خانه » همه » مذهبی » با دهان بسته خدا چیزی نمی دهد

با دهان بسته خدا چیزی نمی دهد


با دهان بسته خدا چیزی نمی دهد

۱۳۹۲/۰۹/۰۲


۳۹۷ بازدید

موضوع: با دهان بسته خدا چیزی نمی دهد.

استاد: حضرت آیت الله ضیاء آبادی

دعا و تضرع در محضر خداوند

موضوع: با دهان بسته خدا چیزی نمی دهد.

استاد: حضرت آیت الله ضیاء آبادی

دعا و تضرع در محضر خداوند

همیشه دعا کنید، نگویید خدا قضا و قدرش را مشخص کرده است اگر بخواهد می دهد و نخواهد نمی دهد، نه اینجور نیست گاهی خدا مقدر داشته اما گفته اگر دعا کردی اگر خواستی من هم می دهم، اما اگر لب بستی نمی دهم؛ خدا را بخوان نگو کار گذشته است اینجور نیست ؛خدا درجاتی برای اشخصاص مقدر کرده است و آن هم به شرط خواستن است اگر می خواهی می دهم و نمی خواهی نمی دهم پس باید دعا کرد.

بنده ای که دهان خود را بسته و گدایی نمی کند خدا به او نمی دهد، باید خدا خدا کنید خدا را صدا کنید خدا هم دوست دارد بنده اش بگوید یا الله؛ مسلما هیچ یا الله ای بی جواب نمی ماند پس دعا کنید و خدا هم اجابت می کند اگر اعتنا نکنید به شما نمی دهد پس دعا لازم است.

ما مخلوق هستیم باید عرض حاجت کنیم گدایی خدا عزت است اصلا این گدایی فن خاصی دارد یک آدابی دارد دل سوخته چشم گریان و مضطر میخواهد و این ها شرط دارد باید غذایت و کارت پاک باشد تا دعایت استجاب شود بعدش هم باید امر به معروف و نهی از منکر نمود باید این دو رکن اساسی نیز در زندگی یتان باشد تا دعاهایتان به اجابت برسد.

رابطه دعا و امر به معروف

وقتی مردم گناه می کنند موسیقی حرام گوش می دهند ربا خواری حرام می کنند ،به آنها بگویید امر به معروف و نهی از منکر کنید، اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید مطمئن باشید کفار و اشرار بر شما مسلط می شوند و هرچه هم خوبان دعا کنند چون محیط و جامعه محیط امر به معروف و نهی از منکر نیست دعای خوبان هم اجابت نمیشود.

عبادت و تربیت روح انسان

ما ظاهر را چسبیده و باطن را رها کرده ایم روح اگر نفاق و شرک باشد بیچاره ایم همش دنبال درمان جسم و بدن ظاهری هستیم مواظبیم جسم مان سرطان نگیرد اما به فکر درمان روح نیستیم ما به ظاهر عبادات جدی هستیم و کوشش می کنیم و چسبیده ایم به ظاهر عبادات اما به باطن هرگز.

آیا وضو می گیریم می دانیم یعنی چه یا فقط به ظاهر آن توجه داریم در وضو همان طور اعضای بدن را از آلودگی را با وضو پاک می کنیم باید روح را نیز پاک کنیم روح هم آلوده می شود بدن را برای مردم پاک می کنیم اما جان را برای خدا پاک نمی کنیم این نماز ما ظاهرش خوب است ،اما باطنش ضعیف است باید وضوی قلب هم بگیریم روح آلوده ی حریص بد بین بد خو تهمت زن کثیف است پس نماز هم مقبول نیست ، نماز صحیح است اما مقبول نیست، نماز بدن وضوی بدن می خواهد و نماز قلب وضوی قلب می خواهد .

حج ما نیز ظاهرش خیلی خوب است غوغا می شود اما باطنش چیست آیا قبل از به مکه رفتن قلبت را از غیر خدا پاک کرده ایی حق الناس را داده ایی آیا محرم> شدی غیر خدا را از دل بیرون کردی و هر چه غیر خدا بود حرام کردی به دلت.

ما همه چی از خدا میگیریم روی زمین خدا می غلطیم یسار و یمین خداست بعد می گویم خدا کو؟ چرا خدا را نمی بینیم؟ این از کوری جان ماست ماهی تا در دریا هست آب را نمیشناسد اما همین ماهی را روی خاک انداختند “آب را می شناسد و با دهانش می گوید آب آب آب.

ظواهر باید باشد اما توقف رد این ظواهر درست نیست در جا زدن خوب نیست مراقب باشید داد و فریاد زدن ها زیاد مهم نیست ببینید در این دعای عرفه امام حسین (ع) چه گفته است اگر یک جمله را هم بگیریم بس است می آییم چهار ساعت طولانی دعای عرفه را می خوانیم داد و فریاد گریه هم میکنیم این خوب است اما اگر یک جمله از معنای آن بفهمیم خوب است فقط یک جمله بفهمیم که این چشمی که تو را حاضر و ناظر نمی بیند کور است همین یک جمله کافیه ما مقابل یک بچه هفت ساله کار بد نمیکنیم اما چرا در مقابل خدا گناه می کنیم و هیچ خجالت نمی کشیم اما می آییم چهار ساعت دعای عرفه طولانی می خوانیم اما عمل نمی کنیم.

………………

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد