۱۳۹۶/۰۹/۱۸
–
۶۸۱ بازدید
سلام.معظم له که اینقدر توصیه به حفظ قرآن می کنند خودشان چقدر از قرآن حفظ اند. ممنون
آیت الله شب زنده دار از اعضای شورای نگهبان در این باره فرمودند: رهبر انقلاب در یکی از جلسات اخیر شورای نگهبان ضمن توصیه ما به حفظ آیات الهی فرمودند: من 12جزء از قرآن کریم را حفظ کرده ام و در حال ادامه دادن حفظ قرآن هستم.(۹ آبان ۱۳۹۶، www.alef.ir/news/3960809005.html)
ایشان در مورد اهمیت حفظ قرآن در سنین نوجوانی و جوانی فرمودند: «حفظ قرآن یک نعمت بزرگ است. این جوانها و نوجوانها سن توانائى حفظ را قدر بدانند. شماها در سنى هستید که مى توانید حفظ کنید و در ذهنتان بماند. ما هم مى توانیم حفظ کنیم؛ در سنین ما هم مى شود؛ اما خیلى ماندگار نیست؛ زود از ذهن ما مى رود. این طور نیست که در سنین امثال بنده نشود حفظ کرد؛ چرا؟ سنین بالاتر از ما- یعنى سنین هفتاد و پنج، هشتاد- مى شود حفظ کرد.
من شنیدم مرحوم آیت اللَّه خوئى در همین سال هاى آخر عمر قرآن را حفظ کرده بود. خیلى مهم است؛ پیرمرد مثلًا هشتادساله قرآن را حفظ کند! مى شود حفظ کرد، اما ماندگار نیست؛ از ذهن زائل مى شود. اگر شما در دوره جوانى و بخصوص در دوره نوجوانى؛ یعنى از سن همین نوجوانهائى که اینجا براى ما تلاوت کردند یا بالاتر از این ها، قرآن را حفظ کنید، این یک سرمایه و ذخیره اى براى شماست. و امکان تدبر در قرآنى که در حفظ انسان هست، بمراتب بیشتر از امکان تدبر براى کسى است که قرآن را حافظ نیست.(۱۳۸۶/۰۶/۲۲)
ایشان در مورد اهمیت حفظ قرآن در سنین نوجوانی و جوانی فرمودند: «حفظ قرآن یک نعمت بزرگ است. این جوانها و نوجوانها سن توانائى حفظ را قدر بدانند. شماها در سنى هستید که مى توانید حفظ کنید و در ذهنتان بماند. ما هم مى توانیم حفظ کنیم؛ در سنین ما هم مى شود؛ اما خیلى ماندگار نیست؛ زود از ذهن ما مى رود. این طور نیست که در سنین امثال بنده نشود حفظ کرد؛ چرا؟ سنین بالاتر از ما- یعنى سنین هفتاد و پنج، هشتاد- مى شود حفظ کرد.
من شنیدم مرحوم آیت اللَّه خوئى در همین سال هاى آخر عمر قرآن را حفظ کرده بود. خیلى مهم است؛ پیرمرد مثلًا هشتادساله قرآن را حفظ کند! مى شود حفظ کرد، اما ماندگار نیست؛ از ذهن زائل مى شود. اگر شما در دوره جوانى و بخصوص در دوره نوجوانى؛ یعنى از سن همین نوجوانهائى که اینجا براى ما تلاوت کردند یا بالاتر از این ها، قرآن را حفظ کنید، این یک سرمایه و ذخیره اى براى شماست. و امکان تدبر در قرآنى که در حفظ انسان هست، بمراتب بیشتر از امکان تدبر براى کسى است که قرآن را حافظ نیست.(۱۳۸۶/۰۶/۲۲)