فرض کنید در نرمافزار Microsoft Excel قصد دارید اطلاعات موجود در چند سلول با محتویات مختلف را به طور همزمان تغییر دهید و یک عبارت جدید را جایگزین همهی آنها کنید. شما برای انجام این کار چه خواهید کرد؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوهی انجام صحیح این کار به صورت سریع و اصولی بپردازیم.
بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) فایل مورد نظر خود در نرمافزار Microsoft Excel را فراخوانی کنید.
حال سلولهای مورد نظر خود را به حالت انتخاب دربیاورید (برای این کار میتوانید کلید Ctrl را نگه داشته و بر روی سلولهای مورد نظر کلیک کنید و یا کلید Shift را نگهدارید و با استفاده از ماوس ابتدا و انتهای یک محدوده از سلولها را انتخاب کنید).
پس از انتخاب سلولها شروع به تایپ عبارت جدید مورد نظر خود کنید.
خواهید دید که عبارت تنها در آخرین سلول انتخابی تایپ میشود. نگران نباشید و به تایپ ادامه دهید.
در نهایت پس از پایان تایپ به جای فشردن Enter کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را فشار دهید.
خواهید دید که عبارت تایپ شده در تمامی سلولهای انتخابی وارد میشود.