خانه » همه » مذهبی » وحشت دشمن از پیاده روی اربعین ؛ عراق کانون تحولات آخرالزمان

وحشت دشمن از پیاده روی اربعین ؛ عراق کانون تحولات آخرالزمان


وحشت دشمن از پیاده روی اربعین ؛ عراق کانون تحولات آخرالزمان

۱۳۹۲/۱۰/۰۳


۷۶ بازدید

مدیرگروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت تاکیدکرد:

وحشت دشمن از پیاده روی اربعین ؛ عراق کانون تحولات آخرالزمان

مدیرگروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت گفت: حضور جوانان در صحنه، رعب در دل دشمن ایجاد می کند و این یعنی زمینه سازی برای ظهور. پیاده روی اصحاب امام عصر(ع) در کانون تحولات آخرالزمان ترس در دل دشمن می اندازد.

مدیرگروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت تاکیدکرد:

وحشت دشمن از پیاده روی اربعین ؛ عراق کانون تحولات آخرالزمان

مدیرگروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت گفت: حضور جوانان در صحنه، رعب در دل دشمن ایجاد می کند و این یعنی زمینه سازی برای ظهور. پیاده روی اصحاب امام عصر(ع) در کانون تحولات آخرالزمان ترس در دل دشمن می اندازد.

حجت الاسلام رحیم کارگر، مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به جایگاه اربعین در ارتباط با سایر معارف دینی و مهدویت و انتظار، گفت: باورداشت مهدویت دارای مولفه هایی است که به نوعی وظایف و مسئولیت های ما را مشخص می کند، به طوری که برای رسیدن به جامعه آرمانی و قرار گرفتن در این مسیر نیاز به یک سری کارکردها و رفتارهایی داریم که شناخت آنها می تواند ما را در مسیر سازنده ای قرار دهد.

وی 7 مسئولیت و وظیفه را در این مسیر برشمرد و بیان داشت: انتظار فعال و سازنده به عنوان نخستین وظیفه مطرح می شود که براساس آن شیعیان باید از انزوا و تک روی، خمودگی و سستی دوری کنند و با یک انتظار پرنشاط و عاشورایی به وظیفه خود عمل کنند که این پیاده روی اربعین می تواند ما را با عمق این انتظار بیشتر آشنا سازد و تجلی گاه انتظار سازنده باشد.

حجت الاسلام کارگر بااشاره به آمادگی و نصرت و یاری در باورداشت مهدویت خاطرنشان کرد: براساس این وظیفه باید همیشه آمادگی خود را برای یاری حضرت در زمینه های مختلف سیاسی فکری فرهنگی و اجتماعی اعلام کنیم که این پیاده روی اربعین و حرکت دسته جمعی می تواند به نوعی تجلی گاه آمادگی باشد.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت ادامه داد: بنابراین این حرکت سراسر عشق منتظران حضرت گام های آغازین برای مهیا بودن است که باید بیان کنیم ما در هر لحظه که امامان قیام کند پا در رکاب ایشان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه ها و بسترهای انقلاب جهانی از وظایف ما منتظران است، اظهارداشت: ما در هرحال باید زمینه را فراهم کنیم چراکه انقلاب نیاز به همراهی دنیا دارد و نیروهای مومن و رزمنده باید افکار را آگاه کنند و این حرکت های دسته جمعی در واقع این پیام را دارد که ما می توانیم این زمینه ها را فراهم کنیم و با این قدرت و شکوه و توان خود و اظهار عشق به امام خود را به کانون تحولات آخرالزمان می کشانیم.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه ما وظیفه داریم جامعه ای صالح و منتظر تشکیل دهیم، تصریح کرد: این جامعه باید پاک و بدون آلودگی باشد تا لیاقت درک ظهور و انقلاب جهانی را داشته باشد.

این پژوهشگر مهدوی افزود: با توجه به اینکه زیارت اربعین شستن دل و جان در زلال جاری عشق است. به وسیله امام حسین(ع) می توانیم این طهارت و پاکی را به دست بیاوریم و به کل جامعه جهانی سرایت دهیم و نوعی سنخیت با اهل بیت داشته باشیم.

وی گفت: بر این اساس پیاده روی سه روزه اربعین می تواند در روح و روان ما تاثیر بگذارد و همین ایام است که جامعه متوجه زیبایی های اخلاقی می شود و پیوندی دارد با امام.

حجت الاسلام کارگر ایجاد رعب و ترس در دل دشمنان را از دیگر وظایف منتظران دانست و بیان داشت: دشمنان باید از توان و صفوف متحد ما بترسند و این حضور فعال جوانان در پیاده روی رعب در دل دشمن ایجاد می کند و وقتی این رعب ایجاد شد یعنی زمینه سازی برای ظهور صورت گرفته است زیرا این پیاده روی اصحاب امام عصر(ع) در کانون تحولات آخرالزمان ترس در دل دشمن خواهد انداخت.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به تشکیل صفوف متحد منتظران، گفت: باید تلاش کنیم نه تنها اختلاف در این صفوف نباشد بلکه همیشه متحد و همگام باشیم و این صفوف متحد ما نشانگر آمادگی ما برای یاری حضرت است و این پیاده روی بیانگر تشکیل صفوف متحد منتظران است.

وی همراهی با صالحان و اولیاالله را از دیگر وظایف منتظران دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه ایام اربعین ایام حزن امام زمان است زیارت اربعین اعلام همنوایی خود با حزن امام عصر می باشد و نوعی بیعت و پیوند با امام زمان است و عشق و دلدادگی ما را بالا می برد تا در صورت ظهور ما در کنار و همراه ایشان باشیم.

حجت الاسلام کارگر ادامه داد: حضور در این پیاده روی حیات انتقام خواهی امام است. این درحالی است که امروز دشمنان ما درصدد هستند جبهه خود را منسجم و متحد کنند ولی این زیارت و پیاده روی خط بطلان بر همه فعالیت ها و حذف باطل است.

اضافه کردن دیدگاه جدید

.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد