خانه » همه » مذهبی » آخرالزمانی مملو از جنگ و خونریزی با چاشنی بایکوت‌شدن منجی

آخرالزمانی مملو از جنگ و خونریزی با چاشنی بایکوت‌شدن منجی


آخرالزمانی مملو از جنگ و خونریزی با چاشنی بایکوت‌شدن منجی

۱۳۹۲/۱۱/۱۲


۶۱ بازدید

“ارتش‌های فرازمینی” برترین بازی مستقل ۲۰۱۳

آخرالزمانی مملو از جنگ و خونریزی با چاشنی بایکوت‌شدن منجی

چهره کاراکترهای بازی، بازیگران فیلم های اکشن و علمی تخیلی هالیوودی را به ذهن متبادر می کند و نه مبارزان حق علیه باطل. شما در این بازی جنگجوی خشنی هستید که در کمال خونسردی برای به دست آوردن انرژی دست به کشتار می زنید.

به گزارش مشرق، بازی ایرانی “ارتش‌های فرازمینی” که در دور اول رقابتهای “برترین بازی مستقل جهان” وارد لیست ۱۰۰ بازی برتر از جمع بیش از سیزده هزار بازی مستقل شده بود، اینک توانست رتبه اول را به خود اختصاص داده و عنوان برترین بازی مستقل جهان در سال ۲۰۱۳ را ازآن خود نماید.

“ارتش‌های فرازمینی” برترین بازی مستقل 2013

آخرالزمانی مملو از جنگ و خونریزی با چاشنی بایکوت‌شدن منجی

چهره کاراکترهای بازی، بازیگران فیلم های اکشن و علمی تخیلی هالیوودی را به ذهن متبادر می کند و نه مبارزان حق علیه باطل. شما در این بازی جنگجوی خشنی هستید که در کمال خونسردی برای به دست آوردن انرژی دست به کشتار می زنید.

به گزارش مشرق، بازی ایرانی “ارتش‌های فرازمینی” که در دور اول رقابتهای “برترین بازی مستقل جهان” وارد لیست 100 بازی برتر از جمع بیش از سیزده هزار بازی مستقل شده بود، اینک توانست رتبه اول را به خود اختصاص داده و عنوان برترین بازی مستقل جهان در سال 2013 را ازآن خود نماید.

در ابتدا بهتر است با مفهموم بازی های مستقل اشنا شویم و سپس به معرفی این بازی میپردازیم.

بازی های مستقل بازی هایی هستند که توسط شرکت خاصی ساخته نشده اند و تنها یک یا دو طراح دارند و همین افراد برنامه بازی را نیز نوشته اند. این باعث می شود تا بازی از سطح گرافیکی پایین برخوردار باشد اما در برخی از مواقع این بازی ها آنچنان بزرگ می شوند که می توانند جای بازی های بسیار معروف را نیز بگیرند.

این بازی ها بیشتر در سبک های پلتفرمر، نقش آفرینی و استراتژی هستند و می توانند تا ساعت ها شما را به خودشان مشغول کنند و شما اصلا متوجه گذر زمان هم نشوید.

معرفی بازی ارتش‌های فرازمینی

ارتش‌های فرازمینی برترین بازی مستقل 2013″ارتش‌های فرازمینی” بازی تیراندازی اول شخصی است که در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و روایتگر جنگهای بشریت بر سر بزرگترین دغدغه‌ خود خواهد بود‌؛ “انرژی”.

آن هنگام که زمین ویران شده از جنگ به ناچار به فراموشی سپرده می‌شود تا سیطره‌ی حیات به مرزهایی فراتر گسترش یافته و منابع انرژی جدید تقدیری دیگر را رقم زند. اما سرنوشت طردشدگان فرار از نابودی شد. آنها که از ترک زمین بازماندند و زمینیان طردشان کردند، اتحادی تشکیل داده و بقای خود را در تصاحب انرژی قدرتها جستجو می‌کنند. رویای انتقامشان مانع از کهنگی نفرت جنگ می‌شود.

مراحل تولید بازی “ارتش‌های فرازمینی” از دی ماه سال ۱۳۹۰ و با موتور قدرتمند UDK آغاز شد. تولید فنی این بازی تا پایان سال ۱۳۹۲ به اتمام خواهد رسید و در قدم نخست نسخه‌ فارسی آن روانه‌ بازار خواهد شد.

در این بازی تلاش شده تا تمامی استانداردهای بازیهای برتر این سبک رعایت شده و محیطهایی بدیع و جذاب در کنار گیم پلی روان و سریع همراه با روند داستانی درگیر کننده عواملی باشند تا “ارتش‌های فرازمینی” را فراتر از یک بازی مستقل ایرانی مطرح کند.

برترین بازی مستقل جهان در سال 2013

چندی پیش نتایج رای گیری دور دوم رقابت‌های برترین بازی مستقل جهان اعلام شد و “ارتش‌های فرازمینی” که در دور اول رقابت‌ها وارد لیست 100 بازی برتر از جمع بیش از سیزده هزار بازی مستقل شده بود، اینک توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد و عنوان برترین بازی مستقل جهان در سال 2013 را از آن خود کند. شیرینی این موفقیت با حضور بازی‌های “شبگرد” و “سیاوش” در جمع پنج بازی مستقل برتر دو چندان می‌شود تا شاهد حضور سه عنوان ایرانی در میان پنج بازی نخست مستقل جهان باشیم.

نقاط ضعف بازی ارتش‌های فرازمینی

بازی ارتش‌های فرازمینی با اینکه برترین بازی سال 2013 شد اما دارای نقاط ضعفی بوده که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم. بنا بر تریلر منتشر شده، این بازی برگرفته از بازی Mass Effect 3 است و پوسترهای منتشر شده مهر تاییدی بر این موضوع است.

شاید بتوان بزرگترین ضعف این بازی ایرانی را غیر ایرانی بودن آن دانست. در این بازی هیچ نماد و نشانه ای از فرهنگ ایرانی اسلامی به چشم نمی خورد.

کاراکترها: چهره کاراکترهای بازی، بازیگران فیلم های اکشن و علمی تخیلی هالیوودی را به ذهن متبادر می کند و نه مبارزان حق علیه باطل. شما در این بازی جنگجوی خشنی هستید که در کمال خونسردی دست به کشتار می زنید.

داستان: خداوند در سوره قصص آیه 5 می فرمایند: «و اراده ما بر این قرار گرفته است که به مستضعفین نعمت بخشیم و آنها را پیشوایان و وارثین روی زمین قرار دهیم»؛ این وعده حق خداوند به همه بندگان خود است که در اغلب بازیها و فیلم های غربی شاهد عکس آن هستیم .

شهرهای زیبای دوران مدرن تبدیل به خرابه های جنگ زده ای شده است که یا در تسخیر زامبی ها است و یا بیگانه ها آن را اشغال کرده اند. مردم در دود کارخانه ها خفه میشوند و ربات ها اراده خود را بر انسان تحمیل می کنند. این تصویری است که بازی های علمی تخیلی از آینده جهان ارائه می کنند تا بگویند آرمان شهر و مدینه فاضله‌ای که در جستجوی آن هستید همین دنیای مدرن ما است و بعد از آن نابودی است.

مدیر تیم “ارتش های فرازمینی” در گفتگو با روزنامه ایران گفته بود: «ارتش‌های فرازمینی» بازی تیراندازی اول شخصی است که در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و روایتگر جنگ‌های بشریت بر سر بزرگترین دغدغه خود یعنی «انرژی» است.

اگر داستان بازی قرار است جهان آینده ما را سیاه و زندگی در حمام خون نشان دهد، قطعا نمی توان این داستان را برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی دانست چرا که بزرگترین دغدغه یک مسلمان بقا نیست و این داستان در حد اعلای خود می تواند یک کپی از بازی های غربی باشد که هر روزه ده ها نسخه از آنها تولید میشود.

یاد اور می شود بازی رایانه‌ای “ارتش فرازمینی” باحمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید شده است. بنیاد ملی بازی های رایانه ای در معرفی اهداف این بنیاد می نویسد: بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای به لحاظ تأثیرگذاری خود در زمینه فرهنگ‌سازی، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی و ایفای نقش‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌ای و مهمی برخوردار می‌باشند.بر اساس این ضرورت، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس می‌گردد.

شاید اگر این بنیاد به جای حمایت مالی( 55 میلیون تومان) بر اساس وظیفه فرهنگ سازی و نقش آموزشی به سازندگان بازی مشاوره فکری میداد اثری ایرانی تر شاهد بودیم و ما هم بیشتر به انتخاب “ارتش های فرازمینی” به عنوان برترین بازی مستقل 2013 افتخار می کردیم.

ارتش‌های فرازمینی دارای نقاط قوت فراوانی است که این بازی را به عنوان برترین بازی مستقل سال 2013 در بین سیزده هزار بازی مستقل دیگر متمایز کرده است. از نقاط قوت این بازی به حرکت‌های طبیعی کارکترهای خودی و دشمن اشاره کرد. این موضوع برای گیمرها بسیار ملموس است و همواره گیمرها در دیدن تریلرهای بازی‌ها به این نکته دقت فراوانی می‌کنند. این نکته برجسته در حالی در ارتش‌های فرازمینی به خوبی و ماهرانه رعایت شده که در بسیاری از بازی‌های مشابه خارجی شاهد این باگ خرد کننده هستیم.

تصاویر بازی ارتش‌های فرازمینی

از دیگر نقاط مثبت بازی طراحی زیبا در کنار تنوع اسلحه‌ها است. این نکته مثبت زمانی قوت میگیرد که شما شاهد ساخت صدای بسیار قوی برای اسلحه‌ها هستید. در طراحی سلاح‌ها و استفاده آنها به نکات ریزی مانند لگد اسلحه در زمان شلیک هم توجه شده است.

در برگیری میدان جنگ تا حدی است که گیمر را در هنگام بازی به خوبی جذب خود می‌کند. فرو ریختن باران از آسمان و نقش بستن قطرات باران بروی شیشه مانیتور شما از دیگر افکت‌های جذابی است که در این بازی گنجانده شده است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد