۱۳۹۳/۱۰/۰۵
–
۱۶۷ بازدید
از سه راه به ثبوت می رسد:
نخست از طریق پیامبر (ص) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهی خود را به فرمان حق تعیین کند، و او را به همة مردم معرفی نماید، و در واقع او هم در این مسأله واسطة انتقال فرمان خدا به مردم است.
دو ّم از طریق مشاهدة «معجزات» ، یعنی انجام خارق عاداتی که از طاقت بشر بیرون است ، آن هم توأم با تحدی و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند.
از سه راه به ثبوت می رسد:
نخست از طریق پیامبر (ص) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهی خود را به فرمان حق تعیین کند، و او را به همة مردم معرفی نماید، و در واقع او هم در این مسأله واسطة انتقال فرمان خدا به مردم است.
دو ّم از طریق مشاهدة «معجزات» ، یعنی انجام خارق عاداتی که از طاقت بشر بیرون است ، آن هم توأم با تحدی و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند.
راه سومی نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آوری قرائن است، یعنی مجموعه صفات و اعمال و ویژگی هایی در کسی دیده شود که انسان از ملاحظة آنها، یقین پیدا می کند که او امام معصوم و پیشوای الهی است ، علم و آگاهی او ، به ضمیمة ویژگی های اخلاقی و صفات انسانی و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها ، دست به دست هم می دهند و به یقین ثابت می کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر (ص) است
پیام قرآن ج 9، حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سایر همکاران
نخست از طریق پیامبر (ص) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهی خود را به فرمان حق تعیین کند، و او را به همة مردم معرفی نماید، و در واقع او هم در این مسأله واسطة انتقال فرمان خدا به مردم است.
دو ّم از طریق مشاهدة «معجزات» ، یعنی انجام خارق عاداتی که از طاقت بشر بیرون است ، آن هم توأم با تحدی و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند.
راه سومی نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آوری قرائن است، یعنی مجموعه صفات و اعمال و ویژگی هایی در کسی دیده شود که انسان از ملاحظة آنها، یقین پیدا می کند که او امام معصوم و پیشوای الهی است ، علم و آگاهی او ، به ضمیمة ویژگی های اخلاقی و صفات انسانی و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها ، دست به دست هم می دهند و به یقین ثابت می کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر (ص) است
پیام قرآن ج 9، حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سایر همکاران