خانه » همه » مذهبی » ساده زیستی و عزت طلبی برند مدیران و دولتمردان زمینه ساز ظهور است

ساده زیستی و عزت طلبی برند مدیران و دولتمردان زمینه ساز ظهور است


ساده زیستی و عزت طلبی برند مدیران و دولتمردان زمینه ساز ظهور است

۱۳۹۵/۰۶/۰۹


۱۸۱ بازدید

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در گفت و گو با شبستان:

ساده زیستی و عزت طلبی برند مدیران و دولتمردان زمینه ساز ظهور است



دولتمردان و مدیران زمینه ساز ظهور، به دنبال دکوراسیون، ماشین های لوکس و آنچنانی و یا منشی های فراوان نیستند. ساده زیستی برندی است که در یک دولت اسلامی در همه جا به چشم می خورد و برای جلوگیری از امواجی از مفاسد می توان به آن پناه برد.

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در گفت و گو با شبستان:

ساده زیستی و عزت طلبی برند مدیران و دولتمردان زمینه ساز ظهور است



دولتمردان و مدیران زمینه ساز ظهور، به دنبال دکوراسیون، ماشین های لوکس و آنچنانی و یا منشی های فراوان نیستند. ساده زیستی برندی است که در یک دولت اسلامی در همه جا به چشم می خورد و برای جلوگیری از امواجی از مفاسد می توان به آن پناه برد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در رابطه با شاخص های مدیران در دولت زمینه ساز ظهور اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که به نیابت از امام زمان عجل الله تعالی فرجه تشکیل شده و بنیانگذار آن نایب ایشان بوده و در پیام های خود به طور متناوب به این مسئله اشاره می کرد و می فرمود: «این نظام زمینه ساز است و این از طلیعه سحر است.»

وی افزود: مردم نیز همواره این تلقی را از این نظام داشته اند. یعنی هم مردم و هم امام هر دو به شکل هماهنگ می گفتند که این نظام تا انقلاب حضرت مهدی علیه السلام ادامه دارد و این برند زمینه ساز بودن انقلاب اسلامی، برای انقلاب حضرت مهدی علیه السلام همیشه بر زبان مردم بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این در حالی است که چنین ادبیاتی در میان دولت ها، از زمان پیروزی انقلاب تاکنون چندان قوی نبوده و بسیار کم به این مسئله توجه شده است. در صورتی که نظام، رهبری و مردم چنین تلقی ای از نظام داشته اند.

موسس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در ادامه بیان کرد: مدیران یک دولت زمینه ساز باید شاخص هایی را مدنظر قرار دهند که در دعای افتتاح به چند مصداق بارز آن اشاره شده است. آنجا که می فرماید: «تعز بها الاسلام و اهله…» اسلام و اهل اسلام (مسلمین) می بایست عزیز باشند. بنابراین ملاک عزت اسلام است، «اسلام عزیز» یعنی اسلامی که نفوذ نمی پذیرد و مسلمانان نیز محکم و استوار در همه عرصه ها حضور پیدا می کنند.

کارشناس مدیریت اسلامی با اشاره به اینکه عزت به عنوان یک شاخص مبنایی مطرح است، گفت: عزت به معنای صلابت و اقتدار است و اگر همین را ملاک قرار دهیم در مقابل آن ذلت قرار می گیرد. همچنان که در دعای افتتاح نیز چنین اشاره شده که: «تذل بها النفاق و اهله» در دولت کریمه که برند دولتی است و متناسب با خواسته های امام زمان عجل الله تعالی فرجه تشکیل می شود ذلت برای نفاق و منافقین است.

حجت الاسلام قوامی در توضیح مفهوم منافق بیان کرد: منافق کسی است که در جامعه شکاف ایجاد می کند، شکاف به هر معنا، شامل شکاف میان پولدار و فقیر، شکاف بین قدرتمندان و قدرت مداران با ضعیفان و …

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: عزت یک جامعه اسلامی در همه عرصه های مختلف باید قابل لمس باشد. در سیاست، در فرهنگ، اقتصاد، هنر و مهمتر از همه در عرصه اجتماعی. به گونه ای که فرزندان یک سرزمین اسلامی باید نسبت به سایر کشورهای غیراسلامی احساس عزت و سربلندی داشته باشند. دانشگاه یک جامعه اسلامی باید بتواند عزت آفرین باشد. تولید علم آن، دانشجویان این دانشگاه ها، فارغ التحصیلان آن، اساتید و … همواره عزت مندانه در همه جا دیده شوند. یعنی ما به عنوان یک جامعه اسلامی همیشه و در همه جا باید از یک رنکینگ بالا برخوردار باشیم، این یک شاخص اصولی است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به مفهوم واقعی عزت در اسلام گفت: عزیز بودن اسلام به این معنا نیست که اسلام مخوف و خشن است بلکه اسلام صلح طلب است و برای ایجاد تمدن انسانی برنامه ریزی می کند. منظور ما از عزت اسلام این نیست که اسلام باید خوفناک باشد و همه از آن بترسند. امروز یک اسلام هراسی و حتی مهدی هراسی در دنیا تبلیغ می شود و صهیونیست ها حتی از امام مهدی علیه السلام یک رهبر ترسناک و خشن ترسیم می کنند که فقط انسان ها را می کشد اما کلمه عزتمندی به معنای این نیست که دولت منتسب به حضرت حجت علیه السلام یک دولت مخوف است.

وی تصریح کرد: شما امروز داعش را می بینید که به معنای واقعی کلمه خوفناک است. اصولا همه کارها و اعمال آن ترسناک است حتی ظاهر آدم هایش. در حالی که وقتی از مدینه النبی صل الله علیه وآله در روایات ما یاد می شود چند شاخص در آن به چشم می آید که یکی از آنها امنیت است که زیربنای همه امور محسوب می شود.

حجت الاسلام قوامی افزود: مدینه مهدوی را نیز مدینه العلم نامیده اند؛ یعنی شهر علم و تمدن، مدنیت و تمدنی که در این دولت ایجاد می شود یک شاخصه و معیار بسیار بالا دارد. در یک دولت اسلامی و زمینه ساز ظهور نیز ساده زیستی، تجمل گرا نبودن، جهادی بودن، حقوق های نجومی نداشتن و … از شاخص های مهم دولتمردان به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دولت شهید رجایی گفت: شهید رجایی لباس ساده ای داشت از خانه شخصی استفاده می کرد، فرزندان و خانواده او حق استفاده از امکانات دولتی را نداشتند و عمده ترین شاخص دولت وی ساده زیستی بود.

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در ادامه یادآور شد: دولت اسلامی هیچ گاه به دنبال دکوراسیون، ماشین های لوکس و آنچنانی و یا منشی های فراوان نیست، ساده زیستی برندی است که در یک دولت اسلامی در همه جا به چشم می خورد و برای جلوگیری از امواجی از مفاسد می توان به آن پناه برد.

حجت الاسلامی قوامی همچنین تاکید کرد: مرحوم شهید رجایی همواره چند مسئله را یادآور می شد و می گفت: من مقلد امام هستم؛ این یعنی مقلد امام زمان بودن، دوم اینکه می گفت من برادر دولتمردان هستم؛ یعنی اخوت یکی از ویژگی ها و معیارهای دولت او بود که از شاخص های دولت مهدوی نیز محسوب می شود. و سوم این که همواره سخن از عدالت داشت و این مسئله به عنوان یک شاخص اصیل و مهمترین ویژگی در دولت او مورد توجه بود.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد