طلسمات

خانه » همه » مذهبی » درباره دین بهایی دچار دوگانگی شدم چون حرفهایی که شنیدم با واقعیتی که می بینم فرق دارد کدام را باور کنم؟

درباره دین بهایی دچار دوگانگی شدم چون حرفهایی که شنیدم با واقعیتی که می بینم فرق دارد کدام را باور کنم؟

یکی از اصول بهائیت کتمان دین است؛ لذا هیچگاه بهائیان همه حقایق را درباره دین ساختگیشان به افراد غیربهائی نمی گویند. برای اینکه بتوانید قضاوت درستی در مورد بهائیت داشته باشید با تاریخ بهائیت و نحوه پیدایش و عقائد اصلی آنها را بدانید. برای این منظور نیز باید از تحقیقات محققین فن استفاده بفرمایید ؛ چون اگر از خود بهائیان در این زمینه سوال کنید ، با توجه به اصل پنهان کاری که در این فرقه ضاله است حقیقت را به شما نخواهند گفت ؛ و اگر بر اساس گفته های افراد غیر متخصص در زمینه تاریخ ادیان و مذاهب قضاوت کنید باز دچار اشتباه خواهید شد چون اطلاعات افراد غیر متخصص اولا کافی و درست و معتبر نیست و ثانیا آمیخته به تعصبهاست.لذا ماابتدا اجمالی از تاریخ و عقائد بهائیت را خدمت حضرت عالی عرضه می داریم ود آخر منابعی تخصصی را خدمت شما معرفی می کنیم تا اگر تمایل به تحقیق در این زمینه داشتید، به این منابع مراجعه فرمایید.
به طور خلاصه پیشوایان بهائیت دارای ادعاهای زیر بوده و هستند.
1-ادعای نیابت حضرت مهدی 2- ادعای مهدویت 3- ادعای نبوت 4- ادعای حلول خدا در وجود آنها 5- ادعای خدایی و خالقیت و ربوبیت
و روشن است که اولا ادعای خدایی و ادعای حلول خدا در وجود کسی هم عقلا و هم طبق صریح آیات قرآن کریم کفر است و ثانیا ادعای نیابت امام زمان و ادعای مهدی موعود بودن و ادعای نبوت افزون بر مخالف بودن با قطعیات اسلام ، محتاج به اثبات با معجزه نیز می باشد.چون با ادعای صرف نمی توان امام یا نبی بودن کسی را پذیرفت. در حالی که هیچکدام از سران بهائیت دارای معجزه نبوده و نیستند . اگر دارای معجزه بودند در این عصر اطلاعات همه مردم دنیا مطلع می شدند.

تاریخ اجمالی بهائیت :
بهائیت در واقع انشعابى از بابیت است و بابیت انشعابى از شیخیگرى است. در اوائل قرن نوزدهم شیخ احمد احسائى و سید کاظم رشتى، مدعى رابطه مستقیم با امام زمان(عج) شدند و خود را واسطه میان مردم مسلمان و آن حضرت معرفى کردند» از همین جا راه و رسم شیخى پدید آمد و جمعى از افراد ساده لوح و گروهى از فرصت طلب ها به آن گرایش پیدا کردند. شیخ ملاحسین بشرویه، پس از سید کاظم رشتى، رهبرى فرقه را به عهده مى گیرد و در سفرى به شیراز با سید على محمد شیرازى (محمد باب) ملاقات نموده و مرید و سرسپرده او مى شود. محمد باب بعد از ادعاى بابیت امام زمان(عج)، ادعا مى کند که خود امام زمان است ؛ و کار را تا ادعاى نبوت پیش مى برد و بعد از محاکمه و زندان در تبریز اعدام مى شود. بعد از اعدام سید باب عده اى از فریب خوردگان به تشویق و تحریک فرصت طلبان و توطئه استعمار، به میرزا یحیى نورى (صبح ازل) و عده اى دیگر به میرزا حسینعلى نورى (بهاءالله) می گروند. آنگاه بین این دو برادر اختلاف می افتد و هر کدام دیگری را متهم به فریبکاری می کنند؛ ولی در نهایت میرزا حسینعلى نورى (بهاءالله) با حمایت حکومتهای استعماری آن عصر پیروز می شود و فرقه بهائیت گسترش می یابد .

فرقه هاى بابیه و بهائیه:

بعد از اعدام سید على محمد باب ، بابیت به سه فرقه تقسیم شد و بعد از مرگ بهاءالله نزاعى که بین دو برادر عباس افندى و محمد على به وجود آمد دو فرقه دیگر نیز اضافه شد، که مجموعا پنج فرقه شدند. 1- بابیه خالص (فقط رهبرى سید على محمد را قبول دارند) 2- بهائیه (به رهبرى میرزا حسین على، بهاءالله) 3- ازلیه (به رهبرى میرزا یحیى نورى، صبح ازل) 4- بابیه بهائیه عباسیه (به رهبرى عبدالبهاء عباس افندى) 5- ناقضون (اتباع میرزا محمد على برادر عبدالبهاء)، (المدخل الى دراسة الادیان والمذاهب، ج 3، ص 312، العمید عبدالرزاق محمد اسود).

کتاب هاى بهائیان عبارتند از:

ایقان ،هفت وادى، هیکل، اقدس ، مبین ، کلمات مکنونه ، ایام تسعه
در کتاب اقدس میرزا حسینعلی (بهاء الله ) ادعا می کند که خدا خلقت و تدبیر جهان را به او سپرده است. و در کتاب مبین گفته است « لااله الا انا المسجون الفرید»( خدایی نیست جز من زندانی و یگانه » و در کتاب ایام تسعه در باره روز تولد خود گفته است « فیا حبذا هذا فجر الذی فیه ولد من لم یلد و لم یولد»( چه خوش است این فجری که در آن متولد شدکسی که نه می زاید و نه زاده شده است» بهائیان در دعای هنگام سحر می گویند: « الهی تو را به ریش جنبانت قسم می دهم … . »
شکی نیست که افکار افکاری کفر آمیز است و شباهتی تمام به عقائد مسیحیت دارد؛ و عقائد مسیحیت در قرآن کریم کفر خوانده شده است .اگر علمای اسلام بهائیان را کافر می دانند بخاطر همین اعتقادات است .
عقاید بهاییت:
به چند مورد از عقاید آنها اشاره مى شود. 1- این فرقه مى گوید، سید على محمد باب امام زمان است که ظهور کرده و با ظهور او اسلام پایان گرفته و اینک دین جدید ظهور کرده و مردم باید همگى بهایى شوند. (شخصیت و اندیشه هاى کاشف الغطاء کتاب (الایات البینات) به کوشش دکتر احمد بهشتى، ص 109، کانون نشر اندیشه اسلامى)
2- بهائیها پنهان کردن دینشان را ضرورى مى دانند به اصطلاح قائل به تقیه هستند. 3- روزه آنها نوزده روز است که قبل از عید شروع و به عید نوروز ختم مى شود. ماه بهایی 19 روز است
4- نماز جماعت باطل است مگر در نماز میت.
5- قبله آنها مرقد بهاءالله است در شهر عکا.
6- حج براى مردان واجب است و بر زنان واجب نیست، حج آنها زیارت خانه اى است که بهاء در آن اقامت داشته، یا خانه اى است که سید على محمد باب در شیراز در آن سکنى داشته است
7- اعیاد آنها : – عید ولادت باب، اول محرم. – عید ولادت بهاء، دوم محرم. – عید اعلان دعوت باب، پنجم جمادى. – عید نوروز، (المدخل الى دراسة الادیان والمذاهب، العمید عبدالرزاق محمد اسود، ج 3، صص 311 – 308، انتشارات الدار العربیة للموسوعات).
8- ازدواج با محارم غیر از زن پدر , حلال می باشد. (یعنی با حکم بر حرمت ازدواج با زن پدر , ازدواج با خواهر و دختر و عمه و خاله و دیگران حلال می گردد!)
9- معاملات ربوی آزاد و حلال است.
10- حجاب زنان ملغی می باشد(بی حجابی آزاد و حلال).
11- دخالت در سیاست ممنوع می باشد.
می بینیم که براساس یک برنامه و طرح و نقشه از پیش تعیین و تنظیم شده , به مرور و در مراحل مختلف , عوامل استعماربه منسوخ اعلام نمودن دین اسلام و نفی و انکار نبوت , امامت , معاد و تعالیم و قوانین و احکام مقدس و نورانی قرآن می پردازند و سپس ابتدا ادعای نیابت خاص حضرت حجت (عج ) و سپس ادعای مهدویت و پس از آن ادعای نبوت و مرحله آخر ادعای الوهیت و خدایی می نمایند! آنگاه به هدم و نابودی آثار اسلام یعنی کعبه و قبور انبیا و امامان و مساجد فرمان می دهند و سپس به ساختن کعبه جدید! در شیراز اهتمام می ورزند و با آداب و ادعیه و ذکر و زیارتنامه های استعمار ساخته به طواف به گرد آن می پردازند! و نیز به صدور احکام جدید دین تازه ساخته شده می پردازند و مطابق با خواست و اهداف استعمار , به رفع حجاب و پوشش زنان فرمان می دهند و عدم دخالت مسلمین در سیاست را که آرزوی دیرینه قدرتهای سلطه جوی جهانی در مناطق اسلامی می باشد نهادینه می کنند. چرا که همواره از تعالیم و آموزه های سیاسی اسلام و تشیع رنج برده اند و از اصل ورود و دخالت در سیاست به عنوان یک تکلیف و وظیفه اسلامی ضربه خورده اند . بدین ترتیب همه زمینه ها آماده و مهیا می شود تا مبانی و ارکان اعتقادی و ارزشهای اخلاقی و پایبندی های معنوی متزلزل شوند و وحدت و یکپارچگی مسلمانان در ایران به تفرقه و تشتت تبدیل گردد و از قدرت بی نظیر مذهب تشیع و مراکز علم و فقاهت و مراجع و فقها و علمای بیدار و آگاه که مدافعان راستین اسلام و سنگرهای مستحکم دفاع از هویت دینی و استقلال و شرف و اعتلا و اقتدار مسلمانان می باشند , کاسته شود و راههای تاخت و تاز و سلطه استعمار خارجی صاف و همواره گردد.
در پایان یاد آور می شود که برای حل مشکل باید مساله خود را به صورت جزئی ودقیق و تفصیلی بنویسید تا روشن شود علت دوگانه انگاری و راه حل آن چیست.
. براى آگاهى بیشتر به منابع زیر مراجعه فرمایید:
1- فرق و مذاهب کلامی ؛ علی ربانی گلپایگانی
2- بهائیت چگونه پدید آمد، نورالدین چهاردهى، انتشارات فتحى.
3- ارمغان استعمار، محمد محمدى اشتهاردى، انتشارات نسل جوان.
دایرة المعارف تشیع ،ج3 ،ص4-5

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد