نقش آفرینی در ظهور امام عصر(ع) برپایه خانه مهدوی
۱۳۹۴/۰۶/۲۹
–
۶۰ بازدید
نقش آفرینی در ظهور امام عصر(ع) برپایه خانه مهدوی
خبرگزاری شبستان: برای ظهور باید خانه هایمان مولفه هایی داشته باشد، رفیق زمینه ساز، همسر و فرزندان زمینه ساز در نقش آفرینی برای ظهور مهم هستند. باید آرمان مشترک داشته باشیم و براساس مبانی انتخاب کنیم. . .
خبرگزاری شبستان: برنامه “خانه مهر” رادیو معارف به چهار روش برای ایجاد “زندگی مهدوی” می پردازد. این برنامه به بررسی زندگی آرمانی و زمینه سازی ظهور با حضور حجت الاسلام اخوان می پردازد.
نقش آفرینی در ظهور امام عصر(ع) برپایه خانه مهدوی
خبرگزاری شبستان: برای ظهور باید خانه هایمان مولفه هایی داشته باشد، رفیق زمینه ساز، همسر و فرزندان زمینه ساز در نقش آفرینی برای ظهور مهم هستند. باید آرمان مشترک داشته باشیم و براساس مبانی انتخاب کنیم. . .
خبرگزاری شبستان: برنامه “خانه مهر” رادیو معارف به چهار روش برای ایجاد “زندگی مهدوی” می پردازد. این برنامه به بررسی زندگی آرمانی و زمینه سازی ظهور با حضور حجت الاسلام اخوان می پردازد.
تابلوی انتظار و سکه ولایت دو رو دارد، طرف اول انس با ولی و امام است. به این معنی که اگر می خواهی به جایی برسی باید با امامت رفیق شوی و با حضرت درد و دل کنی، در هندسه دعاهای امام عصر(ع) مانند آل یاسین، ندبه، عهد، جامعه کبیره و دعای سلامتی امام وقتی مقایسه می کنیم با یک نظم و ساختار واحد روبه رو می شویم، هم انس با ولی هم نقش آفرینی در ظهور.
بنابراین طرف دوم تابلوی انتظار نقش آفرینی ما برای آرمان حکومت جهانی ولی زمان است. در انس با ولی حضرت احاطه کامل بر قلب و روح ما دارد، پس باید با حضرت درد و دل کنیم اما یک طرف دوم است که زندگی آرمانی است. با این سوال کلی که چرا امام زمان(ع) ظهور نمی کنند و قرن هاست که در پس پرده غیبت هستند.
به طور مثال در دعای افتتاح امام به محمد بن عثمان نایب خاص خود می گویند استمرار به دعای افتتاح داشته باشید، این دعا سه مرحله دارد. نخستین مرحله ایجاد یک زندگی آرمانی است. با این دعا که من آرزو دارم دولت کریمه شکل بگیرد، مرحله دوم مطالبه گری اجتماعی است و می گوید من از زندگی خود و جامعه شاکی هستم؛ آدم هایی که همیشه به شرایط راضی هستند، متوقف می شوند، مرحله سوم دعا حرکت برای اصلاح شرایط است.
در نقش آفرینی برای ظهور باید حرکتی در زندگی مان شکل بگیرد و تربیت برای زندگی آرمانی و دولت جهانی را در خانواده شروع کنیم، تابلوی انتظار به ما یاد می دهد که بعد از انس با ولی بدانیم نقش ما در ظهور آقا چیست؟ نقش ما در زندگی و تربیت فرزندان چگونه است؟
پیمودن این راه و تربیت آرمانی خانواده، مولفه هایی دارد. به طور مثال سعی کنیم در سفرها هدف را آرمانی کنیم، رنگ سفر را آرمانی و جهت مند کنیم. چراکه به خروجی که در سفر دنبالش هستیم، خواهیم رسید. در سفر عبرت انگیری کنیم، اردوهای جهادی بهترین نماد زمنیه سازی برای ظهور هستند.
در لباس خریدن نیز به هدف آرمانی توجه کنیم و به پیام ها و نمادهای آن دقت کنیم، اگر لباس برای خانواه می خریم، به خرده فرهنگ های ضد ارزشی و غربی توجه داشته باشیم، در هدیه دادن و لباس خریدن به وجود نمادهای اسلامی دقت کنیم.
در خرید خانه نیز به مکان توجه داشته باشیم و به این فکر کنیم که شاید حضور ما به فرهنگ منطقه کمک کند و نوعی جریان سازی و نماد باشد، در انتخاب مسکن به معماری خانه توجه کنیم، امام علی(ع) در مورد حمام مردم در آخرالزمان بحث می کند که با بی حیایی حمام را در داحل خانه می آورند و مانند معماری مدرن به گونه ای شیشه ای می شود.
بعضی از مباحث در معماری مهم است، برای ظهور باید خانه هایمان مولفه هایی داشته باشد، همچنین رفیق زمینه ساز، همسر و فرزندان زمینه ساز نیز در نقش آفرینی برای ظهور مهم هستند باید آرمان مشترک داشته باشیم. باید براساس مبانی انتخاب داشته باشیم. پس چه بهتر که در راستای زندگی آرمانی زمینه سازی کنیم.