خانه » همه » مذهبی » مسیحیت تبشیری در ایران

مسیحیت تبشیری در ایران


مسیحیت تبشیری در ایران

۱۳۹۵/۰۹/۱۲


۱۸۷۶ بازدید

درباره فعالیتهای مسیحیت تبشیری در ایران و اهدافشان توضیح دهید؟

فعالیت های مسیحیت تبشیری در ایران ، اهداف مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی از قبیل مقابله با انقلاب اسلامی و موج گسترده بیداری اسلامی، برخورد تمدنی و احیای جنگ های صلیبی، تسلط بر منابع و بازارهای کشور و.. داشته [ ر.ک: http://www.bashgah.net/fa/content/print_version/93326] هرچند به دلیل دلبستگی عمیق مردم ایران به اسلام و اهل بیت پیامبر(ص)، میزان توفیق چنین تلاش‌هایی بسیار محدود است، در عین حال، متاسفانه شاهد آسیب هایی خصوصا در میان جوانان می باشیم. در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما با روشها و عوامل این موضوع مطالبی ارائه می شود:مسیحیت دروغین:
در ایران بر اساس نتایج یک تحقیق انجام شده در این زمینه، این دسته از تبلیغات مسیحیت حاوی هجمه علیه اسلام، عشق منحرف، محبت ظاهری، تساهل و تظاهر به مثبت‌اندیشی است که ماهیت این تبلیغات در آن آشکار است.
هجمه علیه اسلام:
بسیاری از عناصر فعال در حوزه تخریب دین مبین اسلام به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خدمت این نوع ترویج مسیحیت قرار دارند. همینطور نگاه به برخی از عناوین مطرح شده بیانگر عمق کینه‌توزی این جریان نسبت به ساحت مقدس اسلام، پیامبر اعظم(ص) و خاندان پاک پیامبر اسلام(ص) است. برخی از این فعالیت‌ها به استناد غلط به آیات قرآن و در راستای هجمه علیه معنویات انجام شده است. هجمه علیه اسلام در این تبلیغات در حالی صورت می‌گیرد که مسیحیت واقعی نه تنها منکر اسلام بلکه مبشر آن بوده است. از دیگر شیوه‌های جذب گروه‌های مسیحی استفاده از عنوان روحانی و طلبه است که افراد طی آن ادعا می‌کنند مدتی را در کسوت روحانیت گذرانده و اکنون «پشیمان شده‌اند».
عشق منحرف:
عشق منحرف و مخرب در اغلب آموزه‌های این دسته از مبلغان مسیحیت قابل مشاهده است. بدیهی است آموزه‌هایی از این دست زمینه‌های مفاسد متعدد اخلاقی و اعتقادی را فراهم می آورد. همچنین بر سبب عشق ورزیدن هر گناه و لغزش و هرگونه رسم منحرف کننده فرهنگی نظیر مهمانی‌های شبانه سراسر فساد و …، توجیه پیدا می‌کند.
محبت ظاهری:
محبت ظاهری از ارکان محتویات این شیوه تبلیغی مسیحیت در ایران است. نامگذاری شبکه‌های تلویزیونی، سایت‌ها، کتب و سی‌دی‌ها نیز بیانگر علاقه‌مندی ظاهری مبلغان به قرار دادن شعار محبت در کانون تبلیغات مسیحیت است.
تظاهر امید به آینده:
دیگر محوری که در محتوای تبلیغات مسیحیت به کرات مورد توجه و تکرار قرار می‌گیرد تظاهر امید به آینده است. در حقیقت گردانندگان صحنه تبلیغات مسیحیت دریافته‌اند که انسان امروزی نیازمند امیدواری است و از همین دریچه نهایت تلاش خود را برای مرتبط ساختن امید به آینده جهت دعوت افراد به مسیحیت به کار می‌بندند.
تظاهر به مثبت‌اندیشی:
سیل گسترده مکاتب و نظریات مثبت‌اندیشانه اگر چه در برخی موارد حاوی نکات سازنده نیز است، اما تحقیقات به عمل آمده نشانگر این است که کانون تولید و پرورش این مباحث در جریان‌های مبلغ کلیسایی قرار داشته و با انگیزه بسیار قوی دنبال می‌شود. در حقیقت مسیحیت دروغین کنونی می‌کوشد تا با تظاهر به مثبت‌اندیشی خلاء معنوی عمیق پیروانش را پر کند.
شادی کاذب:
عنصر بعدی که در تبلیغات مبلغان مسیحیت نقش کلیدی دارد «شادی» است. شاد زیستن به مفهوم مسیحیت یعنی گوش دادن به موسیقی‌های پاپ نگین، خواندن سرودهای دسته جمعی، بوسیدن یکدیگر، رقص، نوشیدن شراب و … این اقدامات که هیچ یک با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگار نیست، مکررا تبلیغ می‌شود. طبیعتا گروه‌هایی از اقشار اجتماعی که تمایلات و قیود مذهبی کمتری دارند به سرعت جذب شده و به ارضای امیال نفسانی خود به نام مذهبی می‌پردازند.
تساهل افراطی:
مفهوم تساهل از جمله موارد محتوایی است که به شیوه‌های متعدد در قبال باورهای مذهبی پیروان ادیان تبلیغ می‌شود. در حقیقت به این دلیل تساهل در کانون تأکیدات تبلیغاتی قرار می‌گیرد، چون با استناد و استفاده از عوامل مرتبط با آن می‌توان تعصب دینی را کنار گذاشت. البته باید اضافه شود که تساهل در امور دینی در سال‌های اخیر به دفعات از سوی چهره‌های دگراندییشی نیز تبلیغ شده است و ایشان نیز زمینه‌های پذیرش ذهنی آنرا فراهم آورده‌اند.
ادعای معجزه:
تصاویر و متون تولید شده توسط دستگاه‌های تبلیغاتی مسیحیت عمدتا در بخش ویژه‌ای شامل معجزات مورد ادعا واقع می‌شود. زنان و پیرانی که از بیماری‌های سخت نجات یافته‌اند بیشترین حجم تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند. در حقیقت این دسته از مروجان مسیحیت امیدوارند با بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی پیرامون احتمال انجام معجزه در قبال بیماران و گرفتاران، طمع ناآگاهان را در جذب به مسیحیت برانگیزند.
کشف و شهود دروغین:
ادعاهای مضحک و مکرر کشف از کشیشان تلویزیونی و خانگی آنقدر ادامه یافته است که در حال حاضر حتی بسیاری از گروندگان تازه وارد نیز ادعای کشف و شهود می‌کنند. یکی از اعضای تیم این پژوهش، طی مصاحبه‌ای از فردی مرتد، دلیل تبلیغ دین مسیحیت را سؤال می‌کند، وی پاسخ می‌دهد: «من قصد نداشتم تبلیغ مسیحیت کنم، اما خداوند[مسیح(ع)] به من گفت: تو حتما باید پیام محبت من را به دوستان و فرزندانم برسانی و به آنها باید بگویی فیض خدا بر آنانی باد که به دیگران می‌گویند که من به خاطر آنان مصلوب شدم و دوباره بعد از سه روز زنده شدم.» باید توجه داشت که بر اساس این عقیده بدون مبنا، عالم هستی سه روز از خدایی خداوند بی‌بهره بوده است(http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8703310529)
شبکه‌های ماهواره‌ای و کلیساهای خانگی، مبلغ مسیحیت در ایران:
کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر پذیرای موج وسیع و پردامنه‌ای از تبلیغات مسیحیت بوده‌اند. در این میان ایران اسلامی نیز بیش‌ترین سهم از هجمه‌های این موج را دریافت کرده‌ است. یکی از موسسات پژوهشی در این زمینه تحقیقی انجام داده است که بر اساس آن تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، تبلیغات در اقشار، تبلیغات در کلیساهای خانگی، اینترنت و اغواگران،6 راه تبلیغ مسیحیت در ایران است.
تبلیغات تلویزیونی:
تلویزیون‌های ماهواره‌ای به صورت‌های گوناگون نقش بسزایی را در اعمال تبلیغات مسیحیت ایفا می‌‌کنند. این مجموعه‌های رسانه‌ای که به صورت شبکه‌ای و کاملا هماهنگ به تحرک می‌پردازند به شیوه‌های گوناگونی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در می‌آورند. از جمله این رسانه‌ها که با هزینه‌های بسیار گزافی راه‌اندازی و اداره می‌شوند می‌توان به شبکه‌های «تپش» و «محبت تی‌ وی»، «نجات»، «امید ایران»، « پارس تی ‌وی» و … اشاره کرد. برخی از این رسانه‌ها نظیر «پارس تی‌‌وی» بنابر دلایل 2 گانه‌ای همچون حذف کمک مالی از یک سو و عناد با اسلام از سوی دیگر، دست به تبلیغات مسیحیت می‌زنند.
محورهای القای این تلویزیون‌ها شامل این موارد است:
الف) تبلیغات مسیحیت صهیونیستی. یکی از مجریان شبکه تلویزیونی «نجات تی‌وی» می‌گوید: «کسی که اسرائیل را لعنت می‌کند در حقیقت به خودش لعنت می‌فرستند چون اسرائیل سرزمین مقدسی است پس کسی که می‌گوید مرگ بر اسرائیل آن مرگ به خودش بر می‌گردد.»
ب) انجام تبلیغات ویژه معتادان و معلولان با استفاده از تصاویر ساختگی و مجعول و انتشار موسیقی و تصاویر هیجان‌آور که به صورت مدام از این شبکه‌ها پخش می‌شود.
ج) نشان دادن مسیحیت به عنوان یک دین فراگیر که توانسته است تمامی نژادها را به خود جذب کند. این گونه اقدامات عوام‌فریبانه اغلب با انتشار نماهنگ‌هایی از درون ایران نیز همراه می‌شود.
تبلیغات شهری:
تبلیغات شهری مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات می‌شود. دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان کتاب‌هایی نظیر «بهای محبت»، «‌حیات در مسیح»‌، «تشبه به مسیح»، «‌دروس مقدماتی»، «زندگی تازه»، «آشنایی با کتاب مقدس»، «عیسی کیست؟»‌، «‌کلیسا»، «بشارت شخصی»، «اخلاقیات کتاب مقدس»، «چگونه باید دعا کرد؟»، «چگونه کتاب مقدس را دعا کنیم؟»، «‌روح القدس دوست و یاور شما»، «پرستش مسیحی»، «‌خادم مسیحی»، «‌ازدواج و خانواده»، «طرح الهی-انتخاب شما»، «راهنمای مطالعه انجیل یوحنا»، «اصول اعتاد ما»، «‌ماموریت کلیسا»، «خدمت تعلیم»، «‌مسیحی در جامعه» و …، توزیع سی‌دی‌های تبلیغی رایگان نظیر «عشق»، «خدا محبت است»، «کتاب آفرینش»، «‌داستان خدا» و … نیز از این دست اقدامات هستند.
تبلیغات در اقشار سازمان هماهنگ‌کننده:
تبلیغات مسیحیت با تشکیل گروه‌های متعددی درون کشور انجام تبلیغات را به صورت تخصصی علیه اقشار مختلف اجتماعی و سنی دنبال می‌کند.
الف) گروه سنی: بررسی‌های به عمل آمده توسط گروه پژوهشی نشانگر جذب گروه سنی بین 18 الی 20 سال است. این جذب در فاصله سنی 20 الی 25 سال با 40 درصد رشد مواجه است. در بخش مردان نیز این روند 60 درصد بیشتر است.
ب) گروه‌های اجتماعی: گروه‌های اجتماعی که دارای بیشترین اهمیت و اولویت در برنامه‌های جذب گروه‌های مبلغ مسیحیت هستند، عبارتند از: دانشجویان، معتادان، مخالفان سیاسی نظام، دختران فراری و کودکان خیابانی، بهائیان، لائیک‌ها و معلولان جسمی و مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج. * تبلیغات در کلیساهای خانگی کلیساهای خانگی، منازلی هستند که کشیشان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل‌ها از سوی سازمان‌های کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسط مالک، امورات جذب در آنها صورت بگیرد. این مکان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی از کتب، سی‌دی‌ها و جزوات شب‌نامه‌ای و وبلاگ‌های اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و بروزرسانی می‌شوند. بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است. * اینترنت برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد اینترنت، زمینه‌ای را فراهم آورده است تا بسیاری از گروه‌ها و جریان‌های غیرقانونی از آن به عنوان وسیله‌ای امن، جهت تبلیغ و جذب بهره‌برداری کند. فعالیت مبلغان مسیحی در اینترنت با استفاده از حداقل 30 سایت و 180 وبلاگ شناسایی شده فعال، جریان دارد. تالار گفت‌وگوی این سایت‌ها به محلی برای جذب ایرانیانی تبدیل شده است که تبلیغی را دریافت و پس از مدتی به محافل خانگی دعوت می‌شوند. همچنین از دیگر کارایی‌های اینترنت برای گروه‌های مبلغ مسیحیت مظلوم‌نمایی، تشویش اذهان عمومی، و … از طریق انتشار اخبار کذب و بزرگ‌نمایی شده است. * اغواگران بررسی‌ها به عمل آمده نشان دهنده این مهم است که گروه‌های مبلغ انجیل، طیف وسیعی از اغواگران زن را در اختیار دارند و از این گروه برای جذب افراد مذکر بهره‌برداری می‌کنند. این گروه از افراد با سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره در محافل و با راه‌اندازی وبلاگ و چت کردن مبادرت به جذب جوانان هوس‌باز می‌کنند.(ttp://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8703310426)
گسترش تشکیلات مسیحیت به شکل شبکه‌های هرمی:
در بخشی از پژوهشی که در این زمینه صورت گرفته، به حرکت تشکیلاتی گروه‌های تبشیری پرداخته شده است. بیشترین کسانی که به مسیحیت روی خوش نشان می‌دهند از طریق دریافت پیام در رسانه‌ها این حرکت را پیگیری می‌کنند که به طور مختصر در این بخش به آن اشاره شده‌ است:
دریافت پیام اغلب گروندگان جدید به مسیحیت از سه راه به این آیین جذب شده‌اند: حضوری، تلویزیونی و اینترنتی. این افراد اغلب توسط فردی به آیین مسیحیت دعوت شده‌اند که در دانشگاه محل تحصیلشان و یا در محل کار و سکونتشان با آنها آشنایی داشته است. گروه دیگر نیز از طریق مشاهده برنامه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی به این آیین‌نامه گرویده‌اند. برنامه‌های جذاب، سخنرانان توانا، دروغ‌های بزرگ در زمینه اعجاز و…، گفتگوها و تبلیغ آزادی‌های مفرط در این برنامه‌ها بر جذب جوانان کمک شایانی می‌کند.
تماس با مبدأ:
مخاطبین تلویزیون‌های فارسی زبان اغلب با خارج از کشور تماس برقرار کرده و به وسیله مجریان و اپراتورهای تلفن به یکی از کلیساهای خانگی و کشیش‌های فعال در آن جذب می‌شوند. در خصوص سایت‌ها و مراجعان حضوری نیز شماره همراه کشیش در اختیار ایشان گذاشته می‌شود. اما قبل از مبادرت به تماس و یا فورا پس از برقراری اولین تماس طی چند مرحله مذاکره تلفنی به مراسم ورود به آیین مسیحیت دعوت می‌شوند.
دعوت به محافل:
افراد جذب شده در مرحله سوم به یکی از محافل داخل و یاخارج از کشور با درنظر گرفتن بضاعت مالی سفر برای مسافر یا مجموعه دعوت کننده دعوت می‌شوند. جلسات داخلی در منازل یاد شده موسوم به کلیساهای خانگی که اغلب در مناطق مرفه شهرهای بزرگ قرار دارد برگزار می‌شود. جلسات خارجی که بیشتر به منظور برنامه‌سازی، برگزاری جلسات بزرگ کلیسایی و…. برپا می‌شوند در کشورهایی نظیر ترکیه، قبرس، یونان و…. تشکیل می‌شود. عمده مهمانان این جلسات با هزینه سازمان‌های تبلیغی مسیحیت، سفر و اقامت می‌کنند.
به کارگیری و قرار گرفتن در سازمان:
مرحله چهارم سازماندهی جذب شدگان در گروه‌های محفلی است که به صورت منسجم و تحت نظر فرد مشخصی در هر شهر یا منطقه صورت می‌پذیرد. پس از مدتی افراد جذب شده پس از طی مراحل فشرده آموزشی به عوامل جذب که باید سازنده یک شبکه هرمی دیگر باشند تبدیل می‌شوند. بیشتر این افراد طوطی وار به تکرار آموزه‌هایشان می‌پردازند و از حداقل اطلاعات عقیدتی برخوردارند.
(http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8703310534)
روسپیان، معتادان و مخالفان سیاسی در معرض تبلیغ مسیحیت در ایران:
در فصل پایانی تحقیقی که درباره «مسیحیت دروغین در ایران» انجام شده، به گروه‌های گرونده پرداخته شده است. اکثر این افراد را افراد ناراضی، منزوی و ضداخلاق فردی و اجتماعی تشکیل می‌دهند و کمتر بین آنها اهل تامل و مطالعه یافت می‌شود. گروندگان چه کسانی هستند؟
دانشگاهیان با توجه به نقش و تأثیرات متقابل و بسیار مهم:
دانشگاهیان در تحرک جریان مسیحیت، سهم عمده‌ای از مجذوبان را دانشگاهیان (البته در سطوح پایین دانشجویی) تشکیل می‌دهند. این قشر از مجذوبان مسیحیت عموما دچار توهمات روشن‌فکرگونه و نوعی از تعصب نفس‌محور هستند. البته اغلب دانشجویان مسلمان از زیرپا گذاشتن شریعت مبین اسلام پرهیز دارند و تنها گروه اندکی دچار این انحرافات عقیدتی شده‌اند، اما طبیعتا بی‌توجهی به آنها می‌تواند منجر به گسترش پدیده ترویج جریان انحرافی مذکور در دانشگاه‌های کشور شود.
معتادان فعالیت این گروه‌ها به دلیل گسترش معضل اعتیاد در کشور، بسیار گسترش یافته است و نکته مهم در این بخش ارتباط معناداری است که در مبانی نظری و شیوه‌های عمل گروه‌های مذکور را به مسیحیت نزدیک می‌کند. در حقیقت با توجه به اینکه سیستم ترک اعتیاد مذکور نشأت گرفته از کشورهای غربی است بدیهی است که متولیان این گروه‌ها در آن مناطق ناچار به استفاده از مسیحیت به عنوان عامل معنوی هستند، اما استفاده بدون تغییر و تبدیل در حوزه نظر و عمل در ایران اسلامی می‌تواند اثرات زیان‌باری را به همراه داشته باشد. به عبارت روشن‌تر به دلیل اینکه معتادان اغلب دارای نارسایی‌ها و خلأهای معنوی هستند شبکه تبلیغات مسیحیت عزم جدی را در جذب این گروه آسیب دیده به کار بسته است. در همین رابطه برخی اقدامات رادیکال نیز از گروه‌های مروج در دست است. به طور مثال برادر و خواهر معتاد که ادعا می‌کنند دایی آنها روحانی بوده (دروغ بزرگ برای جذب افراد) و در حال حاضر مسیحی شده به کمپ‌های ترک اعتیاد واقع در اتوبان تهران- قزوین مراجعه کرده و قرآن را پاره پاره می‌کنند و سپس از افراد می‌خواهند که با اقدام مشابهی نسبت به مطالعه انجیل اقدام کنند، که البته این حرکت مذبوحانه با هوشیاری برخی از مدیران کمپ‌های ترک اعتیاد که علاقه‌های مذهبی داشته‌اند ناکام مانده است. نکته حائز اهمیت آنکه افراد خاص مذکور با اغفال برخی از جوانان در حال ترک اعتیاد، ایشان را جهت قاچاق خرد و کلان مواد مخدر به استان مازندران انتقال داده و جهت ادامه اعمال شیطانی‌شان در شهرهای اطراف تهران ساکن شده‌اند.
فواحش:
دختران فراری، زنان فاحشه، کودکان خیابانی و… به دلیل عدم برخورداری از پشتیبانی معنوی و مادی، دیگر طعمه‌هایی هستند که مورد بهره‌برداری مبلغان مسیحیت قرار می‌گیرند. این افراد با استدلال اینکه یکی از حواریون عیسی مسیح «فاحشه» بوده است و عیسی (ع) او را دوست می‌داشته است نسبت به جذب زنان فاسد به آیین مسیحیت اقدام می‌کنند و بعضا پس از جذب از همین افراد برای توزیع انجیل در معابر استفاده می‌کنند.
بی‌دین‌ها:
شکل‌گیری گروهی غیرمنسجم که باور مشخصی به هیچ یک از ادیان ندارند به صورت محسوس قابل مشاهده است. تلاش بعدی مبلغان مسیحیت بر روی این گروه از افراد جریان دارد. توفیق قابل توجهی نیز نصیب مبلغان می‌شود، زیرا افراد مذکور در عین حال آیینی را می‌پذیرند که هیچ الزام مشخصی را برای ایشان به همراه ندارد. * مخالفان سیاسی مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی ایران به نحو بارزی دچار بی‌هویتی در خصوص اندیشه دینی هستند. از یک‌سو ایشان باور دارند که باید روشنفکرانی باشند که دین را به عنوان مجموعه‌ای از عقاید کهنه تخریب کنند و از سوی دیگر به شدت احساس خلأ معنوی می‌کنند. همچنین مخالفان سیاسی جهت جبران خسارت‌های مادی و معنوی‌یشان در قبال برقراری حکومت اسلامی بهترین راه را در زمینه عقیدتی حرکت در مسیر مسیحیت انحرافی می‌یابند. شواهد بسیار زیادی از گرویدن سلطنت طلبان، گروه‌های رادیکال دانشجویی، اعضای سازمان‌های برانداز مسلح و…. در این زمینه موجود است. در ادامه این تحقیق به موضوع آسیب‌های رواج مسیحیت در ایران پرداخته شده است.
آسیب‌های رواج مسیحیت در ایران:
1. در دانشگاه‌ها: فعالیت و گسترش مسیحیت در ایران اسلامی آسیب‌های فراوانی را نیز متوجه فضای دانشگاهی کشور می‌کند:
کمرنگ شدن علایق و اعتقادات مذهبی دانشجویان مسلمان؛
گسترش انحرافات فکری و اخلاقی در بین دانشجویان که یکی از مظاهر آن بدحجابی و بی‌حجابی است؛
شکل‌گیری محافل و گروه‌های غیرقانونی دانشجویان؛
شکل‌گیری مهمانی‌های مفسده‌انگیز میان جوانان جذب شده به آیین انحرافی مذکور.
2. ‌در جامعه: آسیب‌هایی از فعالیت مبلغان مسیحیت بر پیکره فرهنگی کشور وارد می‌آید:
ترویج عرفان‌های انحرافی به عنوان عامل رهایی بشر و تکامل انسانی؛
ترویج انحرافات اخلاقی و فرهنگی به عنوان شادی؛
از دست دادن روحیه غیرت و تعصب دینی در سطوح مختلف جامعه؛
ترسیم فضای یأس آلود از آینده جوانان کشور و باورهای مذهبی ایشان؛
جذب اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر به آیین مسیحیت منحرف؛
رواج دیدگاه‌های غلط تاریخی نسبت به تاریخ ادیان الهی.
تهدیدات رواج مسیحیت در ایران:
در پی فعالیت و گسترش مسیحیت صهیونیستی، تهدیدهای متعددی متوجه فضای کشور می‌شود:
برقراری ارتباطات تلفنی و اینترنتی سریع با خارج از کشور که موجبات جذب افراد به سازمان‌های جاسوسی غرب را با انگیزه مذهبی فراهم می‌آورد؛
شیوع یافتن تفکر شیطانی تقدس اسراییل و آنچه مرتبط با آن است؛
افزایش مسافرت‌های قانونی و غیرقانونی اتباع جمهوری اسلامی ایران به محافل مشکوک، در کشورهای بیگانه راهکارهای مقابله با رواج مسیحیت در ایران بخش پایانی این تحقیق را تشکیل می‌دهند.
راهکارهای اجرایی برای مقابله با رواج مسیحیت در ایران:
راهکارهایی برای مهار جریان مسیحیت صهیونیستی در فضای عمومی و دانشگاهی کشور پیشنهاد می‌شود:
اطلاع‌رسانی به گروه‌های آسیب‌پذیر به گونه‌ای که موجبات تبلیغ مسیحیت را فراهم نیاورد؛
استفاده از اطلاعات موجود در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان و پاسخگویی صبورانه به شبهات دانشجویان؛
اطلاع‌رسانی وسیع و مؤثر به اساتید و مدرسان دانشگاهی؛
راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی مؤثر و فعال در این زمینه؛
جمع‌بندی و دریافت اطلاعات مربوط به گسترش گروه‌های مبلغ.
(http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8704021160)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد