خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » ۵ پروژه گردشگری در منطقه آزاد انزلی اجرایی شد

دانلود کتاب های امتحان شده

۵ پروژه گردشگری در منطقه آزاد انزلی اجرایی شد

به گزارش خبرآنلاین از انزلی، سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی از آغاز عملیات اجرایی و ساخت پنج پروژه جدید در بخشهای گردشگری، اقامتی، تفریحی و خدماتی به ارزش ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.

“سید مهدی نقوی”  افزود : مراسم کلنگ زنی این پروژه ها که به منظور ارتقاء و افزایش سطح کیفیت زیرساختهای گردشگری با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در محدوده منطقه آزاد انزلی طی دو سال آینده به بهره برداری می رسند و برای ۵۶۰ نفر اشتغال ایجاد می کند با حضور مشاور رئیس جمهوری انجام می شود.

وی یکی از این پروژه ها را مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده ذکر و عنوان کرد :این مجموعه در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در فاز تجارت و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی احداث می شود.

به گفته وی، پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ میلیون ریال انجام خواهد شد و زمینه اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در آن فراهم می شود.

وی تصریح کرد : در این مجموعه تفریحی پستانداران دریایی از قبیل دلفین و سایر آبزیان در معرض دید گردشگران و بازدید کنندگان قرار می گیرند.

نقوی افزود : با توجه به شرایط اقلیمی گیلان که این استان را در زمره مناطق مهم گردشگری کشور قرار داده و عدم وجود فضاهای اقامتی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی، احداث هتل های پنج ستاره در منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفته و با جذب سرمایه گذار مراحل اولیه احداث یک هتل در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع واقع در فاز تجارت منطقه آزاد انزلی آغاز شده است.

وی دسترسی آسان به محل ورود و خروج، منظره روبه دریا، نوار ساحلی، مارینا و قرار گرفتن در مجاورت پارک آبی را از مزایای این هتل که براساس ضوابط شهرسازی سازمان منطقه آزاد و نیز میراث فرهنگی و گردشگری و در چارچوب مصوبات کمیسیون و اسناد بالادستی احداث خواهد شد، عنوان و ذکر کرد : زیربنای این هتل ۲۵ هزار متر مربع در ۱۲ طبقه و با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر خواهد بود.

۵ پروژه گردشگری در منطقه آزاد انزلی اجرایی شد

وی در ادامه به احداث مجتمع گردشگری، اقامتی و خدماتی دیگری که در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع در روستای طالب آباد احداث می شود نیز اشاره و تاکید کرد : این مجتمع هفت هزار و ۷۰۰ متر مربع زیر بنا دارد و شامل ۳۰ واحد در دو طبقه اداری، خدماتی و یک واحد گردشگری و تجاری است که طی مدت ۲ سال با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی احداث می شود و برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

سرپرست منطقه آزاد انزلی تصریح کرد : هتل چهار ستاره دیگری نیز در زمینی به مساحت هزار ۹۰۰ متر و زیربنای هفت هزار متر مربع در روستای جفرود منطقه آزاد انزلی در ۲ سال آینده اجرا می شود و طبق برآورد اولیه کارشناسان میزان سرمایه گذاری در این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال است و با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۹۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

وی میزان سرمایه گذاری پروژه مجتمع تجاری و اداری را نیز ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد : این پروژه در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع و در زیربنای سه هزار متر مربع احداث می شود و ۵۰ شغل جدید هم ایجاد می کند.

نقوی خاطر نشان کرد : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ سازمان منطقه آزاد اقدامات ارزنده ای را در راستای تکمیل ظرفیت های گردشگری انجام داده و این پروژه ها نیز در راستای اقدامات انجام شده می باشد که ایجاد مارینای منطقه آزاد (اسکله نگهداری شناورهای تفریحی) و احداث بزرگترین آکواریوم کشور از جمله آنهاست.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در شمال کشور بخصوص در گیلان و منطقه آزاد انزلی، یادآوری کرد: فعالین اقتصادی بسیاری تمایل خود را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اعلام کرده اند اما به جهت کمبود زمین این سازمان قادر به برآورده کردن درخواست تمامی متقاضیان نیست و در صورت تهیه زمین از سوی آنها فعالین اقتصادی ازآنان تا حد امکان حمایت می کند.

وی تصریح کرد : استان گیلان ظرفیت های بسیاری در بخش گردشگری است و تالاب انزلی از جمله آنهاست و با توجه به امضاء تفاهم نامه منطقه آزاد انزلی با منطقه آزاد لوتوس در آستاراخان روسیه در آینده ای نزدیک ارتباط دریایی بین این دو منطقه برقرار می شود. منطقه آزاد انزلی در حال حاضر سه اتوبوس دریایی درد که با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای حدود ۴۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

نقوی ماهیت اصلی منطقه آزاد انزلی را گردشگری عنوان کرد و افزود : به همین منظور درصددیم با اجرای پروژه های مهم و تاثیرگذار و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ظرفیتهای اقامتی، تفریحی، اداری و خدماتی را برای گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی و فعالین اقتصادی را افزایش دهیم و بدین ترتیب مدت ماندگاری گردشگران و مسافرین با ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به آنها در این استان بیشتر شود.

وی خاطر نشان ساخت : مراحل اجرایی چند پروژه جدید سرمایه گذاری بخش خصوصی دیگر نیز در حوزه های کارکردی صنعتی، تولیدی، دانش بنیان، گردشگری، اقامتی آغاز شده که به تدریج در سال جاری عملیات ساخت و احداث آن شروع می شود.

46

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها