در مورد قید (الی یوم القیامة) چون حقیقت ما همان روح و نفس ما است و نفس جاودان است و در ماجرای مرگ صرفا میان جسم و جان جدایی حاصل می گردد اما جان با همه اعتقادات و معارف خود تا قیامت باقی است و لذا این اعتقاد که من در صلح و دوستی به سر می برم با دوستان حضرت سیدالشهداء(ع) و در حال خصومت و دشمنی هستم با دشمنان آنها همواره جزء منطق یک شیعه است.اما معنای حَرب تنها جدال و کارزار نیست که لازمه آن به دست گرفتن سلاح باشد بلکه به معنای دشمنی – خصومت و خشم نیز می باشد و روح بدون جسم نیز می تواند دارای این صفات باشد.
سِلم به معنای صلح، آشتی، آسودگی، در حال صلح و صفا بودن، سلامتی و تسلیم است. اما پاسخ بخش آخر این که اگر واقعا محبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در جان خویش حس می کنیم مسلما با دوستان ایشان دوست و با دشمنان آن بزرگوار از صمیم دل در خصومت و دشمنی هستیم.
سِلم به معنای صلح، آشتی، آسودگی، در حال صلح و صفا بودن، سلامتی و تسلیم است. اما پاسخ بخش آخر این که اگر واقعا محبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در جان خویش حس می کنیم مسلما با دوستان ایشان دوست و با دشمنان آن بزرگوار از صمیم دل در خصومت و دشمنی هستیم.