خانه » همه » مذهبی » عرفان حلقه و فرادرمانی

عرفان حلقه و فرادرمانی


عرفان حلقه و فرادرمانی

۱۳۹۲/۱۰/۱۰


۲۷۴ بازدید

ویرایش علمی – یکی ازعرفانهای نوظهور عرفان کیهانی یاحلقه است برایم جای سؤال است چطوربابستن چشم وسکوت کردن وتمرکزازطریق حلقه به خداوصل میشوندوپیام اورادریافت میکنندوحتی بعضی بیماری رادرمان میکنند؟آیاهمین عامل دلیلی نمیشودبرای جذب جوانان مذهبی که خدارامیجویندودرمواردی مشکلشان رابه هردری میزنندحل نمیشود؟

همانطور که در سوال خود به آن اشاره کردید، متاسفانه تعدادی از افرادی که جذب عرفان حلقه می‌شوند، ناشی از ادعای فرادرمانی بیماری‌های جسمی و روحی توسط عرفان حلقه می‌باشد که مدعی‌اند با اتصال به عالم بالا، باعث درمان این بیماری‌ها می‌شود. در عرفان حلقه ادعا می‌کنند که به دلیل خروج موجودات غیر ارگانیک از وجود انسان، سلامتی و بهبودی حاصل می‌شود. انسان به عنوان شعور جزئی به شعور کل وصل می‌شود و اسکن شده و درمان می‌شود و تشرع ذهنی از بین می‌رود و شهر سلولی بدنتان متعادل می‌شود مثلا قبلاً فرمان به پرکاری می‌داده و الان متعادل می‌شود .
این در حالی است که تاکنون ادعاهای درمانی و شفای آنها به صورت علمی ثابت نشده است. مسئله ای که در عرفان حلقه با فرادرمانی از آن یاد می‌شود، در طب وارد نشده و صحت یا سقم آن را نمی‌توان با موازین و اصول علمی بررسی کرد، اما آنها سعی دارند از طریق ارتباط دادن آن به مسائل معنوی، ادعای درمان و شفادهی داشته باشند. جالب آن است که وقتی افرادی صرفا با هدف درمان بیماری‌های جسمی خود در این کلاس‌ها حاضر می‌شدند و بیماری‌شان بهبود نمی‌یافت، با این جمله از سوی مسترهای عرفان حلقه روبرو می‌شدند که شما خوب تسلیم نشدید و خوب شاهد نبودید و لذا فرآیند درمان بخوبی صورت نگرفته است.
با بررسی و مقایسه تعاریف ریکی و عرفان کیهانی براحتی می توان دریافت که ادعاهای فرادرمانی عرفان کیهانی برگرفته از ریکی است ! اما در همین ریکی که خاستگاه آن در ژاپن بود، در سال 2008 یکسری از اندیشمندان اروپایی به ژاپن رفته و مطالعاتی درباره آن انجام دادند و متوجه شدند ادعاهایی که می‌شود درست نیست، یعنی در بیشتر مواقع، شاید در حدود 55% به نتایج مطلوب نمی‌رسد. آنها ادعا می‌کنند با انرژی تأثیر می‌گذارند ولی به نتیجه‌ای مطلوب نمی‌رسند. این در حالی است که انجمن طب مکمل و انجمن انرژی درمانی که در آمریکا است نیز، این موضوع را تایید نکرده است.
نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است انرژی درمانی هیچ ربطی به عرفان ندارد و ما باید بین این دو تمییز قائل شویم. بر فرض اینکه یک فرد هم خوب شد، اولاً باید اثبات شود فرد آزمایش‌ها و شواهد گذشته بیماری را داشته و در اثر این عمل خوب شده است. آیا اگر فردی به حرم امام رضا(ع) رفته و شفا پیدا کند، موضوع را به راحتی می‌پذیرند؟ عکس‌های قبل و بعد از بیماری و تائیدیه‌های کمیسیون پزشکی را بررسی می‌کنند تا اعلام کنند که شفا پیدا کرده یا خیر! حال چطور می‌شود آقایان می‌گویند ما با انرژی درمانی افراد را درمان می‌کنیم و هیچ مرجع پزشکی آن را تأیید نمی‌کند، چطور‌ می‌گویند که نمره 8 عینک را به صفر تبدیل می‌کنم، یا ناراحتی قلبی و ریوی شما را برطرف می‌کنم؟ آیا تا به حال توانسته‌اند در مراجع و مراکز پزشکی این موضوع را تائید و ثبت نمایند؟ در غرب هم با این همه تجهیزات پزشکی این مورد تأیید نشده است. متاسفانه عموم مردم وقتی با این قضایا برخورد می‌کنند آن را با مباحث عرفانی مخلوط می‌دانند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد