فرارو– قیمت جدید محصولات مدیرانخودرو درپی افزایش هزینههای گمرک اعلام شد که بر این اساس تیگو هشت پرو یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان فروخته میشود و ۶۷ میلیون تومان گران شده است. حدود ۱۵ سال قبل همین ۶۷ میلیون تومان کفاف خرید بنز E200 را میداد و این پول امکان خرید پنجتا پژو ۲۰۶ تیپ دو را فراهم میکرد. در این گزارش بهبهانه افزایش قیمت محصولات مدیرانخودرو که بین ۱۵ تا ۶۷ میلیون تومان است، سری به قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در سالهای گذشته انداختیم.
قیمت X22 Pro در کارخانه از ۶۲۶ میلیون تومان به ۶۴۱ میلیون تومان رسیده است. یعنی افزایش ۱۵ میلیون تومانی در یک مرحله که همین رقم ۱۵ میلیون تومان در ابتدای دهه ۸۰ یعنی ۲۰ سال قبل کفاف خرید پژو پارس را میداد و با این پول میشد دوتا پراید ۷.۵ میلیون تومانی خرید. قیمت سمند در سالهای ابتدایی دهه ۸۰ تقریبا ۱۲ میلیون تومان بود و پژو ۴۰۵ را تقریبا با همین قیمت معامله میکردند. قیمت زانتیا آن زمان به ۲۳ میلیون تومان نمیرسید و ماکسیما دندهای و اتوماتیک بهترتیب ۳۷ و ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش میشدند.
قیمت تیگو هشت پرو بهعنوان گرانترین محصول چری اخیرا از یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان به یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان رسیده است. بهاین ترتیب رشد قیمت تیگو هشت پرو در این مرحله حدود ۶۷ میلیون تومان محاسبه میشود که با این پول ۱۵ سال قبل امکان خرید بنز E200 وجود داشت و میشد بنز C200 را ۵۶ میلیون تومان خرید. BMW 530i را در سال ۸۵ تقریبا ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش میکردند و بین سایر خودروهای خارجی ارزش پرادو اتوماتیک ۶۷ میلیون تومان بود و تویوتا کمری را حولوحوش ۳۰ میلیون تومان دست به دست میکردند. هیوندا آوانته دستی معادل ۲۳ میلیون تومان ارزش داشت و قیمت هیوندا آوانته اتوماتیک سه میلیون تومان بیشتر یعنی ۲۶ میلیون تومان بود. بین خودروهای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ شش یا همان اتوماتیک تقریبا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته میشد.
قیمت آریزو شش اکسلنت در کارخانه از ۹۱۸ میلیون تومان به ۹۶۸ میلیون تومان رشد داشته و حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. ۱۰ سال قبل میشد با ۵۰ میلیون تومان پنجتا پراید ۱۰ میلیونی خرید یا بهجای آن سراغ خرید چهارتا تیبا صندوقدار ۱۳ میلیونی رفت. قیمت آریزو شش توسط مدیرانخودرو درحالی ۵۰ میلیون تومان بیشتر شده که بیشترین رشد قیمت در این مرحله برای تیگو هشت پرو رخ داده و ارزش آن با جهش ۶۷ میلیونی به یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان رسیده است. ۱۰ سال قبل با همین ۶۷ میلیون تومان امکان خرید تویوتا کمری یا تویوتا کرولا وجود داشت و میشد سوزوکی گراند ویتارا اتوماتیک را ۶۴ میلیون تومان، کیا سراتو را ۵۶ میلیون تومان و ماکسیما را ۶۰ میلیون تومان خرید. بین خودروهای داخلی قیمت تندر ۹۰ تقریبا ۱۸ میلیون تومان بود و تیپهای دو و پنج پژو ۲۰۶ بهترتیب ۲۰ و ۲۴ میلیون تومان فروخته میشدند.
قیمت جدید محصولات مدیرانخودرو مشخص شده و براساس آن X22 اکسلنت در این مرحله با رشد ۲۳ میلیون تومانی، ۴۸۷ میلیون تومان فروخته خواهد شد. X22 اکسلنت در حالی افزایش ۲۳ میلیون تومانی را تجربه میکند که فروردین سال ۹۶ یعنی تقریبا پنج سال قبل تیبا صندوقدار ۲۳ میلیون تومان فروخته میشد. قیمت X33 دیگر محصول مدیرانخودرو از ۶۸۸ میلیون تومان به ۷۲۴ میلیون تومان رسیده و رشد ۳۵ میلیون تومانی را تجربه میکند. پنج سال قبل با همین ۳۵ میلیون تومان در بازار آزاد پژو ۲۰۶ تیپ دو را دست به دست میکردند و ارزش رانا و پژو پارس بهترتیب ۳۴ و ۳۷ میلیون تومان بود. تیگو هشت پرو بهعنوان گرانترین محصول مدیرانخودرو حالا یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان ارزش دارد نسبت به قبل ۶۷ میلیون تومان گران شده است. پنج سال قبل، ۶۷ میلیون تومان معادل ارزش برخی خودورهای مونتاژی مثل چانگان اتوماتیک بود.