خانه » همه » مذهبی » تشکیل جامعه منتظران در جهان تضمینی برای انقلاب ایران

تشکیل جامعه منتظران در جهان تضمینی برای انقلاب ایران


تشکیل جامعه منتظران در جهان تضمینی برای انقلاب ایران

۱۳۹۲/۱۱/۲۴


۴۷ بازدید

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با شبستان:

تشکیل جامعه منتظران در جهان تضمینی برای انقلاب ایران

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به تشکیل جامعه منتطران و تضمینی برای انقلاب ایران گفت: باید همه منتظران جهان را در کنار هم قرار دهیم و برای تحقق آرمان ها و اهداف بلند مهدویت بکوشیم.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با شبستان:

تشکیل جامعه منتظران در جهان تضمینی برای انقلاب ایران

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به تشکیل جامعه منتطران و تضمینی برای انقلاب ایران گفت: باید همه منتظران جهان را در کنار هم قرار دهیم و برای تحقق آرمان ها و اهداف بلند مهدویت بکوشیم.

حجت الاسلام رحیم کارگر، مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به آینده انقلاب اسلامی در پرتو آموزه مهدویت گفت: لازم است از طریق تحلیل های آینده پژوهانه و روش های خاص آینده پژوهی آینده های محتمل، ممکن و مطلوب را بسنجیم و بتوانیم آینده مطلوب انقلاب را تدوین و زوایای پنهان آن را مطالعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ترسیم آینده مطلوب انقلاب اسلامی در پرتو مهدویت با سناریوهایی روبرو هستیم که ازسوی دانشمندان مطرح است، خاطرنشان کرد: حمله نظامی به ایران، انزوای ایران و وابسته کردن آن به بلوک قدرت، حفظ وضعیت فعلی ایران و مهار آن، گسترش شدید و نفوذ ایران بر تمامی دنیا و بر قله قدرت نشستن ایران به لحاظ نظامی، سیاسی و علمی از جمله این سناریو ها هستند که باید مورد توجه ما قرار گیرند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه باید برای این سناریوها راهبرد و سیاست های مناسبی اتخاذ کنیم، اظهارداشت: البته امیدواریم که آینده انقلاب به خوبی و مدنظر ما پیش رود و ایران در اهداف خود موفق شود.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به اینکه مهدویت یک نوع خوش بینی و آینده نگری مثبت را فراروی ما قرار می دهد، تصریح کرد: در این رویکرد ما امیدواریم که انقلاب اسلامی ایران متصل به حکومت جهانی حضرت شود چرا که این رویکرد در روحیه و توان ما اثر مضاعفی دارد.

وی ادامه داد: وضعیت خاورمیانه در حال حاضر تیره و تاریک است و جریان تروریستی و افراطی گرایی در این منطقه در حال رشد و گسترش می باشد که می توان این افراد را در خونریزی ها از یاران سفیانی زمان معرفی کرد.

حجت الاسلام کارگر با تاکید بر اینکه مهدویت را باید در راس چشم اندازهای خود قرار دهیم، افزود: در این زمینه باید چند الگو و محور را داشته باشیم که الگوی اول تشکیل جامعه جهانی برای حضرت است.

این پژوهشگر مهدوی گفت: در این محور باید برنامه های علمی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ما در صدد این باشد که جامعه آرمانی را هدف قرار دهیم و با تمام توان به سمتش حرکت کنیم که البته هنوز وارد این مرحله نشده ایم زیرا که صرفا می خواهیم به اعتقاد خود به مهدویت پایبند باشیم.

وی خلق چشم اندازهای جامعه منتظر را از دیگر پیوندهای انقلاب اسلامی و مهدویت دانست و بیان داشت: در قدم بعدی که متناسب با امکانات است باید چشم اندازی برای انقلاب ایران در نظر بگیریم تا در آن تحقق فراگیر و همه جانبه جامعه مطلوب منتظر باشد جامعه ای که نیروهای مومن و انقلابی را در خود بروز و ظهور دهد.

حجت الاسلام کارگر اظهار داشت: در حقیقت تضمین آینده انقلاب اسلامی این است که اهداف و آرمان های آن را با انتظار پویا و سازنده عجین بسازیم زیرا رشد و گسترش و تداوم انقلاب منوط به این است که آموزه انتظار را در زندگی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نهادینه و کاربردی کنیم.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به تشکیل جامعه منتطران و تضمینی برای انقلاب ایران گفت: باید تلاش کنیم همه منتظران جهان را در کنار هم قرار دهیم و برای تحقق آرمان ها و اهداف بلند مهدویت بکوشیم در این راستا لازم است با یک استراتژی و راهبرد اساسی به فکر تشکیل جامعه جهانی منتظران باشیم.

وی تصریح کرد: در آن جامعه یک سری برنامه ها، اهداف و روش های مشترکی چیده می شود که در آن منظومه معرفتی خواهیم توانست حق طلبان عالم را جمع کنیم بنابراین متصل کردن صفوف منتظران منجی در جهان، انقلاب اسلامی ایران را تضمین می کند و اگر این جامعه شکل بگیرد نیرویی قوی در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام کارگر صدور فرهنگی انقلاب در پرتو تعالیم رهایی بخش مهدویت را تضمین انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: از طریق انتقال معارف مهدویت باعث می شویم که علاقه مندان به انقلاب اسلامی در دنیا بیشتر شوند و آرمان های انقلاب را از طریق آموزه متعالی مهدویت به تمامی دنیا می رسانیم و باعث می شویم که مردم دنیا نه تنها با انقلاب ایران بکله با انقلاب جهانی بیشتر آشنا شوند.

این پژوهشگر مهدوی گفت: وظیفه ما در حفظ و نگهداری انقلاب ایران بسیار زیاد است و حضور ما در صحنه های عمل می تواند محک خوبی برای ما باشد که اعتقادات و باورهای خود به مهدویت را به خوبی نشان دهیم.

پایان پیام/

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد