فرارو- قیمت دنا تیپ یک در بازار آزاد امروز پنجشنبه سوم شهریور با افت هشت میلیونی به ۳۹۴ میلیون تومان رسید. ارزش این مدل بیشتر از هر خودرو ایرانی دیگری امروز در بازار کاهش پیدا کرده و بعد از دنا تیپ یک، بیشترین افت قیمت را برای سمند LX و سمند EF۷ دوگانهسوز شاهد هستیم. ارزش هر دو مدل کاهش هفت میلیونی را تجربه میکند و بهترتیب ۳۰۳ و ۴۱۸ میلیون تومان دست به دست میشوند. در روزی که اکثر محصولات داخلی ارزان شدند، قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار با ریزش شش میلیون تومانی از ۳۴۶ میلیون تومان به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است. سمند سورن و تندر ۹۰ نسبت به دیروز پنج میلیون تومان کمتر معامله میشوند و خرید آنها به ترتیب ۳۰۰ و ۴۸۵ میلیون تمام میشود. قیمت پژو پارس ساده و پژو ۲۰۷ دندهای نسبت به دیروز چهار میلیون ریخته و بین محصولات سایپا شاهد کاهش دو میلیونی پراید ۱۵۱، تیبا ۲ پلاس و شاهین G هستیم.
قیمت خودروهای ایرانخودرو در بازار آزاد
به گزارش فرارو، وانت آریسان ارزانترین خودرو تولیدی ایرانخودرو در بازار آزاد محسوب میشود و در دسته وانتهای تککابین قرار میگیرد. ارزانترین خودرو سواری تولید شده ایرانخودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودروهای ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایرانخودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزانترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب میآیند.
در سوی مقابل گرانترین خودرو داخلی ایرانخودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره میبرد و مجهز به جعبه دنده ششسرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایرانخودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گرانقیمت ایرانخودرو به شمار میرود.
پژو پارس اتوماتیک نیز ارزانترین محصول ایرانخودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدلهای مونتاژی ایرانخودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو 2008 در دسته خودروهای گرانتر از یک میلیارد قرار میگیرد.
قیمت خودروهای پرفروش ایرانخودرو
خودرو |
قیمت چهارشنبه |
قیمت پنجشنبه |
وانت آریسان |
255 میلیون تومان |
255 میلیون تومان |
سمند LX |
310 میلیون تومان |
303 میلیون تومان |
سمند EF7 |
345 میلیون تومان |
348 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانهسوز |
425 میلیون تومان |
418 میلیون تومان |
سمند سورن ELX |
305 میلیون تومان |
300 میلیون تومان |
دنا تیپ یک |
404 میلیون تومان |
396 میلیون تومان |
دنا پلاس دندهای توربو |
482 میلیون تومان |
482 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک |
504 میلیون تومان |
502 میلیون تومان |
پژو 405 |
334 میلیون تومان |
334 میلیون تومان |
پژو پارس |
310 میلیون تومان |
306 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک |
– |
– |
پژو 207 دندهای |
392 میلیون تومان |
388 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک |
595 میلیون تومان |
595 میلیون تومان |
رانا LX |
265 میلیون تومان |
265 میلیون تومان |
رانا پلاس |
303 میلیون تومان |
300 میلیون تومان |
تارا دندهای |
445 میلیون تومان |
445 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 |
297 میلیون تومان |
294 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 |
– |
– |
پژو 206 صندوقدار |
346 میلیون تومان |
340 میلیون تومان |
تندر 90 |
490 میلیون تومان |
485 میلیون تومان |
پژو 2008 |
یک میلیارد و 390 میلیون تومان |
یک میلیارد و 390 میلیون تومان |
هایما S5 |
795 میلیون تومان |
795 میلیون تومان |
هایما S7 |
915 میلیون تومان |
915 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک |
یک میلیارد و 700 میلیون تومان |
یک میلیارد و 700 میلیون تومان |
پژو 508 |
دو میلیارد و 150 میلیون تومان |
دو میلیارد و 150 میلیون تومان |
قیمت خودروهای سایپا در بازار آزاد
پراید ۱۳۲ ارزانترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدلهای خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دندهای و ساینا دندهای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزانترین محصول تولیدی سایپا به شمار میرود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دندهای ارزانترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب میشود. ساینا دندهای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزانترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودروها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنجسرعته مجهز شدهاند.
گرانترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است. به گزارش فرارو، شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار میرود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدلهای مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
قیمت خودروهای پرفروش سایپا
خودرو |
قیمت چهارشنبه |
قیمت پنجشنبه |
پراید 111 |
203 میلیون تومان |
203 میلیون تومان |
پراید 131 |
182 میلیون تومان |
183 میلیون تومان |
پراید 151 |
178 میلیون تومان |
176 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس |
189 میلیون تومان |
187 میلیون تومان |
تیبا |
201 میلیون تومان |
201 میلیون تومان |
تیبا 2 |
203 میلیون تومان |
203 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس |
211 میلیون تومان |
209 میلیون تومان |
ساینا |
201 میلیون تومان |
201 میلیون تومان |
ساینا S |
207 میلیون تومان |
207 میلیون تومان |
کوئیک دندهای |
207 میلیون تومان |
207 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس |
310 میلیون تومان |
310 میلیون تومان |
سیتروئن C3 |
یک میلیارد و 380 میلیون تومان |
یک میلیارد و 380 میلیون تومان |
چانگان CS35 |
650 میلیون تومان |
650 میلیون تومان |
وانت زامیاد |
330 میلیون تومان |
330 میلیون تومان |
کیا سراتو 2000 مونتاژی |
یک میلیارد و 255 میلیون تومان |
یک میلیارد و 255 میلیون تومان |
آریو |
510 میلیون تومان |
510 میلیون تومان |
شاهین |
360 میلیون تومان |
358 میلیون تومان |