خانه » همه » مذهبی » سعید زیباکلام: سیاست ‘تنش‌زدایی’، آن هم به هر قیمتی، باعث فراموشی دشمنی دشمن می‌شود

سعید زیباکلام: سیاست ‘تنش‌زدایی’، آن هم به هر قیمتی، باعث فراموشی دشمنی دشمن می‌شود


سعید زیباکلام: سیاست ‘تنش‌زدایی’، آن هم به هر قیمتی، باعث فراموشی دشمنی دشمن می‌شود

۱۳۹۲/۱۱/۲۷


۹۵ بازدید

مهم‌ترین محورهای سخنان سعید زیبا کلام، استاد دانشگاه تهران در گفتگو با «نسیم»، بدین شرح است:

مهم‌ترین محورهای سخنان سعید زیبا کلام، استاد دانشگاه تهران در گفتگو با «نسیم»، بدین شرح است:

– جواب این سوال که “چرا گستاخی‌های آمریکا بیشتر شده است؟”، اصلا پیچیده نیست. وقتی طرف مقابل علنا و رسما مصمم بر برانداختن نظام مردمی و دموکراتیک ماست و وزارتخارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش‌زدایی است، وقتی وزیرخارجه ما به جای اعتراض و موضع گیری قاطع و سنجیده پشت سر مردم پنهان می‌شود و می‌گوید “مردم در 22 بهمن پاسخ آنها را خواهند داد”، وقتی آمریکا رسما به کرات از عدم به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران سخن می‌گوید و در مقابل وزیر امورخارجه دولت تدبیر و امید در کمال بی‌تدبیری از مواضع خودش عقب نشینی می‌کند، باید هم گستاخی‌های آمریکایی‌ها بیشتر شود.

– وزارتخارجه دولت تدبیر و امید مستمرا و بطور سیستماتیک از مواضعی که سال‌های سال بر سیاست خارجه ما حاکم بوده عقب نشینی می‌کند و وقتی ما موضع‌گیری سنجیده و قاطعی از آنها نمی‌بینیم بایدهم توقع داشته باشیم که این زیاده‌خواهی‌ها و مطالبات گستاخانه‌ آمریکایی‌ها که در شان هیچ حکومت مستقلی نیست بیش از پیش شود و این تازه اول کار است.

– باتوجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مردم ایران باید منتظر مداخله‌های توهین‌آمیزتر آمریکایی‌ها باشند.

– وقتی وزارت خارجه به دنبال تنش زدایی به هر قیمتی می‌باشد این سیاست منجر به فراموشی دشمنی دشمن و گستاخی دشمن می‌شود.

– دولت بنای کارش را به جای توجه به جلوگیری از حیف و میل اموال بیت‎‌المال وریخت و پاش‌ها به این معطوف کرده که به هر صورتی که شده بخش بسیار کوچکی از اموال مسدود شده‌ ایران را پس بگیرد. دولت باید سعی کند که توان ملی را هرچه بیشتر افزایش دهد.

– نیروهای آگاه و انقلابی جامعه و رسانه‌ها باید بکوشند سوابق و اعمال جاری و فعلی آمریکا را هرچه بیشتر برای مردم بیان کنند.

– آگاهی عمومی مردم باید بیشتر شود اگر این فرهنگ جابیفتد و استمرار پیدا کند می‌شود بر این “سیاست خائفانه” دولت تدبیر و امید فائق آمد.

نسیم ۱۳۹۲/۱۱/۲۷

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد