خانه » همه » مذهبی » مضرات حمایت از تولید ملی

مضرات حمایت از تولید ملی


مضرات حمایت از تولید ملی

۱۳۹۵/۰۵/۳۰


۷۵۶ بازدید

سلاماقا در بیاناتشون با اقشار مردم فرموده بودند ک جلوی ورود کالای خارجی ک مشابه داخلی.ر و داره بگیریماما من یک سوال دارم۱- اگر چنین کاری بکنیم ایا رقابت به همون قدرت قبل باقی می مونه ؟مخصوصا اگر فقط یک برند از اون کالای خارجی در کشور داشته باشیموقتی شما در میدان مسابقه یک حریف قدرتمند دارین خیلی بهتر و سریع تر عمل میکنید تا زمانیکه حریفتون مثل خودتون ضعیفه یا اصلا حریف ندارین۲- علاوه بر اون، ایا این امکان سواستفاده رو برای برند داخلی نمیده؟وقتی مردم از کالای با کیفیت خارجی استفاده نکنند ،پس نمی دونند مثلا یک تلویزیون با فلان برند خارجی چه ویژگی های داره، چه مزایای بیشتری داره، برند داخلی میتونه جنسش رو با کمترین مزایا بفروشه و امکاناتشو کم کم اضافه کنه

با سلام و احترام به شما پرسشگر گرامی و تشکر از اعتماد و ارتباط مکرّر شما با این مرکز.

پرسشگر محترم! در دو قسمت به سوالاتتان پاسخ می گوییم. در قسمت اول، برای هر یک از دو سوال جوابی اجمالی و در قسمت دوم، یک پاسخ تفصیلی به صورت کلی.

قسمت اول (پاسخ اجمالی):

پاسخ اجمالی به سوال اول:

با تقویت و تاکید بر تولید داخلی و ممانعت از ورود کالاهای خارجی مشابه، تقاضا برای کالاهای داخلی افزایش یافته، در نتیجه، انگیزه و سود تولیدکننده و نیز اشتغالزایی و تولید افزایش می یابد. در اینصورت، سرمایه و سرمایه گذاران بیشتری رغبت به تولید می کنند. با افزایش تولیدکنندگان، آنها به منظور افزایش تقاضا و جذب مشتری بیشتر، سعی می کنند که با هم رقابت نمایند. در این رقابت کسی برنده است که اعتماد دائمی و عمیق مشتری را با کیفیت و خدمات‌رسانی بهتر جلب کند. از سوی دیگر با افزایش تولید داخلی و افزایش کیفیت آن، صادرات و رقابت با تولیدکنندگان خارجی افزایش می یابد. در این فضا نیز به منظور موفقیت در بازارهای خارجی باید کیفیت خود را آنچنان افزایش دهند که بتوانند در بازار خارجی نیز رقابت کند. پس تکیه بر تولید داخلی به افزایش تولید، اشتغالزایی، صادرات، رقابت و کیفیت می انجامد.

پاسخ اجمالی به سوال دوم:

اولا، در یک دهکده جهانی به سر می بریم که ارتباطات و اطلاعات بسیار سریع شده است. رفت و آمد به کشورهای دیگر آسانتر و بیشتر شده است. لذا مردم از کیفیت محصولات به راحتی آگاهی می یابند. علاوه بر اینکه، ما سالهای سال است محصولات خارجی را استفاده می کنیم و با کیفیت ها آشنا هستیم.

ثانیا، بسیاری محصولات خارجی نان برند خود را می خورند در حالی که در بعضی از تولیدات کشور ما چیزی کمتر از رقبای جهانی ندارد. اما از آنجایی که در رژیم گذشته مصرفگرا بار آمدیم، هنوز برند خارجی برای ما باارزشتر است حتی اگر تولیدات خوب ما (مثل پارچه و لباس) با برند خارجی به ما فروخته شود!!!!!

ثالثا، تولیدکنندگان ما با حمایت شدن، قرار است که با افزایش تولید و کیفیت هم بازار داخلی را پاسخگو باشند و هم چشم به صادرات بدوزند. چرا که بازارهای داخلی اشباع می شود. لذا ناگزیرند که کیفیت و دانش تولید را به اندازه سطح جهانی افزایش دهند تا قابل رقابت باشد. هنگامی که کالاهای صادراتی به دلیل غیراستاندارد بودن و بی کیفیتی مرجوع شود ناگزیریم که کیفیت را بالا می بریم.

قسمت دوم (پاسخ تفصیلی):

کشورهای موفق اقتصادیِ مشابه با شرایط کشور ما، همین روند را طی کرده اند یعنی «حمایت از تولید و کار و سرمایه داخلی». در تببین بیشتر این موضوع می توان دو الگوی ژاپن در شرق آسیا و آلمان در اروپا را مورد بررسی قرار داد؛ اگر امروز می بینیم که کشور ژاپن در جهان اقتصاد حرفی برای گفتن دارد یا کالای ساخت آلمان ، اعتبار ویژه ای برای خود دست و پا کرده ، به این خاطر است که در آن کشورها ، تولید ملی در سایه حمایت از کار و سرمایه ملی شکل گرفته است.

ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم ، به کشوری ورشکسته و آلمان به مملکتی کمر شکسته تبدیل شد و مردم در حالی نظاره گر پایان خفت بار جنگ جهانی بودند که از شهرها و اقتصادشان چیزی جز تل خاکستر باقی نمانده بود.

با این حال ، اراده شرقی در ژاپن و عزم غربی در آلمان ، بدین امر تعلق گرفت که باید از نو ساخت و بر پای خود ایستاد. آنها نه نفت داشتند که بفروشند و با پولش خرابه ها را آباد کنند و نه گاز که صادر کنند و کالای خارجی وارد نمایند و خوش باشند. ژاپنی ها و آلمانی ها دریافته بودند که خودشان هستند و خودشان. از این رو، کارگاه ها و کارخانه ها و راه ها را خودشان ساختند و قوت غالب شان را برنج و سیب زمینی داخلی قرار دادند و به جای وارد کردن کالاهای با کیفیت و گاه ارزان خارجی ، به همان مصنوعات داخلی کم کیفیت و گران بسنده کردند.

ژاپنی ها و آلمانی ها ، پول مفت نفت و گاز نداشتند بلکه هر آنچه داشتند ، ذره به ذره اش را با کد یمین و عرق جبین به دست آورده بودند و هم از این روست که قدر سرمایه هایشان را می دانستند و آن را برای وارد کردن آدامس و مجسمه و کریستال و لباس فاخر و صندلی مجلل و لوازم آرایشی و … هدر نمی دادند. در واقع، حمایت از کار و سرمایه ملی در این دو کشور در سال های سازندگی، نه امری صرفاً دولتی که رویکردی کاملاً ملی و نهادینه شده در فرهنگ دو ملت بود.

در این میان ، صنعتگران نیز به عنوان بخشی از همان دو ملت کوشا ، شرایط خاص آن سال ها را که در غیاب رقبای خارجی برایشان محقق شده بود ، به فرصتی برای کیسه دوختن برای خود تبدیل نکردند و با این استدلال که در این بازار انحصاری ، مشتری گزینه ای جز ما ندارد ، به بنجل سازی روی نیاوردند و کوشیدند در گذر زمان، کیفیت تولیدات خود را بالا و قیمت ها را رقابتی کنند؛ آنها به ملت خود احترام می گذاشتند و قدردان واقعی مشتریان داخلی شان به خاطر خرید کالای داخلی بودند.

این شد که چند سالی بعد از آن جنگ خانمانسوز ، دو کشور ، یکی از خاور و دیگری از باختر سر برافراشتند و قدرت های بزرگ اقتصادی جهان را به هماوردی طلبیدند. جالب است بدانید آلمان ورشکسته دیروز ، امروز تنها کشور مهم اروپایی است که از تبعات بحران اقتصادی اروپا جان سالم به در برده است و به نسبت دیگر اروپاییان ، آسیب کمتری را متحمل شده است.

ما نیز در ایران فعلی و در شرایطی که اوضاعی به مراتب بهتر از دو کشور جنگ زده ژاپن و آلمان در سال های بعد از جنگ جهانی دوم داریم، برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی ، چاره ای جز اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نداریم.

حمایت از تولید، کار و سرمایه ملی، نسخه ای است که هم در شرق عالم جواب داده و هم در غرب شفابخشی خود را نشان داده است.

اما هر نسخه ای ، هر اندازه هم که کارآمد باشد ، شفا نخواهد داد مگر آن که بدان عمل شود. عمل به شعار اقتصاد مقاومت و تولید ملی ؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی نه با سمینارها و پوسترها و مصاحبه ها ، که با حمایت عملی از تولید و کار و سرمایه ملی محقق می شود.

این روند سه ضلع دارد: مردم باید تا جایی که ممکن است کالای ایرانی مصرف کنند و تولید کنندگان نیز باید این خریدها را موهبتی بدانند که مردم متوجه آنان کرده اند و با ارتقای روزافزون کیفیت تولیدات شان ، قدردان مشتریان ایرانی باشند که سرمایه شان را صرف خرید محصولات آنها کرده اند.

بدیهی است که اگر یک ایرانی ببیند که کالای ایرانی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب عرضه می شود ، نه تنها آن را خریداری می کند بلکه بدان افتخار هم خواهد کرد.

دولت و نهادهای حاکمیتی هم باید هر گونه حمایت از تولید کنندگان داخلی مانند ارائه تسهیلات و یارانه و تغییر در سود های گمرکی و معافیت های مالیاتی را منوط به افزایش مستمر و مستند کیفیت تولیدات کنند. صرفاً در چنین صورتی است که اقتصاد ایران از جا بر می خیزد و در پیست رقابت جهانی قرار می گیرد. (http://www.asriran.com/fa/news/207053)

در کشورهایی مانند ژاپن و کره در مرحله اول به مردم آموخته شد تا وقتی به تولیدات داخلی خودمان تکیه نکنیم و فرهنگ تولید و مصرف بومی را نپذیریم، موفق نخواهیم شد بنابراین مردم ژاپن از نظر فرهنگی قانع شدند که باید مصرف کننده تولیدات بومی باشند حتی اگر کیفیت آن نامناسب باشد.

اینها دلیل تاکید چندین باره و چندین ساله رهبر فرزانه انقلاب بر تولید و کار و سرمایه داخلی و در یک کلام اقتصاد مقاومتی است. که مورد تایید اکثر کارشناسان اقتصادی قرار گرفته است. ایشان در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی می فرماید: «دوّمین مسئله در این «اقدام و عمل» ای که ما گفتیم باید مورد توجّه قرار بگیرد، زنده کردن تولید داخلی است. آن‌طوری که به من گزارش کرده‌اند، امروز حدود شصت درصد از امکانات تولید ما معطّل است، تعطیل است؛ بعضی‌ها به کمتر از ظرفیت کار میکند، بعضی‌ها کار نمیکند؛ بایستی ما تولید را زنده کنیم، تولید را احیاء کنیم.(۱۳۹۵/۰۱/۰۱). ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، مبارزه با فساد و قاچاق و … همه در همین راستا می باشد.

کشورهای موفق سالهای سال است که دارند به تدریج کار می کنند و کیفیت را با آزمون و خطا و … افزایش می دهند. اما خیانتکاران این مملکت ما را مصرفگرا بار آورده اند و شعار ما نمی توانیم تا اعماق گوشت و خون و مغز ما رسوخ کرده بود. حال به نظر شما اگر این راه را طی نکنیم، هیچگاه می توانیم در مقابل پیشرفت روز به روز تولید و صنعت دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم یا اینکه باید له شویم و تا ابد مصرفگرا باشیم.!؟ اگر آنها توانستند پس حتما ما نیز می توانیم چرا که ما عقبه و فرهنگ چند هزارساله و استعداد و ضریب هوشی بالاتر و نیز ایمان به پشتوانه غیبی داریم.

مزایای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و …. ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

الف:مزایای اقتصادی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

1- حفظ مشاغل موجوددربخش های تولیدی، بنابراین حفظ وضع موجود اشتغال درکشور

2- گسترش وایجاد مشاغل جدید به واسطه فراهم شدن تقاضای جدیدبرای محصولات موجود وخدمات جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری

3- گسترش چرخه های تولید به صورت مستقیم وغیر مستقیم بنابراین تقویت بنیان های امنیتی و دفاعی کشور

4- افزایش توان پولی، مالی و اعتباری کشور و افزایش قدرت وام دهی به سایر کشورها

5- افزایش درآمد های ناشی از مالیات و افزایش منافع جمعی مردم

6- سالم سازی و تقویت فرآیند های تولید، توزیع و مصرف کشور

7- صرفه جویی های اقتصادی بواسطه استفاده بهینه از تجهیزات تولید و صرفه جویی های ناشی از مقیاس تولید

8- کاهش قیمت تمام شده محصولات بواسطه تولید انبوه

9- رقابتی شدن فضای کسب و کار و بدنبال آن افزایش منافع مردم

10- تقویت بورس اوراق بهادار به واسطه افزایش قدرت تولیدی و مالی شرکت ها

11- استفاده و بکارگیری سرمایه های خرد و کلان آحاد جامعه و امکان سرمایه گذاری آن در بخش های تولیدی

12- جلوگیری از انتقال سرمایه ها به خارج ازکشور بواسطه فراهم شدن زمینه های بکارگیری سرمایه ها در فرآیند تولیدات داخلی

13- جذب سرمایه های خارجی به دلیل صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاران

14- کاهش وابستگی ارزی به کشور های بیگانه وتقویت پول ملی واتکاء به آن در معاملات و مبادلات اقتصادی

15- حرکت بخش های اقتصادی به سمت تجارت واقعی و کاهش واسطه گری های زائد

16- کاهش حجم و وزن اقتصادزیر زمینی وحرکت به سمت شفافیت اقتصادی

17- افزایش درآمدهای مردم وانگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های مطمئن

18- کمک به مثبت شدن تراز تجاری کشوربه دلیل کاهش نیازهای وارداتی

19- مقابله با تحریم های اقتصادی کشورهای دیگر و افزایش توان اقتصادی وبالارفتن قدرت چانه زنی در معاملات بین المللی

20- کاهش وابستگی به درآمد های نفتی در مصارف جاری کشور و زمینه سازی سرمایه گذاری در آمدهای نفتی برای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری های کلان

22- کاهش صادرات مواد خام و بسترسازی ایجاد و افزایش ارزش افزوده بر روی مواد خام در کشور

23- افزایش درآمد های دولت بواسطه افزایش فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور

24- کاهش نقش تصدی گری دولت بواسطه فعال شدن بخش های خصوصی و تعاونی و بنابراین شکل گیری ساختارهای نظارتی دولت به عنوان وظیفه اصلی حوزه حاکمیت

25- کاهش تورم به واسطه افزایش تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا

26- تخصیص بهینه منابع مالی و سرمایه ای و سازوکارهای تولید، توزیع و مصرف در کشور

27- جلوگیری از انتقال ارز بواسطه تامین نیازها از تولیدات داخلی و تقویت صادرات و کسب مزیت رقابتی در جهان

28- کاهش مشکلات مربوط به حمل و نقل و گمرک ناشی از واردات کالا و کاهش تورم ناشی از کمبود عرضه بواسطه افزایش تولید

29- امکان حضور واقعی در مناطق آزاد تجاری جهان بواسطه افزایش تولیدات داخلی و بالا رفتن قدرت رقابت جهانی و تقویت صنایع دستی و بستر سازی جذب گردشگر خارجی

30 – بازسازی وبهسازی سیاست های مالی و پولی کشور بواسطه ضرورت های اجتناب ناپذیر

31- برقراری روابط منطقی در تقاضا و عرضه محصولات بنابراین تعادل قیمت ها و تأمین منافع جامعه

ب: مزایای فرهنگی و اجتماعی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

32- گسترش و تقویت همبستگی های فرهنگی و اجتماعی داخل کشور بواسطه مصرف محصولات ملی و محلی

33- افزایش اعتماد به نفس و تقویت باورهای فرهنگی و اجتماعی و کاهش آثار تحریم های جهانی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی جامعه

34- تقویت باورهای اسلامی– ایرانی و ملی و کاهش وابستگی های فرهنگی و اجتماعی به بیگانه و احساس همزاد پنداری از طریق مصرف کالاهای ایرانی در بین مردم

35- جلوگیری از آثار مخرب مصرف کالاهای خارجی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بواسطه مصرف تولیدات ملی

36- حفظ آثار فرهنگی جامعه برا ی نسل حاضر و نسل های آینده و فرهنگ سازی کار و تلاش و خدمت به کشور

37- دفع فرهنگ بیگانه و تأثیر گذاری بر فرهنگ بیگانه از طریق انتقال تکنولوژی و صادرات به کشورهای دیگر

38- خنثی سازی حملات فرهنگی دشمن در جنگ نرم و کاهش ناهنجاری های اجتماعی بواسطه کاهش تورم و بیکاری

39- نهادینه کردن استقلال فرهنگی و اجتماعی به واسطه استقلال تولیدی و اقتصادی

40- محصولات تولید شده به دست مردم مسلمان کشور و بنابراین اطمینان به رعایت الزامات اعتقادی در فرآیندهای تولید که فقدان آنها می تواند اثرات وضعی نامطلوب بر مصرف کننده برجاگذارد

41- احساس هویت ملی بنابراین تلاش در جهت تکریم ایرانی بودن وغرور ملی

42- ارائه الگوئی عینی وعملیاتی برای سایر کشورهای مسلمان جهان از طریق دستیابی به اهداف مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بواسطه حمایت و مصرف تولیدات داخل

43- تقویت فرهنگ شیعه – مسلمان و ایرانی به جای تقویت فرهنگ های بیگانه و الحادی

44- کاهش مشکلات فرهنگی بواسطه ی کاهش جابجایی های غیر ضروری نیروی انسانی در بخش های تولیدی

45- فرهنگ سازی مصرف تولیدات ایرانی و انتقال سینه به سینه این فرهنگ به نسل های آینده

ج: مزایای علمی، آموزشی و پژوهشی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

46- بومی شدن تکنولوژی های مختلف در حوزه تولید از طریق آزمون و مهندسی معکوس

47- بومی شدن علوم مختلف از طریق بکارگیری آن ها در عرصه تولید وعمل

48- آزمون نظریه های علمی در صحنه تولید و استخراج نتایج علمی و کاربردی از آن ها و در نتیجه تبدیل آن ها به متون علمی مورد نیاز بخش های مختلف دانشگاهی کشور

49- آزمون تجارب جدید در حوزه تولید و به دنبال آن افزایش توانمندی های علمی و کاربردی

50- برقراری ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه بواسطه احساس نیاز اجتناب ناپذیر هر دوی آنها به همدیگر

51- امکان تبدیل شدن دانش به ثروت و تجاری شدن علوم مختلف

52- شکوفا شدن استعدادهای فردی، جمعی و سازمانی در فرآیندهای تولید

53- عدم ترس از شکست و تلاش برای کسب تجربه از شکست ها برای موفقیت های آینده در عرصه تولید

54- آموزش ویادگیری علمی – تجربی نیروهای انسانی در فرآیندهای تولید، توزیع و مصرف

55- توسعه نیروی انسانی و افزایش توانمندی ها و مهارت های مورد نیاز آن ها در عرصه های مختلف تولید

56- فراهم شدن و امکان اصلاح و بازسازی ساختارهای خرد و کلان مدیریتی کشور بواسطه نیازهای اجتناب پذیر

57- استفاده بهینه از منابع انسانی وتحقق شایسته سالاری در فرآیندهای مختلف تولید و برقراری عدالت سازمانی در حوزه نیروی انسانی

58- صادرات دانش بومی وتوانمندی های تکنولوژیکی به سایر کشورها

59- تخصصی شدن تولیدات بنابراین تقویت مبانی علمی و کاربردی حوزه تولید در کشور

60- افزایش کیفیت و کمیت تولید با استمرار آن و کشف و اجرای راه حل های بهتر در تولید

61- افزایش اعتماد مردم به تولیدات بواسطه ورود متخصصان به عرصه های تولید کشور

د: مزایای محلی و استانی ناشی از تولید ملی و حمایت از کا ر و سرمایه ایرانی

62- جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرهای دیگر به واسطه فراهم شدن زمینه های تولید محلی و استفاده بهینه ازظرفیت ها وامکانات محلی و استانی در کشور

63- جلوگیری از فرار مغزها به سایر کشورها بواسطه فراهم شدن امکان بکارگیری تخصص ها در بخش های مختلف تولیدی کشور

64- استفاده از نیروهای انسانی متخصص محلی بنابراین کاهش قیمت تمام شده محصولات

65- افزایش جذب گردشگران اقتصادی، فنی و فرهنگی به کشور بواسطه افزایش قدرتمندی های تولیدی و اقتصادی کشور

66- بستر سازی توسعه پایدار در ابعاد خرد و کلان در بخش های ملی و محلی

ر: مزایای سیاسی و قانونی ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

67- تقویت قدرت چانه زنی نظام و کشور در عرصه های بین المللی در حوزه مسائل سیاسی امنیتی

68- کاهش فشارهای سیاسی بیگانگان و تنظیم شدن قوائد بازی های سیاسی در جهان به نفع کشور

69- بستر سازی تحقق برنامه های پنج ساله و چشم انداز بیست ساله کشور

70- ارائه چهره مثبت سیاسی در عرصه های جهانی بواسطه قدرت تولیدی بنابراین افزایش اعتبارات جهانی و افزایش قدرت پول ملی

71- اصلاح و بازسازی قوانین حوزه های اقتصاد و تولید به واسطه احساس نیاز کشور به آن ها

72- وضع قوانین، آئین نامه و دستورالعمل های مورد نیاز در بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور به دلیل ضرورت های اجتناب ناپذیر

73- ایجاد ابزارها و ساختارهای نظارتی کارآمد بر عملکرد بخش های تولیدی و تلاش مسئولین برای آسان سازی فرآیندهای تولیدی و اقتصادی کشور

74- رعایت شرایط احراز افراد و سازمان ها برای ورود به بخش های تولیدی و اقتصادی بر اساس الزامات و شرایط مورد نیاز و به هنگام

ز: مزایای بازاریابی و بازارداری ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

75- دسترسی راحت به خدمات پس از فروش در عرصه های مختلف تولید

76- دسترسی تولیدکنندگان به نیازهای واقعی مردم

77- تنوع تولیدات و تأمین نیازهای آحاد جامعه و طراحی محصولات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه

78- کاهش زمینه های رانت خواری و دریافت پورسانت های کلان بواسطه خریدهای غیر ملی

79- نوسازی و بازسازی خطوط تولید و به روز شدن آن ها و بنابراین کاهش قیمت تمام شده محصولات

80- مصرف محصولات داخلی و انتقال نقطه نظرات مصرف کننده به بخش تولید باعث بسترسازی اصلاح و رفع معایب کالا می گردد

81- ارائه محصولات براساس سلیقه مصرف کنندگان بنابراین رعایت اصول بسته بندی و ظاهر زیبا

82- اصلاح و بازسازی مستمر تولیدات بنابراین دستیابی به کیفیت مورد نیاز، مشابه و بهتر از کالاهای خارجی

83- تکریم و حمایت واقعی از مصرف کننده به جهت تأمین شرایط آن ها

84-فراهم شدن رضایت مشتری بنابراین وفاداری به خرید و تکرار آن

85- فراهم شدن زمینه تبلیغات دهان به دهان بواسطه مصرف تولیدات ملی

86- جهانگرایانه شدن محصولات ایرانی و حضور و نفوذ در بازارهای جهانی

87- افزایش قدرت چانه زنی کشور در ورود به سازمان تجارت جهانی

88- حذف بخش های زائد اداری و تلفیق و ترکیب بخش های موازی در ساختارهای اداری و تولیدی

89- کاهش مشکلات کارگری در بخش های تولیدی

90- افزایش قدرت پاسخگوئی بخش های اداری و دولتی بواسطه درخواست های مستمر و دائمی بخش های تولید

91- تقویت و گسترش ارتباطات درون و برون سازمانی (https://rasekhoon.net/article/show/209441)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد