۱۳۹۶/۱۰/۲۴
–
۳۷۱۲ بازدید
لطفا بفرمایید سند ذکرهای ایام هفته که مرسوم شده و برای هر روز هفته ۱۰۰ بار تکرار یک ذکر را اعلام نموده اند، کجاست؟
1. در منابع روایی مستندی به غیر از نقل مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان برای این اذکار نیافتیم . بنا بر این، این اذکار را به قصد ورود نمی توان گفت، اما اذکار خوبی است و گفتن آن به امید درک ثواب بلا اشکال است.2. یاد خدا و ذکر حق در هر زمان و حالت منشا خیرات و برکات بسیاری است .3. ذکر ایام هفته مانند هر ذکر دیگری آثاری مانند تقویت ایمان و صفای قلب و تحکیم باور و اعتقاد را به دنبال دارد و مستلزم ثواب و اجر اخروی است .
موضوع تعلق هر یک از ایام هفته به یکی از ائمه و زیارت آن امام در آن روز به زیارتی خاص در کتاب جمال الاسبوع سید بن طاوس آمده است و دعاهای ایام هفته در بلد الامین کفعمی نقل شده هر چند این ادعیه و بسیاری از ادعیه نقل شده در این دو کتاب سند متصل تا امام معصوم ندارد اما کتب سید بن طاوس در دعا و کتب کفعمی از کتب معتبر شمرده می شود و با توجه به این که مبنای فقها سخت گیری نکردن از حیث سند در امور مربوط به مستحبات است خواندن ادعیه ای که در این گونه کتب آمده را بلا اشکال بلکه توصیه به آن نیز می نمایند، چون افرادی همچون سید بن طاوس مورد اعتماد بوده اند و قطعا برای نقلی که در کتاب خود آورده اند مستندی داشته اند که این مستند در اختیار ما نیست به ویژه سید بن طاوس که نسخ بسیاری از روایات و اصول روایی شیعه نزد وی بوده است .
موضوع تعلق هر یک از ایام هفته به یکی از ائمه و زیارت آن امام در آن روز به زیارتی خاص در کتاب جمال الاسبوع سید بن طاوس آمده است و دعاهای ایام هفته در بلد الامین کفعمی نقل شده هر چند این ادعیه و بسیاری از ادعیه نقل شده در این دو کتاب سند متصل تا امام معصوم ندارد اما کتب سید بن طاوس در دعا و کتب کفعمی از کتب معتبر شمرده می شود و با توجه به این که مبنای فقها سخت گیری نکردن از حیث سند در امور مربوط به مستحبات است خواندن ادعیه ای که در این گونه کتب آمده را بلا اشکال بلکه توصیه به آن نیز می نمایند، چون افرادی همچون سید بن طاوس مورد اعتماد بوده اند و قطعا برای نقلی که در کتاب خود آورده اند مستندی داشته اند که این مستند در اختیار ما نیست به ویژه سید بن طاوس که نسخ بسیاری از روایات و اصول روایی شیعه نزد وی بوده است .