکور را مشاهده کند.

او گفت: مرحله دوم کنکور، اجرای آزمون است که امسال در ۳ مرحله دروس عمومی، دروس تخصصی و ادامه دروس تخصصی کنکور را برگزار کردیم، اما در تجربی ۴ مرحله بود و وزارت خانه‌های زیادی مانند وزارتخانه کشور و استاندار‌ها و قوه قضائیه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش پرورش دانشگاه آزاد و وزارت خانه نیرو اورژانس کشور آتش نشانی و … درگیر کنکور می‌شوند. امسال هوا بسیار گرم بود و وزارت نیرو برق کشور را تامین کرد تا حوزه‌های کنکور مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: مرحله سوم کنکور برای داوطلبان تمام شده، اما تازه برای ما شروع شده است و شامل جمع آوری دفترچه‌های کنکور در شرایط امن است که از امروز در قرنطینه می‌روند و هم اکنون ۴ و نیم میلیون دفترچه کنکور داریم و طی ۳ هفته گذشته دنبال دستگاه‌های اسکنر برای حفاظت از کنکور بودیم و هنوز هزینه آن را به فروشنده پرداخت نکرده ایم و پاسخ نامه‌ها به سرعت تصیح خواهند شد.

۱۲ شبکه بزرگ تقلب در کنکور شناسایی و دستگیر شدند

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: امنیت کنکور خیلی امر پیچیده‌ای است و حدود ۶ ماه تمام انرژی خود را روی آن متمرکز کردیم.

او گفت: تقلب بخشی از آزمون است و عده‌ای در حال تقلب هستند و عده‌ای در حال امنیت آزمون ها. معنای افشای سوالات این است که قبل از کنکور سوالات منتشر شوند، اما تا کنون در جمهوری اسلامی ایران چنین اتفاقی نیفتاده است و سوالات روز آزمون منتشر می‌شوند.

پورعباس تاکید کرد: در سال‌های گذشته که رئیس سازمان سنجش بودم داوطلبان جواب سوالات را از روی یکدیگر نگاه می‌کردند، اما پس از آن شخصی سازی کردیم و جواب سوالات را برای هر داوطلب جا بجا کردیم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: امروزه تقلب‌ها در بستر تکنولوژی و هوشمند سازی اتفاق می‌افتند و سپس شرکت‌هایی پشت این ماجرا جواب‌ها را پاسخ می‌دهند و آن‌ها را به داوطلب منتقل می‌کنند و طی ۶ ماه گذشته تمام انرژی خود را روی این موضوع گذاشتیم تا تقلبی صورت نگیرد.

پورعباس بیان کرد: آزمون تجربی بسیار حساس بود؛ چرا که هدایت تحصیلی خوبی در کشور صورت نگرفته و داوطلب قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پردرآمد را دارد و پزشکی هم در این گروه قرار دارد، اگر از داوطلبان علوم تجربی بپرسید که چه رشته‌ای می‌خواهند بدون شک پزشکی را می‌خواهند.

او گفت: تشکل‌های مجازی پنهان تشکیل می‌شوند که قول‌هایی به مردم می‌دهند و به افراد می‌گویند که صندلی پزشکی می‌فروشیم و آن را در فضای عمومی مجازی تبلیغ می‌کنند که باعث استرس به داوطلب می‌شوند، اما قابل پیگرد قانونی هستند و در شورای سنجش و پذیرش تمام دستگاه‌های کشور کار‌ها را رصد می‌کنند و در این رصد ۴ تا ۵ مرحله برنامه ریزی کردیم و حتی انتظار انتشار عکس از سوالات کنکور را در زمان آزمون داشتیم.

پور عباس افزود: ارسال انتشار عکس پیچیده است و هنوز وسیله کشف آن را پیدا نکرده ایم و دوستان امنیتی شبکه‌ها را پیدا کرده و ۱۲ شبکه بزرگ تقلب کنکور را با امکانات بالا شناسایی کردیم و دستگیری‌ها صورت گرفت و این عامل باعث شد تا امنیت آزمون بالا رود.

به داوطلبان کنکور این اطمینان را می‌دهم که هیچ حقی ناحق نخواهد شد

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: دفترچه عمومی و پاسخ نامه اول ساعت ۹: ۴۵ دقیقه جمع آوردی شده و ساعت ۹:۴۹ دقیقه عکس‌های سوالات کنکور تازه منتشر شدند، اما هیچ فایده‌ای برای متقلبان کنکور نداشته اند؛ چرا که سیگنال آن‌ها را کشف کرده ایم و داوطلبان به اینصورت ۵ تا ۱۰ سال از شرکت در آزمون‌های سراسری محروم خواهند شد.

پورعباس تاکید کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت‌های دانش بنیان به ما معرفی کردند و با ساخت دستگاه‌های آشکار ساز سیگنال‌های تقلب کنکور را شناسایی کردیم که لحظه‌ای متقلبان کنکور را رصد می‌کردند و عملکرد دستگاه این است که تجهیزات هوشمندی که داوطلبان با خود به جلسه امتحان می‌برند سریع از بدن افراد آن‌ها را کشف می‌کنند و به اینصورت تمام مشتریانی که قصد تقلب داشته اند از کنکور حذف شدند.

او ادامه داد: بیش از ۴۸۰ متخلفان کنکور را در سطح کشور طی چند روز فرایند آزمون شناسایی و دستگیر کردیم.

پور عباس افزود: در حال قرائت پاسخ نامه هه و بررسی فنی روی آن‌ها هستیم تا مشخص شود کسی با کلید سوالات در ارتباط است یا خیر تا بتوانیم متقلبان را شناسایی کنیم؛ بنابراین تمام داوطلبان کنکور را رصد می‌کنیم و این اطمینان را به داوطلبان می‌دهیم که حتی یک مورد خطا اتفاق نخواهد افتاد تا حقی ناحق شود، کار تمام پاسخ نامه‌ها را با مدرن‌ترین دستگاه‌ها قرائت می‌کنیم.

طراحان سوالات کنکور امسال ۳۹ روز قرنطینه بودند

معاون وزیر علوم تاکید کرد: نحوه انتخاب سوالات کنکور به صورت بودجه بندی از سخت تا آسان و بر اساس محتوای کتب ۳ سال است.

پورعباس افزود: سوالات را که از بانک سوالت استخراج می‌کنیم رندم شده هستند که پاسخ‌های صحیح پس از آن خارج می‌شوند و ده‌ها دسته سوال در قرنطینه کنکور طراحی می‌شوند و در سیستم‌های کامپیوتری دیده می‌شوند و به هیچ عنوان ارتباط فیزیکی و رادیویی با جامعه ندارند، اما حدود ۳۹ روز طراحان سوالات کنکور امسال که حدود ۱۰۰ نفر هستند در قرنطینه بودند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها